Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-16, 15:55
  #1
Medlem
Tjena!

Sitter mitt i plugget och har fastnat på en fråga jag desperat sökt information om men inte blivit något klokare ännu. Kör en Windows Server 2008 R2 virtuellt via VirtualBox och har en domän uppsatt och ena servern är domän kontrollant. Frågan lyder "Hur går administration av rättigheter och behörigheter till i Active Directory, beskriv utförligt och detaljerat flera möjligheter som detta ger".

Jag förstår inte riktigt vad läraren är ute efter för svar. Om någon lite piggare än mig själv kunde peka åt rätt håll så skulle jag vara evigt tacksam, deadlinen "råkar" ju även vara idag!

Tackar så mycket på förhand!
Citera
2017-06-16, 16:37
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zacrack
Tjena!

Sitter mitt i plugget och har fastnat på en fråga jag desperat sökt information om men inte blivit något klokare ännu. Kör en Windows Server 2008 R2 virtuellt via VirtualBox och har en domän uppsatt och ena servern är domän kontrollant. Frågan lyder "Hur går administration av rättigheter och behörigheter till i Active Directory, beskriv utförligt och detaljerat flera möjligheter som detta ger".

Jag förstår inte riktigt vad läraren är ute efter för svar. Om någon lite piggare än mig själv kunde peka åt rätt håll så skulle jag vara evigt tacksam, deadlinen "råkar" ju även vara idag!

Tackar så mycket på förhand!

Förstår man inte vad läraren är ute efter kan man med fördel fråga lärare än att Flashback ska gissa vad läraren är ute efter.

Ställ dig själv frågan var du ställer in rättigheter och behörigheter i Active Directory och svara på frågan utifrån det. Exempelvis ändrar du grupptillhörighet för en användare på en plats, filers rättigheter på en annan och gruppolicyobjekt på en tredje.

Edit: ...Och skillnaden mellan behörigheter och rättigheter har jag i princip gett dig utifrån orden.
__________________
Senast redigerad av Regentia 2017-06-16 kl. 16:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback