Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 06:41
  #1
Medlem
Gubbar och fruntimmer vad med detta? http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...lla-norrbotten det är en plus artikel men dom har raporterat om Gotland och Skåne förut och nu om Norrland lol.

Låter som ryssland tänker ta delar av sverige som södra och norra sverige och dessa tillhör då ryssland medan låta centrala sverige vara en som rysk republik eller som så jävla beroende av ryssland som tex vitryssland.

Bestämmer dom sig för att ta skåna eller norrland vad säger att dom sedan inte kommer gräva sig djupare?

Folk får tro vad dom vill men artikel efter artikel börjar dyka om om ryssland och ''deras'' sverige

Känns lite som dom tar hela norra sverige och hela södra sverige och skiter i svealand där stockholm och uppsala finns LOL i alla fall som det låter på artiklar från till exempel aftonbladet


EDIT: Moderator om jag placerat tråden fel, snälla flytta den då rätt
Citera
2017-06-17, 06:45
  #2
Medlem
frogpaks avatar
sluta länka afton horan tror du på allvar att finlandviker sig så lätt,Kära vän du har inte vart i närheten av en bunker märker jag
när jag var lite fick jag hålla gclocken 17 samt panga lite
ryssland var tre meter bort vi har bunker under60 meter if du undrar
Citera
2017-06-17, 06:50
  #3
Medlem
aftonhoran kanske har privata möten med herr putin så kanske har läckt lite
det finns bunkar men dom är i pricip reserverade i storstaden där jag bor
och det är många som får offra sina liv iom att dessa rymmer runt helften av sveriges befolkning.
och nej jag har aldrig varit i en bunker och nu när jag vill kommer jag dock endå inte ha en möjlighet
Citera
2017-06-17, 06:50
  #4
Medlem
Mackan52s avatar
Om Ryssland befriar Skåne från Upplands förtryck är jag först i ledet som frivillig när de "gröna männen" sätter upp rekryteringskontor för "Skånes Folkarmé" (eller vad de nu vill kalla det)
Citera
2017-06-17, 06:59
  #5
Medlem
jag med faktiskt om man får en snygg rysk ushanka till uniformen
Citera
2017-06-17, 07:01
  #6
Medlem
frogpaks avatar
gotlan samt kiruna utslaget inom 3 till 4 månader
Citera
2017-06-19, 00:20
  #7
Medlem
Finns säkert svenskar som välkomnar en "normalisering" vid det här laget......
"Ideological subversion":
https://www.youtube.com/watch?v=mqSV72VNnV0
Citera
2017-06-21, 22:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellscreamer
Gubbar och fruntimmer vad med detta? http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...lla-norrbotten det är en plus artikel men dom har raporterat om Gotland och Skåne förut och nu om Norrland lol.

Låter som ryssland tänker ta delar av sverige som södra och norra sverige och dessa tillhör då ryssland medan låta centrala sverige vara en som rysk republik eller som så jävla beroende av ryssland som tex vitryssland.

Bestämmer dom sig för att ta skåna eller norrland vad säger att dom sedan inte kommer gräva sig djupare?

Folk får tro vad dom vill men artikel efter artikel börjar dyka om om ryssland och ''deras'' sverige

Känns lite som dom tar hela norra sverige och hela södra sverige och skiter i svealand där stockholm och uppsala finns LOL i alla fall som det låter på artiklar från till exempel aftonbladet


EDIT: Moderator om jag placerat tråden fel, snälla flytta den då rätt

Det är ren militär strategi, stäng ner tillförseln av förnödenheter via järnväg och hamnar, d.v.s. järnvägen till Narvik i norra Sverige och hamnarna i södra Sverige. Resultatet blir då att man stryper all tillförsel av förnödenheter till även mellansverige.
Idag finns inte några förråd av nödvändiga livsmedel som räcker längre än någon vecka, likadant med de drivmedel som försvaret och krigsindustrin behöver för sin verksamhet i en krissituation. Det finns idag ingen möjlighet till den typ av mobilisering vi hade fram till 1980-talet, inte ens Hemvärnet har vapen och ammo tillgängligt utan dessa måste fraktas ut till förbanden från centrala förråd. Några krigsflygfält med tillhörande bränsleförråd finns inte kvar, dessa vägsträckor har numera mitträcken, och bränsleförråden har avyttras.

Rena drömmen för en som vill invadera Sverige.
Citera
2017-06-21, 22:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Det är ren militär strategi, stäng ner tillförseln av förnödenheter via järnväg och hamnar, d.v.s. järnvägen till Narvik i norra Sverige och hamnarna i södra Sverige. Resultatet blir då att man stryper all tillförsel av förnödenheter till även mellansverige.
Idag finns inte några förråd av nödvändiga livsmedel som räcker längre än någon vecka, likadant med de drivmedel som försvaret och krigsindustrin behöver för sin verksamhet i en krissituation. Det finns idag ingen möjlighet till den typ av mobilisering vi hade fram till 1980-talet, inte ens Hemvärnet har vapen och ammo tillgängligt utan dessa måste fraktas ut till förbanden från centrala förråd. Några krigsflygfält med tillhörande bränsleförråd finns inte kvar, dessa vägsträckor har numera mitträcken, och bränsleförråden har avyttras.

Rena drömmen för en som vill invadera Sverige.
Kommer inte lede fi börja med att bomba de där centrala förråden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback