Citat:
Ursprungligen postat av
Spersson
Det är större risk att bli träffad av en blixt än att drabbas av en högerextrem bombattack.
Sedan känns inte nazisternas aktiviteter i Tyskland för 75 år sedan som något jag går och är rädd för idag.
Visst är det bättre om vi fokuserar på de hot som finns IDAG och inte igår?
Så Sant! SÄPO verkar ju huvudsakligen haft sina ögon riktade åt höger. Självklart är de politiskt styrda och får ju inte bli politiskt inkorrekta!

Nu har man spanat på nazister vars huvudsakliga intresse varit att dricka öl och snacka skit om etablissemanget. Jag säger inte att det att det är fel att ha koll NMR och andra än värre organisationer, men en dresserad apa fattar ju varifrån samhällshotet i huvudsak kommer idag. Det har ju självklart varit politiskt inkorrekt att ha ordentlig koll på diverse knepiga muslimska grupper, du är ju alltid rasist även om du tar en somalier för snatteri på bar gärning.
Sen har det ju självklart varit lättare att spana på öldrickande nazister än på mer komplexa internationella muslimska grupperingar.
Problemet med att man har gjort fel enda tills nu är att man inte har någon vettig koll på de farliga muslimska grupperna som kunnat bygga upp sin verksamhet ostört medan SÄPO spanat på öldrickande nazister i obygden.
Svenskar verkar vara ett sovande folk, det såg vi ju i förra valet om inte annat. Men nu börjar folk vakna till liv och jag är inte förvånad att NMR växer. Jag vet folk som röstade MP i förra valet som idag ångrar sig och till och med tycker SD är för mesiga. Så genom att SÄPO har varit för upptagna med att springa Expos ärenden så har det muslimska terrornätverken kunna bygga upp sig rätt ostört. Dessutom den sneda mediarapporteringen börjar många störa sig på, så jag skulle inte bli förvånad om NMR eller liknande "parti" skulle lyckas knäcka riksdagsspärren om fem eller nio år. Många sade ju runt 2008 att SD aldrig kommer komma in i riksdagen. Jasså inte det?