Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 21:31
  #1
Medlem
Illuzionzs avatar
Jag har köpt en sprillans ny imac. 21,5 tum med 4K skärm. Jag köpte en usb-c - hdmi adapter (inte deras egna dock) och kopplade in min 1080 tv. Och till min grymt stora förvåning märkte jag att det inte fungerar. Jag har installerat senaste programvaran på tvn och såklart på macen. Har hunnit läsa runt lite på nätet och tydligen så har folk haft problem med apples egna usb-c till hdmi adapter med nyare datorer exempelvis macbook.

Är det någon som har något tips på hur detta kan lösas? Jag är i en chock att det är 2017 och en totalt ny 4k apple dator inte är kompatibel att kopplas med en hdmi sladd, inte ens med deras egna adapter verkar det som.
Citera
2017-06-15, 22:19
  #2
Medlem
Shamdons avatar
Det är inte bara någon HDMI-inställning som ska justeras på din TV? På min Pioneer fuckar HDMI ibland upp sig så man måste ändra inställningen för "HD AV omvandlare" exempelvis.

För att få din dator att leta efter bildskärmar på nytt så kan du sätta den i vila och efter en liten stund väcka den igen. Du kan förstås också testa olika inställningar under "Bildskärmar", men det har du säkert redan gjort.
Citera
2017-06-20, 20:03
  #3
Medlem
Illuzionzs avatar
Tydligen så måste adaptern/kabeln stödja Thunderbolt 3. Fick tips om denna:
https://www.kjell.com/se/sortiment/d...ll-hdmi-p61471

och nu verkar det problemet vara löst så ni som har köpt macar med Thunderbolt 3 och ska koppla till TVn är detta en lösning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback