Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-16, 19:06
  #1
Medlem
När beställningar gjordes för dryga 10 år sedan så kom alla tabbar och flaskor/vialer i originalförpackningar med tryckt namn på etikett/ask, gjorde min första beställning för ett tag sedan nu igen efter 10års uppehåll och märker att dom tabbar jag fått ligger i vanlig zip-påse med en klisterlapp på och alla tabbar i sig är omärkta, är det så idag oavsett leverantör ? Gäller samma sak för oljor ?
Leverantören är en som ni grönat mängder med gånger här på forumet.
Citera
2017-06-16, 21:52
  #2
Avstängd
Hur stor shoppen än är, tycker inte det är okej att skicka ut omärkta vialer i en order. Köper du två oljor tar jag förgivet att en lapp klistras på med nån bokstav. Alltså jag kan förstå när det har blivit lite för mycket stress. Men nu verkar det som att en hel del vialer går iväg omärkta och det börjar bli "okej" att få en order med omärkta vialer/två bokstäver.

Sen är självklart innehållet det intressanta, men nu börjar det gå lite långt med dessa omärkta vialer som skickas runt tycker jag.
Citera
2017-06-16, 23:18
  #3
Medlem
MrBulldoggs avatar
Funderar också lite på det där, framför allt för tyngre användare än undertecknad. Ni som kör 3-4 prepp simultant och får ett gäng vialer med i bästa fall en handkrafsad not om vad som är i, hur vet ni att det inte är blaskigt UGL testo i samtliga? Som vanlig brukare utan tillgång till testlab borde det väl vara rätt svårt att känna av huruvida de dyrare preppen verkligen är vad ni betalat för?
Citera
2017-06-17, 00:04
  #4
Medlem
AlfredLundqvists avatar
Vilket märke kör du? Beror på vart du köper men allt är definitivt inte omärkt. Om du köper svenskt hemkok så får du nog skylla dig själv om du får hem vialer med bara en klisterlapp på. Sen behöver det inte vara dåligt bara för att det är omärkt heller.

Inget jag någonsin kört har dock varit omärkt. Gäller att inte köpa första bästa eller billigaste. Bra märken som jag har kört är tex Alpha Pharma, Phoenix Remedies, Aburaihan, Malay Tiger osv och går att få tag på väldigt lätt.
Citera
2017-06-17, 08:07
  #5
Medlem
starkefars avatar
Att få tabbar i en påse får man nog leva med, men självklart ska påsen vara märkt och särskilt om det är vialer vill man ju ha datum och batchnummer på. Även om det inte är någon garanti så betyder det ändå något då det finns en viss spårbarhet samt ingen e-butik vill väl tabba sej för mycket.

Det är ju ändå köparens marknad och man har ju ett stort utbud att välja på. Jag själv köper både från polare och e-butik och känner mej väldigt fri att välja det som funkar. Utan några större problem

Men såklart är det mer UG produkter idag än för 10-20 år sen då nästan allt förr jag köpte var mer apoteksprodukter av olika slag
Citera
2017-06-17, 08:36
  #6
Medlem
Exakt vad menar du med att du fick originalförpackningar förr men inte idag? För om det är UG-grejer du beställt finns det ju inga originalförpackningar.

Ifall du beställde tex Galenika eller AP-grejer och fick ampuller vialer och tabletter i en påse så är det verkligen inte okej. Om du beställde från någon av dom stora UG-aktörerna i landet så är det inte konstigt alls att du inte får någon "originalförpackning" då det inte existerar någon sådan. Gör det dig något att shoppen inte skrivit ut en snajsig etikett gjord i photoshop och satt på förpackningen?

Tycker snarare det är bra av våra UG-tillverkare att dom inte försöker låtsas vara något dom inte är och sätta snygga etiketter på grejerna.


edit: För att svara på din frågeställning som är "är det så idag oavsett leverantör ? Gäller samma sak för oljor ?"

Nej, det är inte så idag oavsett leverantör. Det varierar. Många märken levereras vanligtvis i sina "originalförpackningar", tex AP eller Malay. UG-märken varierar huruvida dom skriver ut en hemmagjord etikett och sätter på eller om dom bara skriver på vad det är. Samma sak gäller oljor.
__________________
Senast redigerad av DrL0c 2017-06-17 kl. 08:40.
Citera
2017-06-17, 10:42
  #7
Medlem
Det var inte det samma förr gissar jag på....
Existerade ens UG då ? Är väl bara mer vanligt idag för att alla ska tjäna mer pengar.
Oavsett om saker köptes mellan ögon eller över nätet så kom aldrig tabbar/oljor i annat än originalförpackningar, i alla fall från dom köpare jag använde. (Medica/Sharklab/etc).
Var väl lättare att köpa sakerna från "butik" då kanske, vad vet jag, bara en liten fråga jag ställde då det var länge sedan jag gjorde ett köp, och speciellt över internet.
Citera
2017-06-17, 12:16
  #8
Medlem
Asså, Sharklab var väl ett dåligt jävla UG det med? Bara att dom hade skrivit ut några klister-etiketter och satt på flaskorna. Många gör fortfarande det, etiketter och förpackningar etc. Grejen är ju att det är helt poänglöst egentligen eftersom det inte förändrar innehållet i vialen..
Citera
2017-06-18, 11:15
  #9
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Exakt vad menar du med att du fick originalförpackningar förr men inte idag? För om det är UG-grejer du beställt finns det ju inga originalförpackningar.

Ifall du beställde tex Galenika eller AP-grejer och fick ampuller vialer och tabletter i en påse så är det verkligen inte okej. Om du beställde från någon av dom stora UG-aktörerna i landet så är det inte konstigt alls att du inte får någon "originalförpackning" då det inte existerar någon sådan. Gör det dig något att shoppen inte skrivit ut en snajsig etikett gjord i photoshop och satt på förpackningen?

Tycker snarare det är bra av våra UG-tillverkare att dom inte försöker låtsas vara något dom inte är och sätta snygga etiketter på grejerna.


edit: För att svara på din frågeställning som är "är det så idag oavsett leverantör ? Gäller samma sak för oljor ?"

Nej, det är inte så idag oavsett leverantör. Det varierar. Många märken levereras vanligtvis i sina "originalförpackningar", tex AP eller Malay. UG-märken varierar huruvida dom skriver ut en hemmagjord etikett och sätter på eller om dom bara skriver på vad det är. Samma sak gäller oljor.

Jag tror han syftar på exat samma sak jag regerade på när jag hoppade på AAS tåget igen.
Förr var ALLT då menar jag ALLT riktiga apoteks prylar.
Så ja det kändes väldigt märkligt att få vialer som bara skriker hemmakok.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback