Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 14:12
  #1
Medlem
När min surfplatta blivit full, så måste man radera mer än hälften av fotoalbumet för att det skall kunna ta nya bilder igen. Det är väl logiskt att den senaste bilden, så blev Ipad full, och raderar man den bilden. Bör det väl så att man kan ta en ny bild.

Förstår inte alls. Ipad blir full, av att jag kanske fotograferade en bild. Då kanske man möste radera den bilden för att ta ett nytt foto.

Begriper inte alls på detta.

Jag har raderat appar, en massa bilder och videoklipp. Men ändå får jag varningsfönstret om att surfplattan är full och därmed inte kan ta en ny bild.
Citera
2017-06-17, 14:14
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
När min surfplatta blivit full, så måste man radera mer än hälften av fotoalbumet för att det skall kunna ta nya bilder igen. Det är väl logiskt att den senaste bilden, så blev Ipad full, och raderar man den bilden. Bör det väl så att man kan ta en ny bild.

Förstår inte alls. Ipad blir full, av att jag kanske fotograferade en bild. Då kanske man möste radera den bilden för att ta ett nytt foto.

Begriper inte alls på detta.

Jag har raderat appar, en massa bilder och videoklipp. Men ändå får jag varningsfönstret om att surfplattan är full och därmed inte kan ta en ny bild.

Raderade bilder på en iOS-enhet (du skriver iPad, så jag gissar att du faktiskt har en Apple-enhet och inte skrev iPad och faktiskt har en Android eller annat) läggs i "borttagna bilder". Om du inte manuellt tar bort den därifrån så Görs inte utrymmet fritt förens efter 30(?) dagar.
__________________
Senast redigerad av EckiEcki 2017-06-17 kl. 14:22.
Citera
2017-06-17, 14:16
  #3
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Raderade bilder på en iOS-enhet läggs i "borttagna bilder". Om du inte manuellt tar bort den därifrån så Görs inte utrymmet fritt förens efter 30(?) dagar.

Ja, precis så år det - papperskorgen räknas in. Man måste manuellt tömma den.
Citera
2017-06-17, 17:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Raderade bilder på en iOS-enhet (du skriver iPad, så jag gissar att du faktiskt har en Apple-enhet och inte skrev iPad och faktiskt har en Android eller annat) läggs i "borttagna bilder". Om du inte manuellt tar bort den därifrån så Görs inte utrymmet fritt förens efter 30(?) dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, precis så år det - papperskorgen räknas in. Man måste manuellt tömma den.
Finns det en papperskorg?

Jag har aldrig noterat den.

Vart finns den?
Citera
2017-06-17, 19:14
  #5
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Finns det en papperskorg?

Jag har aldrig noterat den.

Vart finns den?

Appen Bilder - Album - Senaste raderade

Har tagit en bild så du ser tydligare:

https://minfil.org/5asdNbb3ba/IMG_4236.JPG
Citera
2017-06-17, 20:17
  #6
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Surfplattor och läsplattor
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback