Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 16:55
  #1
Medlem
elastikmandens avatar
Ja, nu för tiden har man ju massor med lösenord och pinkoder i skallen, är en av dem som försöker ha olika, men andra är ju givna. Som koden till larmet på jobbet, koden för att komma in och ut. Och så alla lösenord till olika konton. Och till sist då den jävla pinkod till betalkortet, som har suttit där i 20 år!

Skulle ut och handla, och hade precis då gjort en ny pinkod, till ett jävla bibliotekskort! 4 olika siffror som fastnade direkt! Men pinkoden till betalkortet bara försvann, och jag provade 2 gånger med fel. Alltså 1 försök kvar innan bankomaten eller kortläsaren säger: "Now I got you"! Jag fick gå hem utan varor, men så efter några timmar kom det plötsligt tillbaka i hjärnan?

Sprang fort till närmsta uttagsautomat för att kolla, och ja, det var rätt på sista försöket!

Så vad fan var det som egentligen hände i min hjärna? Hur kunde pinkoden plötsligt försvinna, jag använde ju kortet igår? och sen lika plötsligt komma tillbaka?

Har aldrig haft det problemet innan, men kan det vara för att det kanske är för gammalt? Fick hjärnan en tillfällig blackout? Skumt som fan, har någon upplevt samma?

(Har kollat genom alla andra lösenord och pinkoder som jag har sparat i hjärnan, och inga andra är borta.)
__________________
Senast redigerad av elastikmanden 2017-06-17 kl. 16:57.
Citera
2017-06-17, 17:02
  #2
Medlem
Du är förmodligen bara glömsk och hade vid tillfället glömt koden.
Citera
2017-06-17, 17:22
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Du är förmodligen bara glömsk och hade vid tillfället glömt koden.

Antagligen så. Själv har jag minst fyra kort med olika koder, och trycker ibland in koden för bensinkortet när jag drar bankkortet och tvärt om. Inget att oroa sig för, det "är bara så".
Citera
2017-06-17, 17:57
  #4
Medlem
elastikmandens avatar
Så jag behöver inte gå och kolla upp då, om ev.t tidig Alzheimers? Har hört att det kan börja när som helst, efter 30...

Men hur kunde det bara försvinna, och sen plötsligt dyka upp i skallen sen? Är "hårddisken" full? Alltså som jag upplever det, så har man ett jävligt bra minne, vad det angår just koder och lösenord. Har inte skrivit upp et enda,och inget är sparat på någon enhet. Finns det symtom på att man kanske tar in för mycket info om allt, och att hjärnan då bara plötsligt säger "klick of", därför att man måste lugna ner sig ett tag, och stänga av alla infokällar?
__________________
Senast redigerad av elastikmanden 2017-06-17 kl. 18:04.
Citera
2017-06-17, 18:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Så jag behöver inte gå och kolla upp då, om ev.t tidig Alzheimers? Har hört att det kan börja när som helst, efter 30...
Du var nästan lite rolig. Nej, att du har glömt din pinkod en gång är knappast alarmerande.
Citera
2017-06-17, 18:07
  #6
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
Du var nästan lite rolig. Nej, att du har glömt din pinkod en gång är knappast alarmerande.

Jag tyckte inte det var roligt alls! Fick ju stå där i affären som ett nöt. Alla glodde. Jag undrade om någon har varit utsatt för samma sak?

Och ja, det roliga är väl att pinkoden bara ploppade upp igen, i de små grå....?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback