Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 21:40
  #1
Medlem
Hej.

Har en tre år gammal dator som fungerat klockrent under hela tiden. Uppgraderat med SSD disk under resans gång.

Följande sitter i burken: https://puu.sh/wl2Ey/513d328e98.png

Igår fick jag hem ett nytt Gainward Geforce GTX 1060 3gb som jag installerat, uppdaterat drivrutinerna för det och moderkortet. Nu upplever jag dock mycket FPS drops på CS och min mus har frusit helt typ 10 gånger idag där jag behöver dra ur och sätta i USB kablarna igen. Någon som vet vad detta kan bero på?

Ändring: Råkade sätta detta i fel forum. Mod får gärna flytta till Windows forumet.
Citera
2017-06-15, 22:39
  #2
Medlem
skraxs avatar
Kan bero på så många saker men säkrast brukar ju vara formatering efter hårdvaruköp om du redan prövat med nån form av driver sweeper. Jag hade samma problem tidigare men det berodde på komplikationer mellan ramminne och grafik som jag läste på tillverkarens hemsida.

Bytte minne så funkade det. Men som sagt det är så många saker som kan gå fel med hårdvara/mjukvara att det sällan är lönt att fråga om råd på nätet ens. Googlar man efter sina egna problem så kommer man fram till 40 orsaker precis som när man söker efter sjukdomssymptom. Pröva dig fram och du kan alltid köra formatering för å börja på ny kula med städade drivrutiner. Lycka till!
Citera
2017-06-16, 17:52
  #3
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara: Mac --> Hårdvara: PC
/Moderator
Citera
2017-06-16, 20:25
  #4
Medlem
ValStryparns avatar
Vad har du för mus?

När jag hade min logitech g500 så hade jag samma symptom, Flera av mina vänner har haft exakt samma problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback