Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 18:05
  #373
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Problemet för nationalister är att dom tar saker seriöst.

Jag förstår att du jobbar på den delen av bygget. Det verkar bara smått sinnesförvirrat att förespråka att landet ska bli en sämre plats för att reta "nationalister".

Du kan skriva hur många punktlistor du vill - du vederlägger inte de väldokumenterade negativa nettoeffekterna av svensk invandringspolitik för det.

Avslutningsvis önskar jag dig ett fortsatt glatt trollande.
Citera
2017-09-14, 18:23
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NSO
Jag förstår att du jobbar på den delen av bygget. Det verkar bara smått sinnesförvirrat att förespråka att landet ska bli en sämre plats för att reta "nationalister".

Du kan skriva hur många punktlistor du vill - du vederlägger inte de väldokumenterade negativa nettoeffekterna av svensk invandringspolitik för det.

Avslutningsvis önskar jag dig ett fortsatt glatt trollande.

Landet blir inte en sämre plats för mig.. In fact har jag inte märkt skillnaden alls..

Fast återigen.. Bara för att ett lands värde mäts i ekonomi för dig betyder det inte att alla gör det. Personligen har jag bättre ekonomi nu än någonsin..

Trollar inte.. Bara säger var jag står.
Citera
2017-09-14, 18:51
  #375
Medlem
Detsamma gäller olika val i världen.

De som jag tänker mest på är SD (10 och 14) där många från i&i sagt att de kommer öka.

Valet 14 få F! skulle komma in. Fanns ingen chans enligt oss dödsknarkarnazister 😂

Trump mot Clinton. Där Trump ansågs vara ett skämt utav de med "rätt" åsikter.

Brexit som också ansågs nästan som ett skämt och de med de rätta åsikterna var helt säkra på att EUvänliga skulle vinna.
Citera
2017-09-14, 21:14
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Den som har barn vet att påverkan går åt båda hållen, invandrar/flyktingbarn tar åt sig av Svenska barns synsätt, barn har ingen uppfattning om det som du predikar, för dem är vilket barn som helst en lekkamrat. Min dotter lekte med flyktingbarnen från många olika länder när hon var liten i mitten på 90-talet, hon fick inga som helst men av detta.
Sist jag var hos tandläkaren och väntade på min tid, kom ett av flyktingarnas barn, ungefär 5-6 år och flicka, och kröp upp i knäet på mig med en svensk barnbok i handen, hon ville att jag skulle läsa ur den, jag förstod inte ett ord vad hon sa, och hon förstod nog inte ett ord vad jag sade, men hon hon hade inga fördomar, och hon ville lära sig Svenska.
Hennes föräldrar hade heller tydligen inget emot det, de bara skrattade åt oss.
Så du skulle utan vidare sätta din dotter i Värner Rydénskolan till exempel. Svara ärligt nu.
Citera
2017-09-14, 21:27
  #377
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Kamrater!

Vi lever i en tid där invandringsrelaterad samhällsproblematik formligen exploderat. Sexualbrott, våldsbrott, "utsatta områden", islamistisk terror, hedersvåld och astronomiska samhällskostnader är bara förnamnen och situationen visar inga som helst tecken på att förbättras, snarare tvärt om.

Det festliga är att inget av detta är vare sig överraskande eller förvånande för någon med tillstymmelse till analytisk förmåga samt tillgång till Flashbacks i&i-forum. Tvärt om har i princip samtliga av dessa problem förutspåtts med ackuratess flera år bakåt i tiden men ignorerats och nedsablats som rasism och/eller högerpopulism.

Givet är att vårt älskade FB är tummelplats för både troll och mer eller mindre svagbegåvade element vars åsikter är både märkliga och illa framförda MEN, för den som haft förmåga och ork att sila bort det intellektuella slammet blir bilden väldigt tydlig; Flashbacks dödsnazister har gjort en långt nyktrare analys av läget än både politiker och opinionsbildare där ute i Särskolan Sverige.

Så min fråga blir, finns det någon aspekt av migrationspolitiken där vi haft fel? Är det rent av dags för våra beslutsfattare att (öppet) respektera Flashback som ett relevant analysverktyg?

/Gregor
De är rädd för Flashback , exakt lika rädd för alla de kallar dödsknarkarrasister.
Förmodligen kommer de att göra allt för att få bort det de vet att är kraftfullt och drar människor.
Förtala, ljuga, och få människor att se det som " farligt" och dödsknarkarrasistfacsistnazistiskt.
Det är så de arbetar de " riktiga skurkarna"....
Citera
2022-09-25, 01:43
  #378
Medlem
-GGs avatar
Antaganden som rasisterna har gjort stämmer överens med observationer och vad som faktiskt blivit.
Baserat på att man inte har förnekat högst verkliga faktorer och haft en mer naturvetenskaplig och empirisk syn och inriktning på det.

Det räcker egentligen med att använda sina sinnen, och främst sin syn, för att upptäcka och känna hur fel och annorlunda det blir. I och med indoktrineringen för frågan försöker man att passera dessa livsviktiga verktyg för oss och vår mänsklighet.

Från vänsterhåll har man förutsagt och garanterat mycket, men lite har stämt. Detta vill man lösa genom att ge det oändligt med tid och en så utdragen tidslinje, "process", att man i någonstans "får rätt". En teori ovanpå en annan teori.


Jag sitter i sängen med boken Ett lurat folk - Teatermordet på Olof Palme.
Datorn är också framför mig och jag slötittar emellanåt på Flashback.

I boken finns ett stycke signerat den store Da Vinci och hans sju principer för forskning:

Citat:
1) Curiosita - obändig nyfikenhet på livet och på lärandet,
2) Dimostrazione - lusten att pröva, experimentera och lära av misstag,
3) Senzazione - sinnena och deras betydelse, inte minst seendet,
4) Sfumato - en vilja att omfamna motsatser, paradoxer och hantera osäkerhet,
5) Arte/scienza - utveckling av balans mellan vetenskap och konst, fakta och intuition,
6) Corporalita - att utveckla balans mellan kropp och själ, fysisk hälsa och välmående samt
7) Connessione - att ge erkänsla och uppskatta alltings samband, att tänka i system.


Allt ovan har genom åren förts fram av skribenter på olika sätt. Så långt ifrån hur vänstern hanterar det. Och även om de kan följa ett av hans steg lite löst, finns det ingen avslutad ärlighet som följer med eller förståelse för varför det inte uppskattas att lattja med ett helt land. För man in vetenskapliga strukturer på vänsterns "arbete" är det pinsamt uppenbart hur fort det faller samman. Därur också den enorma apparat av politisering (skam och skuld) som deras väsentliga vapen.
Eller modellen om socioekonomisk påverkan vilken man kan fylla med vad för stoppning som helst. Förvirra debatten och lura av svenskarna ännu mer resurser och land.

Att allt fler vågar skriva om den skiftande demografin säger oss att det finns en rädsla hos folk om vad som händer med en så stor och växande främlingsgrupp inne på vårt territorium, vad den ska "ändra om" för våra villkor och livsmiljön. Man vet att det inte är vad som helst eller är svenskt vad på modet än hävdar.
Sinnena accepterar helt enkelt inte det. Oavsett vilka nyord och moraliska försatser man slänger in i det.

Men vänstern har sagt sig vilja krossa den västerländska civilisationen. Då måste man ju tro på det, att det är vad de strävar efter.
__________________
Senast redigerad av -GG 2022-09-25 kl. 02:12.
Citera
2022-09-25, 10:19
  #379
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Jag tar några exempel ur högen så kan den som orkar fylla på:

Tiggeriet i Sverige är organiserat
De flesta ensamkommande barn är egentligen vuxna
Sverige är inte tryggare än någonsin
Dödligt våld ökar
En stor del av flyktingarna är egentligen ekonomiska migranter
Invandrare från MENA är mer våldsbenägna och överrepresenterade vad avser sexualbrott
Flyktinginvandring är vare sig lönsamt eller nödvändigt för Sveriges framtid
Sverige kan inte hantera de migrantvolymer man lockat hit
Invandrarna är inte högutbildade

Du gör ett extremt stort fel här, du bakar in alla invandrare som om de vore ett problem, när såg du en kines stå och skjuta vilt på gatorna? när såg du en Japan Dila knark?, när såg du en Latino råna en tonåring på sin mobil?, nej skriv i stället att problemet uteslutande handlar om folk från Mellanöstern-Afrika och oftast de som bor i miljonprogrammen, de som driver våra pizzerior, de som jobbar hederligt, de som kör våra bussar o.s.v ska inte få lida för vad ett gäng idioter gör, allt annat är rasism. De som kom som kommit som ekonomiska migranter kom tack vare Reinfelt, allt innan var flyktingar från krig och annat elände, det var Reinfelt och delvis EU som skapade incitament för att ekonomiska flyktingar skulle kunna komma till Europa, det handlar enbart om att få billig arbetskraft för löner ingen infödd vill jobba för eller får tack vare fackförbunden, så när Europa gnäller att det är för hög invandring så är det egenskapade problem, hade man i stället följt stenhårt asylinvandring hade vi haft en helt annan situation i Europa, men högern i Europa får skylla sig själva när de började dra hit ekonomiska flyktingar i stor skala i början av 00-talet, där ligger grunden i den stora kriminaliteten i dag, Högern borde ställas inför ansvar i stället och Milton Friedman dömas till fängelse, han är grunden för hela detta elände
Citera
2022-09-30, 21:47
  #380
Medlem
-GGs avatar
Tänk när en mördare kom ut och en hel by eller ett helt område blev upprört av att ha den där.
Arga blickar och kanske en planering om hur man skulle få bort problemet.

Nu? Nu har vi hela getton med hundratals psykopater, mördare och våldsmän omkring oss som om det vore den mest naturliga utveckling som ett land kan ta. Folk, vars livsluft är konflikter, krig och misär.


Vänstern och medlöparna är absolut sjuka i huvudet. Vad är detta för jävla "mångkultur"!

Vill främlingar in på ditt land måste man ha ett visst rasistiskt sinnelag för att kunna freda sig. Hur annars håller man ute dem och förhindrar det ser vi ser i mönster över hela Europa där de kommit in.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback