Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-16, 23:56
  #13
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecqcqe97
Bra idé, men hurdana situationer skulle det vara? Jag träffar ju typ aldrig tjejer...

Men nu bråkar du väl. Hälften av alla människor råkar vara kvinnor. Är du instängd i enkönad lumparsit..
Tänk!
Var finns det tjejer i din omgivning. Du går ju på gym. Är det enkönat? Arbetsplatser med tjejer? Bytt jobb till det.
Börjar undra om du verkligen VILL träffa tjejer. Tänk på det TS först.
Dom har baciller.
Citera
2017-06-17, 00:13
  #14
Medlem
JaffarDenGodes avatar
Gå på dans kurs, tycker du om motion så passar det dig.

Som ovan talare sade, vill du verkligen så får du försöka även om det känns jobbigt, inget kommer serverat på silverfat. Det är nu eller aldrig, det är bara DU som kan träna bort det här, och du gillar väll att träna hehe!

klockan går! Good Luck.
__________________
Senast redigerad av JaffarDenGode 2017-06-17 kl. 00:17.
Citera
2017-06-17, 00:17
  #15
Medlem
technoisbests avatar
En sådär 99,99% är väl ansikte. Sen spelar det ju ingen roll om du aldrig vågar flirta med någon tjej. För mig så brukar det komma naturligt när personkemin känns rätt. Jag har märkt att självförtroendet ökar när man stänger av sig själv emotionellt, så ett alternativ är helt enkelt att göra dig själv emotionellt avtrubbad.
Citera
2017-06-17, 14:43
  #16
Medlem
RetroLovers avatar
Tycker verkligen inte att du är patetisk - snubbarna kring dig som pratar om "hur lätt de får tjejer" låter däremot ganska löjliga.

Häng inte upp dig för mycket på vad tjejer ska tycka om dig. Håll dig lugn och bete dig som du gör bland folk du redan känner. Haffar du inte första tjejen så finns det ändå en uppsjö kvar att beta av. Och stressa inte över att du är oskuld. Du kommer inte vara det hela livet så håll ut bara!
Citera
2017-06-17, 14:49
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Enklaste lösningen åk till Danmark eller Tyskland och köp dig din skuld och att det därmed inte blockar längre. Då kanske det släpper. Annars inse att nu dessa kvinnor är för det mesta är lika mycket osäkra som du. Du tycker de är jättesnygga men de tycker för det mesta detsamma om dig och det gäller då bara att någon vågar ta det första steget. Det är liksom bara lättare sagt än gjort att våga fråga.


Hatar att erkänna det men jag håller faktiskt med, du är rädd för något du aldrig upplevt, du måste släppa dom spärrarna och lära din kropp att det inte är farligt.
jag är inte för eller emot prostitution men i ditt fall vore det nog en bra lösning faktiskt!
Citera
2017-06-25, 11:22
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Vad är det du är rädd för? Att bli dissad? Det är inte hela världen. Du dör inte och det finns miljoner fiskar i sjön. Om du tränar, ser relativt bra ut och lite social kompetent så ska det inte vara något problem att få tjejer.

Det beror bl.a. på hur känslig TS är och vad han har för känslor för de tjejer han ev. blir dissad av.

Det är förstås omöjligt för en 19-åring, men mitt tips till TS skulle ändå vara följande:

Släck allt hopp.
Citera
2017-06-25, 11:58
  #19
Medlem
AdFontess avatar
Kom ihåg att du är 19 år, nej det är inte patetiskt. Alla mognar olika emotionellt.
I den åldern är det ovanligt att veta vad man vill, och jag tror det är "där" det sitter. När du blir mer klar över vad du vill, vilken tjej du vill ha och som passar just dig bäst, kommer det inte vara svårt att "få tjejen". Är man inte trygg med nån, är det fel person och ingenting man ska klandra sig själv för.
Citera
2017-07-05, 16:09
  #20
Medlem
Tjejer gömmer sig bakom flera lager med smink, du skulle inte kolla 2 gånger på många av dom som du tycker ser ut som modeller.

Jag har inga direkta råd till dig. Träna på att försöka bry dig så lite som möjligt. Istället för att låta tankarna skena så tänk på vad du ska göra efter att du stått i kö och väntat på att sminket som ler mot dig tagit emot betalningen. Blockera dina tankar med andra bättre tankar. Det är svårt men det går.
Citera
2017-07-07, 17:21
  #21
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecqcqe97
Jag är 19 år gammal, bor strax utanför en liten stad, men ändå ganska nära en större stad. Jag har aldrig haft en tjej förut, jag har aldrig ens kysst någon, jag har som mest varit lite på g med 2 brudar, båda förra sommaren/hösten men det blev inte till något. På mitt jobb pratar typ alla andra killar om deras tjejer, eller hur lätt de har att få brudar osv, jag blir ibland också retad av dom då de fått reda på att jag är oskuld. Nu tror ni kanske att jag är väldigt fet, ful osv, men jag är en som går mycket till gýmmet och försöker sköta om mitt utseende och min hygien så bra som möjligt, jag har t.ex. fått höra att jag ser helt bra ut och när jag är inne i stan märker jag ibland att tjejer kollar på mej. Trots det har det gått så långt att jag nästan inte alls vågar prata med snygga tjejer, tex skulle jag köpa nya kläder för några dagar sedan och jag blev jävligt nervös då det var en snygg tjej i kassan, samma sak har hänt många gånger tidigare, men för t.ex. 6 mån- 1 år sedan hände det aldrig.
Är detta normalt, vad ska jag göra och hur jävla patetisk tycker ni att jag är

Hade inte heller fått till det riktigt när jag var 19, trots en del som jag iaf själv tyckte var på G. Försökte iaf att bara umgås med tjejkompisar och så (från plugget) i hopp om att det skulle utvecklas till något. I det verkliga livet har det dock aldrig fungerat så för iaf mig. Dvs att det blir något med en gammal kompis. Den ev gnistan finns där redan vid första träffen. Kanske inte precis som kärlek, men iaf ett ömsesidigt intresse. Som med H som jag träffade på studentkorridoren jag flyttade in till och sedan var ihop med i 3 år. Eller C som jag träffade på en fest med gäststudenter, och sedan gifte mig med.

Utifrån mina egna erfarenheter vill jag tipsa om studier. Gärna på främmande ort. Det är bra om du relativt ofta har möjlighet att träffa många nya människor.

Och du, 19 är ju ingen ålder, även om jag minns själv hur frustrerande det kunde vara.

F ö bra tror jag att du inte vill gå till någon prostituerad. Det är nog en jäkligt dålig grund för riktiga relationer. Finns också en iofs väldigt rolig bok som du nog iaf inte ska ta på för stort allvar: The Game av Neil Strauss. Att scora så ofta och med så många som möjligt handlar inte om kärlek (som jag får intrycket att det är det du vill ha). Och så tvivlar jag lite på att tricken där faktiskt fungerar (visa trolleritrick för att verka intressant, dissa den snyggaste tjejen i sällskapet som är den man egentligen vill ha, etc).

Mitt bästa tips tror jag är att försöka bli en bra lyssnare. Killar öht är väldigt självupptagna och tänker mest på vad de har själva att säga.
Citera
2017-07-08, 16:38
  #22
Medlem
rytaris avatar
alla unga killar är nog lite blyga innan de har spenderat tillräckligt med tid med tjejer för att det ska kännas avspännt.
Det brukar gå över första gången man har knullat
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback