Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 12:04
  #1
Medlem
Dalailamas avatar
Jag har insett att jag istället för att fokusera på att förbättra mina svagheter bör jobba på att förbättra mina styrkor. Mitt problem är att jag själv har svårt att tydligt se vilka dessa är.

Finns det något riktigt bra test som kan hjälpa till med detta? Pris spelar ingen roll.
Citera
2017-06-17, 12:12
  #2
Medlem
AA-suiteds avatar
Du kan fråga en nära vän eller familjemedlem om du har mognaden inne att klara av det (den mognaden handlar inte om ålder). Annars får du tänka på saker du känner ha gått dåligt och varför de har gått dåligt.
Citera
2017-06-17, 12:18
  #3
Avstängd
att förbättra sina svagheter lär man sej av sina misstag i livet , att förbättra sina styrkor går att göra i små steg , människor klarar mer än vi tror och spärrarna sitter i huvudet enbart . så ta dej en funderare om testet du söker är värt pengarna ?
Citera
2017-06-17, 15:00
  #4
Medlem
För en del är det bara att titta tillbaka och se vad man gjort bra te.x. betyg i skolan, någon atletisk prestation eller vad som helst. Det är förstår lättare att hitta det man bör göra och jag skriver bör för att man kanske inte vill hålla på med det man är bäst på. Men om man har det klart för sig vad man är bra på kanske det blir lättare att prioritera! Det finns dock en gammal psykologisk princip som kallas g-faktorn (generell intelligens) som talar för att man är ungefär lika bra på allting och då har du fritt att välja vad du vill!

Vet att arbetsförmedlingen har psykolog som kan hjälpa en att hitta sin nisch om man har en sådan. Det är nog inte lätt att få analysera med en sådan men försöka går ju.
Citera
2017-06-18, 00:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Jag har insett att jag istället för att fokusera på att förbättra mina svagheter bör jobba på att förbättra mina styrkor. Mitt problem är att jag själv har svårt att tydligt se vilka dessa är.

Finns det något riktigt bra test som kan hjälpa till med detta? Pris spelar ingen roll.

Smart tänkt! (utgår från att dina svagheter ändå är 'godtagbara' på något sätt).

Men jag undrar oxå (som någon har nämnt) om du behöver ett test för att veta dina styrkor? Har jag förstått dig rätt?
Känner du inte till dina egna styrkor? Sedan är det väl bara att utveckla det därifrån
Citera
2017-06-18, 08:57
  #6
Medlem
Hehe såg att du hade skrivit att du har svårt o komma på dina styrkor. Visste ej att det fanns sådana tester o du gör som du vill men jag skulle ta det som sista utvägen. Räcker det inte att utveckla en styrka? Hur många tänkte du förbättra?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback