Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 19:40
  #1
Medlem
AltKnights avatar
Kort och gått så skulle jag montera ett kikarsikte på mitt gevär idag. Kikartuben är 1 tum och jag har ett par standard Weaver-ringar för 1 tums kikare. Men jag får inte dit överdelen av ringen när kikaren ligger i undre ringen. Det fattas några m.m. för att kanten på övre ringen ska komma under "klacken" och haka i den undre ringen på motsatt sida från skruvarna.

Hur ska jag göra? Är det normalt att man får böja upp övre ringen lite för att det ska fungera?
Citera
2017-06-16, 12:56
  #2
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AltKnight
Kort och gått så skulle jag montera ett kikarsikte på mitt gevär idag. Kikartuben är 1 tum och jag har ett par standard Weaver-ringar för 1 tums kikare. Men jag får inte dit överdelen av ringen när kikaren ligger i undre ringen. Det fattas några m.m. för att kanten på övre ringen ska komma under "klacken" och haka i den undre ringen på motsatt sida från skruvarna.

Hur ska jag göra? Är det normalt att man får böja upp övre ringen lite för att det ska fungera?
Ok.
Nej, det är bara att trycka tummen uppe på bågen samtidig som du bända ut klackarna, på den övre ringen, o trycka på/över tuben.

Alltså.
Mild våld/kraft. Och;
Ha en bit papper mellan så det inte blir märken i tuben.
Citera
2017-06-18, 20:16
  #3
Medlem
AltKnights avatar
Det fungerade bra, tack.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback