Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 19:02
  #1
Medlem
adolf512s avatar
Zcash släpptes den 28 oktober och erbjuder helt anonyma transaktioner via z-adresser(både pengar och meddelanden). Problemet med zcash är att ett företag får 20% av mynten som skapas de första 4 åren, dessutom gjorde de misstaget att börja med väldigt låg inflation och sedan öka mining belöningen linjärt under 45 dagar.

zclassic är som zcash fast utan nackdelarna, bagholdar 134 zclassic nu, risken jag ser är svagt community men förhoppningsvis kommer det gå framåt på den punkten.

Fördelarna med zerocash valutor är
-klarar 8 gånger fler transaktioner per sekund än bitcoin.
-full anonymitet(monero mf erbjuder inte detta).
-minas inte av asic hårdvara.
-snabba transaktioner(2.5 minuters blocktid i snitt är målet).
nackdelar
-har inte implementerat segwit eller flextrans än(flextrans verkar bättre).
-det finns en risk för att det går att skapa godtyckligt antal nya mynt utan att någon märker det(pga att det är helanonymt).
-anonyma transaktioner kräver mycket av processorn.

hush köpte jag 420 av när det var billigt, hush är 0.5% förminat men de verkar ha fått en kompetend utvecklare nu.

Zclassic delades nyligen upp i zencash och zclassic, zencash är en mycket tveksam valuta så jag sålde skiten vid 17$ (investerade senare i 102 zclassic för motsvarande sunma, gick sådär ). Just nu rasar alla kryptovalutor men jag har säkrat 10k i vinst.

Känns som zclassic eller hush förr eller senare kommer gå upp enormt från dagens nivå, zcash är redan väldigt dyrt så där är jag mer tveksam.
__________________
Senast redigerad av adolf512 2017-06-15 kl. 19:19.
Citera
2017-07-16, 20:30
  #2
Medlem
Abysmals avatar
Zencash osäkert? Den rasade ju, men annars?
Citera
2017-07-16, 22:17
  #3
Medlem
Monero kan inte erbjuda full anonymitet? Nej, men betydligt bättre redan nu än vad som erbjuds. När confidental transactions blir implementerat och Kovri kommer in i bilden kommer anonymiteten bli ännu bättre.

Förstår inte hur valfri anonymitet (zcash) kan vara mer anonym än ett system där alla transaktioner följer samma standard och görs anonymt (monero)


Zcash: https://twitter.com/zooko/status/863202798883577856
Citera
2021-07-17, 22:41
  #4
Medlem
oshin.cantwells avatar
Glöm inte BitcoinZ. https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoinz/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback