Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 13:36
  #1
Medlem
Sir-Wankalots avatar
Hej Flashback.

Jag har ett gammalt Telenorabonnemang från 2010 med helt obegränsad surf. Nu när man har fri roaming i hela EU bestämde Telenor sig för att höja priset från 199 till 299 kr i månaden. Jag får då även 10 GB surf i hela EU per månad.
Jag använder nu bara 5-10 GB i månaden så jag funderar på att byta abonnemang. Har någon en aning om vad abonnemang kan vara värt om man överlåter det till någon?

Specs

Kopierat från min sida på telenor
Telenor Surfa 4G

Du som har abonnemanget Telenor Surfa har något unikt: obegränsad surf. Du surfar snabbt i både 3G och 4G och ringer för endast 0,29 kr/minut. Telenor Surfa 4G är det perfekta abonnemanget för dig som inte kan få nog av surf och vill ringa och sms:a till ett riktigt bra pris.

Samtal: startavgift på 0,99 kr/samtal, därefter 0,29 kr/min
Normalhastighet 3G: 2-10 Mbit/s
Normalhastighet 4G: 10-40 Mbit/s
Sms och mms: sms: 0,69 kr/st, mms: 1,69 kr st

Alla priser gäller inom Sverige. För priser i utlandet, besök telenor.se/utomlands.

Smset jag fick om höjningen av månadskostnaden

Surf i EU och nytt pris!
Från 15 juni kan du ringa och messa precis som du gör hemma i hela EU och EES.
Du får dessutom använda 10 GB surf i månaden på resor i EU och EES..
I samband med detta får ditt abonnemang ett nytt pris: 299 kr.
Hälsningar
Telenor
Citera
2017-06-17, 13:40
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Får dom verkligen ändra ditt befintliga abonnemang bara sådär? Har dom en sådan klausul i avtalet? Annars tycker jag du ska kräva att få behålla ditt gamla avtal.
Citera
2017-06-17, 13:41
  #3
Medlem
shouldbetrusteds avatar
Enligt denna sida är det bara Tele2 som har fri surf för 499kr/mån
Då ingår 30Gb inom EU också

https://www.mobilabonnemang.se/mobil...g-med-fri-surf

Så ditt verkar varit väldigt fördelaktigt
__________________
Senast redigerad av shouldbetrusted 2017-06-17 kl. 13:43.
Citera
2017-06-17, 14:27
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Får dom verkligen ändra ditt befintliga abonnemang bara sådär? Har dom en sådan klausul i avtalet? Annars tycker jag du ska kräva att få behålla ditt gamla avtal.

Ja. De får (om avtalet inte är bundet) göra vilka förändringar de vill sålänge de informerar dig om dem i tid.

Du som kund kan såklart välja att ute acceptera och då har du rätt att omedelbart avsluta abonnemanget.
Citera
2017-09-03, 01:03
  #5
Medlem
WindowsSetups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir-Wankalot
Hej Flashback.

Jag har ett gammalt Telenorabonnemang från 2010 med helt obegränsad surf. Nu när man har fri roaming i hela EU bestämde Telenor sig för att höja priset från 199 till 299 kr i månaden. Jag får då även 10 GB surf i hela EU per månad.
Jag använder nu bara 5-10 GB i månaden så jag funderar på att byta abonnemang. Har någon en aning om vad abonnemang kan vara värt om man överlåter det till någon?

Specs

Kopierat från min sida på telenor
Telenor Surfa 4G

Du som har abonnemanget Telenor Surfa har något unikt: obegränsad surf. Du surfar snabbt i både 3G och 4G och ringer för endast 0,29 kr/minut. Telenor Surfa 4G är det perfekta abonnemanget för dig som inte kan få nog av surf och vill ringa och sms:a till ett riktigt bra pris.

Samtal: startavgift på 0,99 kr/samtal, därefter 0,29 kr/min
Normalhastighet 3G: 2-10 Mbit/s
Normalhastighet 4G: 10-40 Mbit/s
Sms och mms: sms: 0,69 kr/st, mms: 1,69 kr st

Alla priser gäller inom Sverige. För priser i utlandet, besök telenor.se/utomlands.

Smset jag fick om höjningen av månadskostnaden

Surf i EU och nytt pris!
Från 15 juni kan du ringa och messa precis som du gör hemma i hela EU och EES.
Du får dessutom använda 10 GB surf i månaden på resor i EU och EES..
I samband med detta får ditt abonnemang ett nytt pris: 299 kr.
Hälsningar
Telenor

Tror inte själva abonnemanget är värt en större peng då det inte finns någon garanti om att telenor höjer månadsavgiften eller begränsar fri surf till x GB i framtiden. På tradera och blocket kan man hitta folk som lägger upp sina gamla abonnemang med fri surf där dem överlåter dem mot en stor summa pengar. I skrivande stund kan man få ett för 1795kr + överlåtelseavgift eller 950kr + överlåtelseavgift. Övervaka auktionerna och se ifall någon budar, då kan du hitta vad folk kan tänka sig ge.

Återkom gärna med vad som hände med ditt abonnemang (blev sålt eller uppsagt). Alltid intressant att se vad som händer med detta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback