Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-18, 23:10
  #13
Medlem
Nu velar jag lite men alltså Axon 7 Mini 32GB är bättre en Huawei P9 Lite 3GB? I mina ögon är det så iaf. Axon har mer "vanligt" minne och lika mycket ram som huawei mobilen. Är det nån annan stor skillnad? För deta är väl ändå det viktigaste? Vågar nog inte beställa från utlandet dels om det blir nått. Sedan är jag i behov av en ny mobil ganska snart. slår till på axon imorgon om jag inte hittar nått bättre eller att huawei mobilen har nån stor fördel!

http://cdon.se/hemelektronik/zte-axo...-gra-p38782377

http://www.pricerunner.se/pi/1-31581...uktinformation
__________________
Senast redigerad av marlbroman1994 2017-06-18 kl. 23:17.
Citera
2017-06-19, 08:56
  #14
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
slår till på axon imorgon om jag inte hittar nått bättre eller att huawei mobilen har nån stor fördel!
Huawei har snabbare processor och bättre batteri samt kan du ändå sätta i ett minneskort och göra om det till intern lagring.
Axon ser ut att ha lite bättre kamera men kör bara med Android 6.
Citera
2017-06-25, 17:32
  #15
Medlem
Dreadlockdickies avatar
Har själv en Oukitel
10000 som köptes på aliexpess för 1200+200 tull mycket fint batteri 5-6 dygn med normal användning i batteri tid och hyfsade prestanda , ganska bra svensk översättning faktiskt bara dra in Gboard eller nåt, behöver ej rootas säljs nu som pro edition för 179 dollar på.ali kolla den är fett nöjd
Citera
2017-06-28, 12:28
  #16
Medlem
Jag tackar för alla tips hoppas nån fler som söker prisvärd mobil hittat hit!
Har beställt en Huawei P9 för bara en liten stund sen yes: kommer inte att sakna min samsung s5 från 2014 som är helt slut
Citera
2017-07-03, 00:23
  #17
Medlem
hej tänkte köpa s7 edge på tele2hemsida där kostar den 6990kr
på webhallen har dem pris på 4690kr just nu
är det sämre att köpa på webhallen vad är det som gör att det är så stor skillnad det är kanske dum fråga som jag ställer.
Citera
2017-07-03, 08:48
  #18
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
hej tänkte köpa s7 edge på tele2hemsida där kostar den 6990kr
på webhallen har dem pris på 4690kr just nu
är det sämre att köpa på webhallen vad är det som gör att det är så stor skillnad det är kanske dum fråga som jag ställer.
Nä det är ingen skillnad, Tele2 tar ett överpris för att man ska bli lockad till att ta den med abonnemang istället ...här kostar den under 4000: http://www.mobilezone.se/samsung-gal...dge+&results=4
Citera
2017-07-06, 16:10
  #19
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
huawei mobilen har jag kikat på tidigare idag den verkar som det bästa än så länge. Jag ska kolla på dom andra alternativen annars blir det nog än huawei mobilen! tackar och bockar för tipsen

Jag var inte alls nöjd med min huawei, så jag sålde den och köpte ZTE axon som någon tipsade om som som jag är skitnöjd med.
Men om du verkligen aldrig lyssnar på musik på mobilen och nöjer dig med extremt dålig ljud i högtalare och hörlurar funkar säkert huawei.
Citera
2017-07-07, 21:23
  #20
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
Som rubriken säger vad är det mest prisvärda att köpa idag? Finns det en okej mobil för typ 2 tusen om man ej köper samsung eller iphone?
Xiaomi Redmi Note 4X Global Version är nog det mest prisvärda man kan köpa just nu. Köp via Ali Express. Fantastisk batteritid, jättefin skärm, premiumbygge, plats för minneskort, bra fingerprint-sensor, bra kamera.

https://www.youtube.com/watch?v=0Y2XfYnj6yQ
Citera
2017-11-11, 02:30
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Jag var inte alls nöjd med min huawei, så jag sålde den och köpte ZTE axon som någon tipsade om som som jag är skitnöjd med.
Men om du verkligen aldrig lyssnar på musik på mobilen och nöjer dig med extremt dålig ljud i högtalare och hörlurar funkar säkert huawei.

Jag har märkt att ljudet är dåligt i högtalarna. I hörlurarna däremot så är det helt okej ljud. Inte som min förra mobil men det duger för mig ändå. Stör mig mest av allt på tangentbordet, om jag ska vara ärlig vänjer mig aldrig till 100%. Jag försökte att installera Samsungs tangentbord för ett tag sen men fick ej till det.

Förövrigt trevligt med så många svar Jag är inte så kräsen.
Var verkligen inte kräsen när jag starta tråden det var "mobilkris" och dåligt med pengar för min del annars hade jag köpt en från aliexpress.
Citera
2017-11-12, 17:38
  #22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marlbroman1994
Stör mig mest av allt på tangentbordet, om jag ska vara ärlig vänjer mig aldrig till 100%. Jag försökte att installera Samsungs tangentbord för ett tag sen men fick ej till det.
Själv har jag kört med SwiftKey i flera år som jag föredrar mot Googles egna så kan vara värt att kolla in.
Citera
2017-11-16, 17:45
  #23
Medlem
Huawei och så finns det riktig riktigt billiga på gearbest skälv använder jag oneplus och det finns även Samsung a5 mobilerna
Citera
2017-11-17, 09:51
  #24
Medlem
Jag köpte nyligen en Vernee Mix 2 från GearBest. Har det nya 18:9 display formatet. Supportar svenska frekvenser och språket. Snabbladdare och skyddsfodral medföljer också. Går på ca: 1500 kr inklusive frakten. För de relativt höga specifikationerna så är det en väldigt bra deal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback