Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-15, 19:50
  #1
Medlem
Varnar för en textvägg, men skulle uppskatta väldigt mycket om ni tog er tid att läsa.

Jag lever i den värsta av mardrömmar. Söndagen den 4:e juni planerade jag och min pojkvän över arbete och våran framtid han hade arbetsintervjuer på måndagen, natten därpå finner jag och min syster honom på badrumsgolvet, hon hade just hört ett skrik, och frågade mig vad det varit, men jag hade inte hört något. Efter en liten stund knackade jag på till badrummet, blev orolig att han var sur på mig först då han inte svarade, men blev rädd när han inte öppnade...

Vi var förlovade och hade känt varandra sedan gymnasiet, träffades på nätet 2012, jag är nu 22 och han 24. Alla påpekade hur vi var menade för varandra och att vi såg ut som syskon, vi vad så lika. Aldrig älskat någon så mycket, men vi var båda introverta och sökte inte direkt socialt umgänge utanför det vi hade hos varandra, vilket resulterade i att vi hade varandra, och våra föräldrar i princip.

När vi träffades hade jag det svårt, trivdes inte på gymnasiet, han ville stötta mig, men jag lät inte honom, strax därpå sårade jag honom vilket i sin tur resulterade i att vi sa upp kontakten i 2 år. Därefter, år 2014, registrerade jag mig på samma webbsida igen, han skrev snart till mig och frågade hur det kom sig att jag var tillbaka, berättade då hur jag mått, och sedan den dagen gick det inte en dag utan att vi pratade, jag har aldrig mött en sådan ödmjuk och fin person.

Han var en musiker och älskade klassisk musik, spelade piano skickligt och studerade på skola i Östersund, jag hade hoppat av gymnasiet så behövde plugga upp några behörigheter på en folkhögskola, då skickar han en dag ett meddelande till mig där han säger att har ansökt till samma skola, då de även har en musikakademi där. Jag blev överlycklig, vi flyttade därefter ihop på den orten skolan låg.

Jag behövde studera två år, han ett, så han arbetade det sista året. Vi hade det väldigt bra med varandra, utöver några dispyter som de flesta förhållanden har.

Det som hänt går inte att förstå, min pojkvän visade inga tecken på varken fysisk eller psykisk ohälsa, ambulanspersonalen tror att något inom honom har brustit, men han var frisk, ung och smal så oddsen är inte stora..

Han kunde ha ett impulsivt självskadebeteende, där han kunde få blackouts när han blev väldigt ledsen eller arg, fast jag hade liknande problem, om något blev vi medberoende.. den natten som vi fann honom hade vi precis varit osams. Så skiljdes vi åt, mitt på natten hade jag tagit upp min mobil, han frågade vad jag gjorde och jag som var så trött och dum sa att han inte skulle bry sig, han frågade om jag var otrogen, (det planerade jag inte, men det hade hänt förr när vi slutade prata första gången..)

Jag svarade inte på den frågan dock utan vände mig bara om, var så trött och sur, han blev ledsen.. jag sa något dumt om att vi kanske skulle spendera sommaren med att flytta isär.

Det är helt sjukt, det är absolut inget jag hade velat, jag älskade honom av hela mitt hjärta, det visste han, är rädd att han gjort det på grund av bråket den natten. Kan inte må sämre än så här. Två år gick efter det att jag sårade honom och vi slutade prata första gången, sen fick lite mer än två år tillsammans. Känns som ett grymt straff. Om jag inte varit så svår att ha att göra med kanske han orkat mer, jag kunde vara väldigt dalande i mina känslor, han misstänkte borderline hos mig, jag trodde inte på det då.

Vi delade allting, precis allt, mitt liv var att få vara honom nära..

Är det meningen att jag ska överleva det här? Känner mig väldigt manad att få slut på det hela och få vara med min livspartner som det var menat, jag klarar inte det här utan honom. Vill inget annat än att vara i hans famn igen
Citera
2017-06-15, 19:59
  #2
Medlem
Watumeennes avatar
Din sambo tog livet av sig och du pratar bara om dig själv. Du tog dig inte ens mödan att ta reda på vad han avled av.

Narcissist...
Citera
2017-06-15, 20:05
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watumeenne
Din sambo tog livet av sig och du pratar bara om dig själv. Du tog dig inte ens mödan att ta reda på vad han avled av.

Narcissist...

Tror du inte vi undrar det allihopa? Vi har inte fått svar på något alls än, de har inte hunnit. Tack förresten, för att du antog något sånt
Citera
2017-06-15, 20:07
  #4
Medlem
Watumeennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spamscam
Tror du inte vi undrar det allihopa? Vi har inte fått svar på något alls än, de har inte hunnit. Tack förresten, för att du antog något sånt

En 24åring trillar bara inte ihop och avlider, särskilt inte utan tidigare kända åkommor. Hans familj vet, men du verkar inte veta i så fall.
Citera
2017-06-15, 20:09
  #5
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watumeenne
En 24åring trillar bara inte ihop och avlider, särskilt inte utan tidigare kända åkommor. Hans familj vet, men du verkar inte veta i så fall.
Bukaortan kan t.ex. brista.
Citera
2017-06-15, 20:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Watumeenne
En 24åring trillar bara inte ihop och avlider, särskilt inte utan tidigare kända åkommor. Hans familj vet, men du verkar inte veta i så fall.

Nej, det vet jag redan, om du hade läst noggrannare så hade du fattat att jag redan förstår det
Citera
2017-06-15, 20:15
  #7
Medlem
Watumeennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Bukaortan kan t.ex. brista.

Jo, men det är så sällsynt bland 20åringar och om man tar hänsyn till att i 80% av aneurysmer sker pga ateroskleros vilket är ännu mer osannolikt pga ålder.
Citera
2017-06-15, 21:34
  #8
Medlem
Barkbitares avatar
Han verkar ha varit en fin kille som försökt att stötta dig när du hade det jobbigt
Din otrohet gjorde att ni skiljdes åt, ändå tog han dig tillbaka!!

Din dryghet knäckte nog honom. Pga ditt beteende kunde han inte lita på dig, du antydde att ni skulle flytta isär under lovet. Du tog honom för givet, låter det som, ville plåga honom.
Känsliga personer orkar inte med en partner som du.

Tänk på hur du behandlar människor i ditt fortsatta liv.
Såra inte de som vill dig väl. Plötsligt står man ensam.
Citera
2017-06-15, 21:54
  #9
Medlem
oldeubois avatar
Du var otrogen mot någon som redan var deprimerad - bra jobbat. Du lär ju förstå att du har bidragit till hans val till suicid, även om det var en otroligt irrationell handling.
Citera
2017-06-15, 22:01
  #10
Medlem
Vill börja med att beklaga sorgen. Det måste vara fruktansvärt jobbigt, särskilt som ni var osams när det hände.
Kan bara ge dig ett råd och det är att du överger den här tråden. Du kommer nog inte få något bra stöd på Flashback.
Citera
2017-06-15, 22:24
  #11
Medlem
Så tragiskt när en ungdom mister livet. Beklagar sorgen. Hoppas ni snart får reda på dödsorsaken.

Det hjälper inte övriga sörjande att göra något självdestruktivt. Nu behöver ni trösta varann så mycket det bara går.
Citera
2017-06-15, 22:33
  #12
Medlem
Det är givetvis inget psykiskt som orsakat detta. Så känslig ska kroppen inte vara, och om den är så känslig så hade han tyvärr dött nästa gång han sprang, gick upp för långa trappor, var stressad, hade sex, eller whatever.

Du kan gott ignorera användarna Watumeenne, Barkbitare och oldeuboi. De är inte friska. Man kan ju bara hoppas på att de blir härnäst på tur. Så många gånger jag sett folk på Flashback som försökt be om råd här och blivit bemötta av riktiga avskum till människor som dessa.

Prata med en psykolog istället.

Som skribenten tidigare så är det extremt värdefullt att prata med varandra, alla hans nära och kära. Det underlättar så otroligt mycket. Prata om allt ni tänker på, saker ni undrar, vad de andra tror, hur de mår och handskas med det. Jag beklagar sorgen.
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-06-15 kl. 22:40.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback