Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 03:57
  #1
Medlem
Extremsport? LOL!

Vill köpa Longboards till två barn 8 och 9 år gamla. Själv har jag inte åkt på 30 år så jag har 0 koll. Jag tänker att man kanske inte ska gå hi-end direkt så vad finns? De butiker jag hittar här i Stockholm vill ju ha närmare två tusen spänn, vilket verkar löjligt och som att de rider på någon slags popularitetsvåg just nu.

Så fråga A är varför kostar de nästan två tusen?

Fråga B kan man hitta dem billigare?
Citera
2017-06-17, 10:31
  #2
Medlem
retrospectives avatar
Longboard är väl mer till för folk som varken har orken eller förmågan att lära sig åka på en riktig bräda. En sådan ynnest kan så klart säljas för ofantliga priser, särskilt när det görs populärt.

Woho! Vi skejtar!
... Nej, det gör ni inte.
Citera
2017-07-11, 15:31
  #3
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retrospective
Longboard är väl mer till för folk som varken har orken eller förmågan att lära sig åka på en riktig bräda. En sådan ynnest kan så klart säljas för ofantliga priser, särskilt när det görs populärt.

Woho! Vi skejtar!
... Nej, det gör ni inte.

Jag respekterar din åsikt angående dessa "sissyboards" MEN det är rätt jävla najs att "surfa" nedför en go backe...

That's all I'm saying...
Citera
2017-07-11, 15:31
  #4
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobiustrip
Extremsport? LOL!

Vill köpa Longboards till två barn 8 och 9 år gamla. Själv har jag inte åkt på 30 år så jag har 0 koll. Jag tänker att man kanske inte ska gå hi-end direkt så vad finns? De butiker jag hittar här i Stockholm vill ju ha närmare två tusen spänn, vilket verkar löjligt och som att de rider på någon slags popularitetsvåg just nu.

Så fråga A är varför kostar de nästan två tusen?

Fråga B kan man hitta dem billigare?


Kolla skatepro.se . De har en del stuff. =)
Citera
2017-07-15, 13:39
  #5
Medlem
retrospectives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldLarsson
Jag respekterar din åsikt angående dessa "sissyboards" MEN det är rätt jävla najs att "surfa" nedför en go backe...

That's all I'm saying...
Definitivt. Har provat själv, kändes lite klumpigt men så klart allt som ger en fart tenderar att vara kul!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback