Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-06-19, 20:38
  #61
Medlem
Elwys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Vänsterterrorister intalar sig att de bedriver sin terror för folkets bästa. Efter ett antal terrordåd förväntar de sig att folket ska visa tacksamhet gentemot dem för det som terroristerna gör för folket. När det sedan visar sig att reaktionerna blir de totalt motsatta och att vänstern istället förlorar stöd hos arbetargrupperna, då inser många (inte alla) att terrorn varit kontraproduktiv.
Islamister gör allt för Allah och för religionens skull. Vad gör det dem om folk hatar och föraktar dem och islam råkar i vanrykte. De mördar för att deras gud vill det (tror de) och för att deras imamer säger att det är rätt. Varför skulle de ångra sig då de gör Allahs verk?
Vad trevligt att du tar dig tid att förklara hur du menar – tack så mycket. Jag förstår att vänsterextremism och islamism är helt väsensskilda ideologier, men till syvende och sist tänker jag mig att de egentligen är en bisak, och att den som blir terrorist blir det med stöd av närmast tillgängliga ideologi. Den gemensamma nämnaren är viljan att offra allt och gå till det yttersta för någon trosuppfattning. Det är därför jag inte förstår uppfattningen att just islamistiska terrorister skulle besitta fundamentalt annorlunda psyken än andra terrorister.

Men jag kan å andra sidan inte hänga upp den här uppfattningen på någon form av bevis, och jag kan ha hur fel som helst om det här.
Citera
2017-06-19, 20:48
  #62
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Håller med. En psykiatriker är mycket lämpad för att förstå hur en jihadist tänker. Det handlar inte om religion - det handlar om en psykisk sjukdom.


En helt avgörande poäng är ju att islamister/muslimska terrorister inte är psykiskt sjuka utan att de är vid sina sinnes full bruk och vet exakt vad de gör och att de uppvisar noll ånger över det död och lidande de orsakar.

Med våra värderingar, traditioner och vår kultur så är ju dock hela fenomenet islam "sinnessjukt". Låt dem hållas i öknen tills vidare men vi ska fan inte importera något som är helt motsatt det västerländska samhället.

Det kommer obönhörligen att leda till repatriering och deportering. Forcerade återvändarprogram om man tycker det låter bättre. I annat fall återstår etnisk rensning - dem eller oss.
Citera
2017-06-20, 00:16
  #63
Medlem
Stones avatar
Kärleksbombningarna är inte riktade mot terroristerna utan att stärka sämjan med de muslimer som väljer att inte dö för sin religion utan är mer som en fungerande kristen. Har han inte missuppfattat det hela?
Citera
2017-06-20, 14:44
  #64
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Jaså jaha. Ja det svaret var inte så hjälpsamt precis, men har du inte mer att komma med accepterar jag förstås det.

Skulle din kommunistiska terrorist (som du skrev som exempel) kunna spränga en konsert där publiken är barn, eller köra över flera familjer med en lastbil?
Och jag gissar på att ditt svar kommer att vara: "Visst skulle dom kunna det också". Du likställer en kommunistisk terrorist med en islamistisk terrorist. Jag förstår det inte, att du inte kan se skillnaden? Men om du mår bra av att vara naiv, så var det.
__________________
Senast redigerad av Ordpistolen 2017-06-20 kl. 15:37.
Citera
2017-06-20, 16:47
  #65
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Kärleksbombningarna är inte riktade mot terroristerna utan att stärka sämjan med de muslimer som väljer att inte dö för sin religion utan är mer som en fungerande kristen. Har han inte missuppfattat det hela?

Jo, det tror jag han har. Självklart är inte varje muslim terrorist, lika lite som varje vänsterpartist är vänsterterrorist eller varje moderat högerterrorist. Men det fattar ju de flesta på Flashback inte.

En annan sak jag tror skulle vara bra vore att inte ge terrordåden sådan extrem uppmärksamhet (jag brukar se på CNN och efter ett terrordåd handlar ALLT, hela dagen, om det) för det är ju också en del av vad terrorister oavsett religiös eller politisk övertygelse vill ha. Jag förstår att folk vill veta detaljer, men om det är vad som föder dessa avskum - igen, oavsett religiös eller politisk övertygelse - borde man kanske sluta med det.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback