Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 13:39
  #157
Medlem
ulvvfs avatar
Pettersson, har talangen och har visat det i flera säsonger, hade dock ett dåligt JVM. Inte direkt överraskad av att han togs så tidigt.

Andersson är bra, men jag skulle snarare ha tagit honom någonstans mellan 10-12, men det är små marginaler mellan spelarna så.

Brännström kunde väl gå lite varsomhelst, har talangen utan tvekan.

Att Liljegren skulle falla var väntat, men också väntat att Toronto inte skulle släppa honom.

När det gäller klubbadresserna, så tycker de flesta hamnade i en bra klubb där de nog kommer få en bra chans att lyckas i. Brännström har ingen direkt stor konkurrens, så blir han bra så lär han få en ordentlig chans, nackdelen kanske kan vara att de stressar honom. Samma med Pettersson, Vancouver skriker efter en spelartyp som Pettersson.

Liljegren är väl den som kan få det tuffast. Man vet iofs inte hur laget ser ut om 2-3 år, och de har iofs ingen 1D, men spelare som Gardiner och Reilly etc är ändå riktigt bra backar. Så i nuläget skulle säga han har klart tuffast konkurrens.

Den klart mest intressanta svensk som återstår är Boqvist. Bör väl bli vald i andra rundan. Otroligt stor talang.
Citera
2017-06-24, 15:33
  #158
Medlem
Hade hoppats på Liljegren till Tampa men Yzerman älskar ju sina storväxta backar Ingen svensk har dom draftat sedan Hedman 09 heller...
Citera
2017-06-24, 15:55
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coach-castle
Hade hoppats på Liljegren till Tampa men Yzerman älskar ju sina storväxta backar Ingen svensk har dom draftat sedan Hedman 09 heller...

Yzerman kunde inte avstå att drafta Adam Footes son, 193 cm - 97 Kg.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2017-06-24 kl. 15:58.
Citera
2017-06-24, 16:35
  #160
Medlem
ulvvfs avatar
Buffalo fortsätter draftar svenskar.

Detroit har draftat off the board.
Citera
2017-06-24, 16:59
  #161
Medlem
B-Dawks avatar
Fabian Zetterlund till Devils. Jag hoppas han börjar med att ta ett steg till och gör en bra säsong i Färjestad där han tar chansen när han får den i A-laget.
Citera
2017-06-24, 17:21
  #162
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Fabian Zetterlund till Devils. Jag hoppas han börjar med att ta ett steg till och gör en bra säsong i Färjestad där han tar chansen när han får den i A-laget.

Skulle gissa att wjc18 spelade en stor roll här, där han var ganska så bra. Annars tycker han plockades för tidigt.
Citera
2017-06-24, 18:25
  #163
Medlem
Canucks draftar ännu en svensk, Kristoffer Gunnarsson!
Citera
2017-06-24, 18:43
  #164
Medlem
Hamonic+4th för 1st+2nd+conditional 2nd.

Hamonic till Flames.
__________________
Senast redigerad av J-dilla 2017-06-24 kl. 18:45.
Citera
2017-06-24, 20:27
  #165
Medlem
Hur kan Eric Walterholm bli draftad och inte Hugg?
Citera
2017-06-24, 21:15
  #166
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Hur kan Eric Walterholm bli draftad och inte Hugg?


Förmodligen ett resultat av överscoutning, de försöker vara för smarta. Du ser ofta många lustiga picks, och sedan går många på förhand draft givna spelare odraftade, eller blir draftade mycket senare än vad de borde.

Jag säger inte att Hugg kommer bli någon stjärna, men nog känns han som en mer intressant talang än många andra svenskar som blev draftade.

Men om han fortsätter ta steg så kommer han givetvis bli draftade senare. Men ja hursomhelst lustigt.

Att inte Hedberg eller Thilander skulle bli draftade heller är också lite överraskande. Trodde de skulle bli plockade i någon av de sista rundorna.

Aho blev nu tillslut draftad, borde ha blivit draftad för flera säsonger sedan kan jag tycka.
Citera
2017-06-25, 02:53
  #167
Medlem
gato12s avatar
Förstår inte riktigt Islanders strategi riktigt. Tycker mest de blir av med spelare och den som kommer in, Eberle, har jag väl inga större tankar om.
Man har Tavares typ. Men han behöver ju lite lekkamrater.
__________________
Senast redigerad av gato12 2017-06-25 kl. 02:56.
Citera
2017-06-25, 21:31
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic
Oj, Lias Andersson tagen av Rangers som sjua redan. Liten skräll.

Kul! Denna draft sas på förväg vara medioker i topptalang. Att efter de sex första var det enbart lagens egna önskemål för en spelare som låg bakom val, långt ner i första rundan.

Nu tror jag inte att denna draft var lika vek som 2012 (hur många från där vart något att räkna med?), och märkliga 2011 året.

Draftande är också en ständig diskussion med andra scouter om vem som ska ratas och vem som ska plockas. Därför blir väl en del val konstiga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback