Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-06-18, 08:46
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Låter fruktansvärt. Man kan ju faktiskt undra varför du skaffade barn med en sådan man?
Är du dum på riktigt?
Alla visar inte sin rätta sida från början eller att något gör att en psykisk åkomma utvecklas och över tid förvärras.
Citera
2017-06-18, 08:51
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AABBCC112233
Är du dum på riktigt?
Alla visar inte sin rätta sida från början eller att något gör att en psykisk åkomma utvecklas och över tid förvärras.

Så hon visste inget om honom, när hon skaffade barn med honom?
__________________
Senast redigerad av priamos2014 2017-06-18 kl. 09:46.
Citera
2017-06-18, 16:14
  #51
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AABBCC112233
Är du dum på riktigt?
Alla visar inte sin rätta sida från början eller att något gör att en psykisk åkomma utvecklas och över tid förvärras.
Fast lagom till man funderar på att skaffa barn med en människa har man antingen lärt känna vederbörande eller är ett hopplöst fall.
Citera
2017-06-18, 16:53
  #52
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddaHopper
Nu vet ju inte du historian bakom vårt förhållande, men jag kan säga som så att mina barn som i dag är vuxna är glada att det gick som det gick, annars hade inte jag levt i dag heller. Han var galen, en narcissist som gjorde allt för att trycka ner mig under våra år tillsammans, han hjärntvättade mig så jag trodde att jag inte var ngt värd. Han såg till så att mina vänner försvann och jag hade bara honom till sist. Han var otrogen. När jag till sist blev så sjuk och sökte kurator så tänkte hon (har hon berättat efteråt) att någon av oss två kommer att dö, det var han eller jag!
Han slog och bet mig inför våra barn, han klagade på min klädsel, dom var livrädda!!! Vi var hos familjerådgivare som ställde obekväma frågor till honom, så på hemvägen styrde han över på fel vägbana mot en lastbil...samtidigt som han frågade om jag verkligen skulle flytta! Dagen efter kom mina föräldrar och hjälpte mig och barnen därifrån och några dagar senare frontalkrockade han med en lastbil.
Nej jag ångrar mig inte!! Tänk efter, hur tror du att en sån människa som gör en sån sak, är att leva med?

Nu var det ju inte dig tråden handlar om. Men vilken vidrig historia. Och om detta låter kallt så är det bättre att bara en person dog och inte två eller hela familjen.

Jag hoppas du mår bättre och att du slipper träffa en liknande idiot igen (han förtjänar inte att kallas man)
Citera
2017-06-18, 16:54
  #53
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spamscam
Varnar för en textvägg, men skulle uppskatta väldigt mycket om ni tog er tid att läsa.

Jag lever i den värsta av mardrömmar. Söndagen den 4:e juni planerade jag och min pojkvän över arbete och våran framtid han hade arbetsintervjuer på måndagen, natten därpå finner jag och min syster honom på badrumsgolvet, hon hade just hört ett skrik, och frågade mig vad det varit, men jag hade inte hört något. Efter en liten stund knackade jag på till badrummet, blev orolig att han var sur på mig först då han inte svarade, men blev rädd när han inte öppnade...

Vi var förlovade och hade känt varandra sedan gymnasiet, träffades på nätet 2012, jag är nu 22 och han 24. Alla påpekade hur vi var menade för varandra och att vi såg ut som syskon, vi vad så lika. Aldrig älskat någon så mycket, men vi var båda introverta och sökte inte direkt socialt umgänge utanför det vi hade hos varandra, vilket resulterade i att vi hade varandra, och våra föräldrar i princip.

När vi träffades hade jag det svårt, trivdes inte på gymnasiet, han ville stötta mig, men jag lät inte honom, strax därpå sårade jag honom vilket i sin tur resulterade i att vi sa upp kontakten i 2 år. Därefter, år 2014, registrerade jag mig på samma webbsida igen, han skrev snart till mig och frågade hur det kom sig att jag var tillbaka, berättade då hur jag mått, och sedan den dagen gick det inte en dag utan att vi pratade, jag har aldrig mött en sådan ödmjuk och fin person.

Han var en musiker och älskade klassisk musik, spelade piano skickligt och studerade på skola i Östersund, jag hade hoppat av gymnasiet så behövde plugga upp några behörigheter på en folkhögskola, då skickar han en dag ett meddelande till mig där han säger att har ansökt till samma skola, då de även har en musikakademi där. Jag blev överlycklig, vi flyttade därefter ihop på den orten skolan låg.

Jag behövde studera två år, han ett, så han arbetade det sista året. Vi hade det väldigt bra med varandra, utöver några dispyter som de flesta förhållanden har.

Det som hänt går inte att förstå, min pojkvän visade inga tecken på varken fysisk eller psykisk ohälsa, ambulanspersonalen tror att något inom honom har brustit, men han var frisk, ung och smal så oddsen är inte stora..

Han kunde ha ett impulsivt självskadebeteende, där han kunde få blackouts när han blev väldigt ledsen eller arg, fast jag hade liknande problem, om något blev vi medberoende.. den natten som vi fann honom hade vi precis varit osams. Så skiljdes vi åt, mitt på natten hade jag tagit upp min mobil, han frågade vad jag gjorde och jag som var så trött och dum sa att han inte skulle bry sig, han frågade om jag var otrogen, (det planerade jag inte, men det hade hänt förr när vi slutade prata första gången..)

Jag svarade inte på den frågan dock utan vände mig bara om, var så trött och sur, han blev ledsen.. jag sa något dumt om att vi kanske skulle spendera sommaren med att flytta isär.

Det är helt sjukt, det är absolut inget jag hade velat, jag älskade honom av hela mitt hjärta, det visste han, är rädd att han gjort det på grund av bråket den natten. Kan inte må sämre än så här. Två år gick efter det att jag sårade honom och vi slutade prata första gången, sen fick lite mer än två år tillsammans. Känns som ett grymt straff. Om jag inte varit så svår att ha att göra med kanske han orkat mer, jag kunde vara väldigt dalande i mina känslor, han misstänkte borderline hos mig, jag trodde inte på det då.

Vi delade allting, precis allt, mitt liv var att få vara honom nära..

Är det meningen att jag ska överleva det här? Känner mig väldigt manad att få slut på det hela och få vara med min livspartner som det var menat, jag klarar inte det här utan honom. Vill inget annat än att vara i hans famn igen

Ambulanspersonalen uppfattade det inte som ett självmord. Och om det var så kan du inte ta på dig skulden. Det är liksom hela grejen med överlevare av självmord att de inte vill skuldbelägga anhöriga. En självmordsbenägen tar inte livet av sig på grund av vad någon sagt eller gjort innan, utan det är en impuls de har inom sig som de inte kan styra.
Citera
2017-06-20, 00:43
  #54
Avstängd
Beklagar sorgen, sök tröst hos vänner och familj!
Hjälper inte det så kan det nog vara läge att söka dig till en psykolog eller liknande.

Du vill väl inte att dina närmaste ska få uppleva samma smärta som du får göra nu, inga föräldrar ska behöva begrava sina barn!

Önska dig all lycka i framtiden, men det kommer ta år innan du känner dig skaplig igen och såren kommer aldrig läka helt.
Citera
2017-06-20, 01:34
  #55
Medlem
NotYous avatar
Beklagar det som hänt och att du behöver utsättas för den låga nivån i tråden. Eftersom att ingen verkar intresserad av att svara på din fråga så passar jag på att göra det. Självklart är det meningen att du ska överleva det här och kommer med all säkerhet att göra det också. Det finns självklart en framtid även om det förmodligen inte känns så just nu.

Jag förlorade själv min sambo (..och mamma till mina barn) för ganska exakt 3 år sen, jag ska inte sticka under stolen med att det fortfarande kan vara tungt ibland men för varje dag blir det lite lättare.

Flera har skrivit i tråden att det är ovanligt att unga friska personer dör plötsligt på det sätt som TS beskriver, det stämmer säkert men det betyder ju inte att det inte händer. Det var ingen som trodde att min sambo skulle gå bort på det sätt (hjärtstillestånd i sömnen) som hon gjorde men det hände ändå. Så det finns ingen anledning att diskutera det mer, inte minst eftersom att det är inte det TS efterfrågar heller.
Citera
2017-06-21, 13:52
  #56
Medlem
Jag kände empati med dig tills jag läste att du hade varit otrogen, morallöst bottenskrap som du förtjänar ett liv av smärta.
Citera
2017-06-22, 13:39
  #57
Medlem
Jag vet inte vad jag ska tro....Nu är det den tredje personen runt Ts som har dött inom några månader. Till slut så blir det som med pojken och vargen, vad ska man egentligen tro på?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback