Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 19:22
  #1
Medlem
Är det en trend att man aldrig längre ser någon sammanfattning i första inlägget, när tråden börjat ta sig? Eller är det inte tillåten längre av någon anledning?
Citera
2017-06-17, 19:47
  #2
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlataPlomo
Är det en trend att man aldrig längre ser någon sammanfattning i första inlägget, när tråden börjat ta sig? Eller är det inte tillåten längre av någon anledning?

Nej, det har inte förändrats vad jag vet. Det är ju upp till TS om han vill att en moderator lägger in en sammanfattning i startinlägget. Det går säkert att PMa TS i en tråd där du tycker det borde finnas en sammanfattning och föreslå det.
Citera
2017-06-17, 20:29
  #3
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej, det har inte förändrats vad jag vet. Det är ju upp till TS om han vill att en moderator lägger in en sammanfattning i startinlägget. Det går säkert att PMa TS i en tråd där du tycker det borde finnas en sammanfattning och föreslå det.
Det är inte något som går genom trådens TS, vanligtvis. Jag har nog aldrig varit med om det.

Citat:
Ursprungligen postat av PlataPlomo
Är det en trend att man aldrig längre ser någon sammanfattning i första inlägget, när tråden börjat ta sig? Eller är det inte tillåten längre av någon anledning?
Det krävs att:

1. Någon, vem som helst, skriver en objektiv och i övrigt seriös sammanfattning och att...

2. Någon, vem som helst, kontaktar moderator i det aktuella delforumet och tipsar om sammanfattningen, föreslår en blänkare i trådstarten, och att...

3. Moderatorerna anser förslaget är bra, dvs att behovet finns och att sammanfattningen är bra nog att länka till från trådstart.


När 1 och 2 är gjort redigeras trådstarten i de flesta fall enligt 3. Det är min erfarenhet.

Det är möjligt att initiativet blivit ovanligare.
Citera
2017-06-17, 22:01
  #4
Medlem
Jag tror det minskat.

Kan ni hitta någon större, hyfsat färsk tråd som har sammanfattning?
Citera
2017-06-17, 22:05
  #5
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlataPlomo
Jag tror det minskat.

Kan ni hitta någon större, hyfsat färsk tråd som har sammanfattning?

Men varför skulle vi göra det? Om det har minskat så är det ju i så fall beroende på att ingen har skrivit någon sammanfattning. Skriv en själv om du vill ha en och ingen annan gör det. Det är ju som sagt inget som sker automagiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback