Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 20:40
  #1
Medlem
christer-ulfbaages avatar
En iskall pucko en varm sommardag är ju fruktansvärt gott.
Är det någon som provat att återskapa receptet?

Hitta denna men har inte hunnit prova än.
Chili låter intressant..
Återkommer när jag testat.

https://www.koket.se/nyhetsmorgon/an...hemgjord-pucko
Citera
2017-06-17, 21:07
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Har nästan aldrig druckit Pucko men dom få gånger jag gjort det har jag tyckt det var en helt OK dryck... men inte tillräckligt mycket bättre än kall mjölk och Oboy... och nej det är ofantliga skillnader troligen... bara jag som tycker dom är lite för lika :-)

Hur som helst recept verkar helt ok! Chili och choklad/kakao går väldigt bra ihop (har ingen aning om Pucko har det dock)...
Kollade innehållsförteckningen och även om aromer är den givna "hemliga" ingredienserna (eller bara 1)... Så är det väl inte helt omöjligt att lite chili är en av dem faktiskt...

I övrigt är det Oboy med 1.5% mjölk :-)
Citera
2017-06-17, 21:13
  #3
Medlem
Du kan ju inte jämföra Pucko och O'boy! Pucko är bra mycket godare kommer fortfarande ihåg första gången ja drack en för sisådär 20 år sen, blev helt såld direkt. I feel bad for you man :P
Citera
2017-06-17, 21:17
  #4
Medlem
Astrorbits avatar
Vad snackar ni om... Cocio=Pucko. Och jooo, det smakar likadant.
Citera
2017-06-17, 21:20
  #5
Medlem
elmhedens avatar
Jag tycker ett glas oboy på 3% med tre saltkorn (alltså några enstaka) och en skvätt kranvatten kommer rätt nära pucko.
Citera
2017-06-17, 21:31
  #6
Medlem
Och när blev Cocio O'boy? 👏
Citera
2017-06-17, 21:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Jag tycker ett glas oboy på 3% med tre saltkorn (alltså några enstaka) och en skvätt kranvatten kommer rätt nära pucko.
Ja, salt är en hit i choklad Ibland gör jag varm choklad från grunden, då har jag i liite salt. Hysteriskt gott!
Citera
2017-06-18, 00:39
  #8
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apan2017
Du kan ju inte jämföra Pucko och O'boy! Pucko är bra mycket godare kommer fortfarande ihåg första gången ja drack en för sisådär 20 år sen, blev helt såld direkt. I feel bad for you man :P

Min första var nog 35 år sedan, såld blev jag absolut inte... tyckte den var god absolut dock.
Citera
2017-06-18, 00:45
  #9
Medlem
christer-ulfbaages avatar
För mig är Oboy och Pucko/Cocio två helt olika saker.
Båda är goda dock. Pucko har dock en mer bearbetad smak, medan Oboy i mitt fall smakar enklare. Vilket har sina tillfällen.
(Bakis - ja tack!)
Kör lättmjölk med minimalt med pulver, ca en tsk när jag kör oboy, till ett större standardglas.
Båda servas dock med en temperatur på 1 grad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback