Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-16, 19:48
  #1
Medlem
Tjena. Ska snart flytta till Göteborg och tänkte ansluta mig till en av boxningsklubbarna i staden.

Jag kommer självklart att gå på provträningar när jag väl är i stan, men det är inte alltid lätt att bilda sig en korrekt uppfattning om en klubb på ett fåtal pass, så skulle vilja höra från folk som har tränat på de olika klubbarna ett längre tag.

Jag har tränat boxning till och från under ungdomen, och börjar nu närma mig 30. Det senaste året har jag tränat 5-8 pass i veckan, varav kanske 10-15 ronder sparring. Skulle vilja hitta en klubb med skön stämning som erbjuder liknande möjligheter. Är lite rädd för är att hamna i någon motionärsgrupp som tränar 2 pass i veckan och kanske t.o.m utan sparring, just för att jag inte tävlar. De klubbar jag hört talas om är:
  • ABC? Ska enligt en polare vara den bästa, men är det värt att åka 35 minuter för att ta sig ut till Angered?
  • RBK? Deras hemsida nämner bara motionärs-/nybörjarpass. Hur är dessa?
  • Majornas? Verkar ha pass med blandade nivåer - hur är dessa?

Har ni erfarenhet från andra klubbar så berätta gärna om dem också!

PS:
Vet att det finns en tråd "var kan man träna", men det kändes som en listtråd och jag vill snarare ha erfarenheter.
Citera
2017-06-18, 11:11
  #2
Medlem
Ingen som tränar boxning i Göteborg? Har svårt att tro att det enda som finns här är folk som har åsikter om sporten utan att själva träna
Citera
2017-06-28, 13:21
  #3
Medlem
som jag ser det är det lite var i Göteborg du ska bo
Majornas boxningsklubb är bra, den är bra och härlig stämning, det finns motionärspass, fortsättningspass osv. Även på motionärspassen kan man dunka på varandra rätt bra (för bra ibland men man väljer själv om man vill sparras) Man kan köra en prova på vecka där

Redbergslid är en annan bra klubb

Jag har aldrig kört i Angered då det är så långt dit ut, men vad jag hört så skall de vara ganska duktiga
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback