Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-16, 15:23
  #1
Medlem
OlegZigvardauskass avatar
Hej jag behöver bli av med några cm runt magen nu till midsommar, det fattas typ 3-4 cm och jag cyklar som fan samt äter knappt kolhydrater och har så gjort någon månad men det har inte blivit tillräckligt. Jag har gått ner från 105 kg till ungefär 94 nu sedan i vintras och som sagt det fattas några cm om magen. Tips på något som gör att magen ändrar form åtminstone? Annars får jag gå runt och hålla in magen även om det inte krävs så mycket.
Citera
2017-06-16, 15:26
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlegZigvardauskas
Hej jag behöver bli av med några cm runt magen nu till midsommar, det fattas typ 3-4 cm och jag cyklar som fan samt äter knappt kolhydrater och har så gjort någon månad men det har inte blivit tillräckligt. Jag har gått ner från 105 kg till ungefär 94 nu sedan i vintras och som sagt det fattas några cm om magen. Tips på något som gör att magen ändrar form åtminstone? Annars får jag gå runt och hålla in magen även om det inte krävs så mycket.

Inte superhett, men löser problemet: http://www.evasunderklader.se/funkti...-korsett-maen/
Citera
2017-06-16, 15:31
  #3
Medlem
OlegZigvardauskass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Inte superhett, men löser problemet: http://www.evasunderklader.se/funkti...-korsett-maen/

Det har gått så långt att den där är helt klart ett alternativ, sen tror jag att det ska regna på midsommar så man lär ju ha en massa kläder på. Jag tror dock att jag satsar på linnet istället.
Citera
2017-06-16, 15:55
  #4
Medlem
jpettersson1991s avatar
Detsamma gäller dig som i alla andra liknande trådar, kaloriunderskott, hur tråkigt det än låter. Att du cyklar eller inte äter kolhydrater har inget med viktnedgången att göra, du kan gå ned i vikt med kolhydrater och utan cykel, bara så du inte fått för dig att det är något magiskt med att utesluta kolhydrater. Med det sagt, så är det så att det som är ett kaloriunderskott i början av en viktnedgång är inte det när man tappat ett X antal kg, avstannar viktnedgången så får man sänka intaget ytterligare. Tillägger att styrketräning och proteinrik kost är att föredra vad gäller kroppssammansättningen vid viktnedgång.
__________________
Senast redigerad av jpettersson1991 2017-06-16 kl. 16:12.
Citera
2017-06-17, 20:35
  #5
Medlem
Kolhydrater är ju bra!!! Ät komplexa kolhydrater som bönor, råris, linser och frukt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback