Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 04:16
  #1
Medlem
Pinkuss avatar
Är ingen ljudkille men rätt kunning på Premiere men får fan inte rätt på att hur man arrangerar ljudkanalerna/spåren i premiere. Målet är att få en fil med ljud och bild med 6 separata ljudkanaler (mono) där varje kanal bara spelar innehåller ljudet från var och ett av ljudspåren i timlinen. Har alltså i Premiere lagt 6 olika ljud på 6 olika tracks. Behöver alltså inte vara en 5.1 mix, bara att kanalerna är separata.

Problemet är när jag exporterar så blir det visserligen 6 kanaler men de olika ljuden mixas ihop från flera spår till ett. När jag öppnar en ny sequence har jag provat flera olika val för både Mastertrack och de övriga Tracken (5.1, Multichannel, Mono) men får fan inte rätt på det. Nån som kan förklara hur jag skall göra enkelt...
Citera
2017-06-17, 12:29
  #2
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
Är ingen ljudkille men rätt kunning på Premiere men får fan inte rätt på att hur man arrangerar ljudkanalerna/spåren i premiere. Målet är att få en fil med ljud och bild med 6 separata ljudkanaler (mono) där varje kanal bara spelar innehåller ljudet från var och ett av ljudspåren i timlinen. Har alltså i Premiere lagt 6 olika ljud på 6 olika tracks. Behöver alltså inte vara en 5.1 mix, bara att kanalerna är separata.

Problemet är när jag exporterar så blir det visserligen 6 kanaler men de olika ljuden mixas ihop från flera spår till ett. När jag öppnar en ny sequence har jag provat flera olika val för både Mastertrack och de övriga Tracken (5.1, Multichannel, Mono) men får fan inte rätt på det. Nån som kan förklara hur jag skall göra enkelt...


Ställ din fråga här: https://www.facebook.com/groups/162873783735822/
Citera
2017-06-20, 12:21
  #3
Medlem
Pinkuss avatar
Hittade svaret själv och är inte helt logiskt. Eftersom man bara kan assigna (brist på bättre ord) ett ljudspår till TVÅ mastertracks 1+2, 3+4 ovs, så måste man panorera höger vänster.
Tex om du vill ha ljuspår 1 i mastertrack 1 så väljer du mastertrack 1+2 och panorerar helt vänster, och sedan helt höger med nästa...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback