Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-18, 11:17
  #13
Medlem
Brunbeverns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Att ersätta majoriteten av dagens rekryterare tror jag inte kräver intelligens öht.

Haha så sant.

Fast utmaningen i detta fall blir väl att hitta en AI som är smart nog att övertyga företagen att köpa produkten och ersätta dagens rekryterare med. Det skulle ge en mer konsekvent och träffsäker bedömning av kandidater.
Citera
2017-06-18, 12:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Tanken var att den skulle lära sig efter ordningen de bockas av i, men anpassa sig om ordningen ändras.

Egentligen är det trivialt, kanske inte så intressant.
Ah, mycket smart! Att jag inte tänkte på det. Jag ska nog försöka mig på detta
Citera
2017-06-18, 15:50
  #15
Medlem
En dummy att sätta på en häst när den ska ridas in. Kriteriet dom första gångerna är att den som sittar på är lugnare än lugnast och inte reagerar vad än hästen gör. Det är den som håller i hästen från marken som styr.
Citera
2017-06-19, 00:30
  #16
Medlem
MeanMEs avatar
En AI som sorterade grafikfiler efter motiv.

Sedan när du ställer frågan i systemutveckling, ett program som skriver den koden man vill ha så man kan sparka alla jäkla löneparasiter som kallar sig systemutvecklare mm.


En annan sak om man får drömma, ett program som skrev sammanfattningar av rapporter eller textmassor rent allmänt så man slapp läsa all skit som ibland fyller sida upp och sida ner.
Den hade du sålt till varenda chef i världen som måste läsa redogörelser och rapporter i lite större mängd förutom alla andra yrkeskategorier som måste läsa en större mängd text daglig dags.
Citera
2017-06-20, 11:09
  #17
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
En AI som sorterade grafikfiler efter motiv.
Det finns redan bra lösningar för det: https://azure.microsoft.com/sv-se/se...mputer-vision/
Citera
2017-06-21, 04:38
  #18
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Det finns redan bra lösningar för det: https://azure.microsoft.com/sv-se/se...mputer-vision/
Åh fasiken.
Trodde inte man hade kommit så långt än.

Tack så mycket för det tipset.
Citera
2017-11-30, 01:38
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
En AI som klarar av att rekrytera folk, så att det går att få jobb i detta torra land.
Kombinerat med AI som ger arbetsgivare hjälp att specifiera vad dom vill ha.
Verkar vara ett problem i dag att det är svårt att specifiera mätbara önskvärda egenskaper.
Så att man inte anställer någon halvt inkompetent för att personen är bättre på att sälja sig själv än att utföra önskat arbete.
Citera
2017-11-30, 01:47
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirtualMonkey
Jag leker lite med AI och maskininlärning.

Jag vill ha lite idéer på vad man skulle kunna hitta på. Kom gärna med förslag! Inga förslag är för stora eller för små. Jag behöver bara ett roligt slutmål.

Jag överväger att bygga en mjukvara som lär sig människans användande av en dator, och som sedan kan användas för att automatisera saker och ting genom enkla instruktioner. Med tiden hoppas jag på att den ska kunna upptäcka mönster för hur man själv tar reda på hur man borde gå till väga genom att analysera olika program. Det hade varit ganska coolt om en användare kunde säga "Gör om den här PDF-filen till en JPG-fil" utan att själv ha någon vetskap om vilket program som lämpar sig för det eller hur man borde gå till väga.

Eller ett AI som med hjälp av ljud, IR-kameror (för att mäta kroppstemperatur på olika områden på kroppen) och vanliga kameror bedömer någons sinnesstämning? En AI-lögndetektor?

Vad skulle ni vilja ha? Något ni skulle ha användning av i era jobb?

Osäker på om det ens är möjligt? Skriv det ändå!
AI som fotar ansiktsform, kroppsform, ögonbottenfoto, filmar rörelsemönster tar DNA-prov och gör ett psykologiskt test på alla som går över den Svenska gränsen utan godkända id-handlingar.
Det psykologiska tester kan testa om individen ställer upp på och kan anpassa sig till den Svenska samhällsmodellen.
Plus att man kan kolla språkkunskaper, utbildningsnivå, fritidsintressen och andra anlag så om individen släpps in kan man snabbt matcha mot rätt yrke/utbildning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback