Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 20:51
  #1
Medlem
Guzs avatar
Jag beställde ett nytt batteri till min gamla 13 tums unibody från -11. Halva botten av batteriet - också originalbatteriet - är täckt av ett slags svart tejplapp som går upp på sidorna av batteriet.
På det nya batteriet hade tejpet lossnat på sidorna. Jag tryckte tillbaks det så gott det gick. Fråga: vad har tejpet för funtktion, och kan det vara illa att det är löst?

Tillägg: letade fram en bild där man kan se tejpen till höger på batteriet: https://images-na.ssl-images-amazon....UL._SX355_.jpg
__________________
Senast redigerad av Guz 2017-06-15 kl. 20:55.
Citera
2017-06-16, 00:11
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Gissar på isolering, så det inte blir kortis mot metall-höljet...
Citera
2017-06-16, 07:59
  #3
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Gissar på isolering, så det inte blir kortis mot metall-höljet...

Ah, mycket möjligt. Battericellen sitter väl under tejpen. Då är det väl lugnt även om det skulle släppa en aning vid sidan - som är av plast.

Redigera: hittade ett klipp där de plockade isär ett liknande batteri och det är väl helt enkelt ett skydd för bränslecellerna, men verkade inte direkt finnas nåt som kan kortslutas. Håller "påsarna " på plats och skyddar väl mot damm, typ.
__________________
Senast redigerad av Guz 2017-06-16 kl. 08:19.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback