Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 16:37
  #1
Medlem
Har nyligen träffat en tjej genom gemensamma vänner. Träffade henne några gånger när vi alla var samlade innan jag bad min vän skriva till henne att jag tycker hon e söt och undrar ifall jag kan adda henne, vilket hon gick med på. Vi började skriva till varandra fram och tillbaka och efter ett tag bad jag om hennes nummer vilket jag fick direkt och vi började snacka lite i lur.

För att göra historien kort så är hon ganska kall när man skriver med henne, speciellt på senare tid. Detta ledde till att jag häromdan la mina kort på bordet och skrev att jag gillar henne och vill lära känna henne mer men att ifall hon inte känner samma för mig så ska hon säga de så vi slipper slösa varandras tid. Hon undvek att ge ett konkret svar utan skämta typ bort det och fick sen bara ett "kanske".

Hon fortsätter skriva/snapa mig, dock rätt opersonligt och fortfarande lika kall.


Någon som kan tolka hennes beteende?
__________________
Senast redigerad av Viktim 2017-06-15 kl. 16:43.
Citera
2017-06-15, 16:42
  #2
Medlem
Dr.LincoNs avatar
Varför be en vän att fråga om lov för att adda henne?
Ganska fegt i mitt syfte, men men.
Hursomhelst!
Hur länge har du skrivit med henne? Att lägga korten på boden när ni inte lärt känna varandra riktigt kanske är ett sätt att stresa fram något?
Har du varit själv med henne? Dejt?
Citera
2017-06-15, 16:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.LincoN
Varför be en vän att fråga om lov för att adda henne?
Ganska fegt i mitt syfte, men men.
Hursomhelst!
Hur länge har du skrivit med henne? Att lägga korten på boden när ni inte lärt känna varandra riktigt kanske är ett sätt att stresa fram något?
Har du varit själv med henne? Dejt?
Jag var osäker på om vi skulle träffas igen därför tänkte jag att min vän kan skriva till henne. Plus så nämnde han ju åt mig att jag tyckte hon va söt så det blir liksom tydligt vad jag är ute efter.

Vi har nu haft kontakt i typ 1 månad. Har träffat henne 2-3 gånger i efterhand under kortare stunder.
Citera
2017-06-15, 16:46
  #4
Medlem
Ingen tvekan om ssken!
Hade fruntimmret varit intresserad så hade kärringen inte varit så avog som beskrives, dumpa eländet mens tid är och lägg inte mer tid pä eländet till mänska!
Citera
2017-06-15, 16:52
  #5
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Har nyligen träffat en tjej genom gemensamma vänner. Träffade henne några gånger när vi alla var samlade innan jag bad min vän skriva till henne att jag tycker hon e söt och undrar ifall jag kan adda henne, vilket hon gick med på. Vi började skriva till varandra fram och tillbaka och efter ett tag bad jag om hennes nummer vilket jag fick direkt och vi började snacka lite i lur.

För att göra historien kort så är hon ganska kall när man skriver med henne, speciellt på senare tid. Detta ledde till att jag häromdan la mina kort på bordet och sa att jag gillar henne och vill lära känna henne mer men att ifall hon inte känner samma för mig så ska hon säga de så vi slipper slösa varandras tid. Hon undvek att ge ett konkret svar utan skämta typ bort det och fick sen bara ett "kanske".

Hon fortsätter skriva/snapa mig, dock helt opersonligt och är fortfarande lika kall.


Någon som kan tolka hennes beteende?
Jag ska vara rak mot dig nu, hoppas du inte blir sårad men tror att ju snabbare du förstår desto bättre kommer du komma ur situationen. Kompisar kommer bara ge dig snälla svar som inte leder dig framåt utan istället gör att du fastnar i situationen, kanske flera månader framöver.

För det första var det väldigt oattraktivt att be din kompis säga till henne att du tycker att hon är söt. Det är en mellanstadiegrej och för de flesta kvinnor över 18 kan en sådan grej i sig göra att hon tappar intresset om hon haft ett sådant från början. Du gjorde sedan ytterligare ett fel genom att "lägga korten på bordet". Ömsesidigt intresse växer fram naturligt över tid, genom att bekänna din kärlek såsom du gjorde pressar du henne att ta beslut kring att vara med dig eller inte som det är åt helvete för tidigt att ta. Gör aldrig så igen. Det är otroligt oattraktivt och skrämmer bort vem som helst.

Finns ömsesidigt intresse växer det fram att någon gör något åt saken, det är enligt min erfarenhet extremt ovanligt att två personer äldre än tidiga tonåren gillar varandra och inget händer enbart för att ingen vågar ta steget. Tvärtom, händer inget efter att en eller ett par månader passerat är det som regel för att någon av parterna helt enkelt inte är intresserad. Ofta kompliceras det hela av att den som är målet för uppvaktandet - tjejen i det här fallet - tycker att du är en skön och rolig kille hon gärna vill ha som kompis (eftersom du visat dig från din bästa sida) och dessutom vill undvika konflikt. Därigenom ger hon dig vaga, svävande svar. Alternativt gör hon det för att hon njuter av att få uppmärksamhet. Det du däremot kan vara säker på är att hon inte velar för att hon eventuellt vill bli tillsammans med dig.
__________________
Senast redigerad av storyteller 2017-06-15 kl. 16:55.
Citera
2017-06-15, 17:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Jag ska vara rak mot dig nu, hoppas du inte blir sårad men tror att ju snabbare du förstår desto bättre kommer du komma ur situationen. Kompisar kommer bara ge dig snälla svar som inte leder dig framåt utan istället gör att du fastnar i situationen, kanske flera månader framöver.

För det första var det väldigt oattraktivt att be din kompis säga till henne att du tycker att hon är söt. Det är en mellanstadiegrej och för de flesta kvinnor över 18 kan en sådan grej i sig göra att hon tappar intresset om hon haft ett sådant från början. Du gjorde sedan ytterligare ett fel genom att "lägga korten på bordet". Ömsesidigt intresse växer fram naturligt över tid, genom att bekänna din kärlek såsom du gjorde pressar du henne att ta beslut kring att vara med dig eller inte som det är åt helvete för tidigt att ta. Gör aldrig så igen. Det är otroligt oattraktivt och skrämmer bort vem som helst.

Finns ömsesidigt intresse växer det fram, det är enligt min erfarenhet extremt ovanligt att två personer äldre än tidiga tonåren gillar varandra och inget händer enbart för att ingen vågar ta steget. Tvärtom, händer inget efter att en eller ett par månader passerat är det som regel för att någon av parterna helt enkelt inte är intresserad. Ofta kompliceras det hela av att den som är målet för uppvaktandet - tjejen i det här fallet - tycker att du är en skön och rolig kille hon gärna vill ha som kompis (eftersom du visat dig från din bästa sida) och dessutom vill undvika konflikt. Därigenom ger hon dig vaga, svävande svar. Alternativt gör hon det för att hon njuter av att få uppmärksamhet. Det du däremot kan vara säker på är att hon inte velar för att hon eventuellt vill bli tillsammans med dig.
Tack för svaret!

Det här med att jag bad min kompis fråga ifall jag kan adda henne förstår jag vad ni menar och håller helt med. Dock bemöttes det bra från hennes sida och i början hade vi rätt bra ömsesidig kontakt.

Sen förstår jag vad du menar med att inte lägga korten på bordet. Det blir ju onekligen en pressad situation och detta vad jag medveten om. Pga det så sa jag det på ett lite mer skämtsamt sätt och avslutade också med att hon inte behöver skämmas för att säga som hon tycker då jag bara uppskattar ärlighet typ.
Citera
2017-06-15, 18:01
  #7
Avstängd
Skärp dig...

Du i princip trycker upp henne mot väggen och frågar "TYCKER DU OM MIG ELLER INTE?".

Hon är kvinna, varför skulle hon avslöja det? Dessutom kanske hon inte har bestämt sig ännu.

Tips för framtiden. Vill du veta om en kvinna gillar dig, så ta avstånd och kolla om hon investerar i konversationen med dig, så att det inte bara är du som skriver till dig själv.
Citera
2017-06-15, 18:26
  #8
Medlem
Jag misstänker att hon är ute efter uppmärksamhet bara. Varför skulle hon annars fortsätta hålla kontakten(skickar snaps till mig) när hon vet vad jag är ute efter, förutsatt att hon inte är intresserad?
Citera
2017-06-16, 19:14
  #9
Avstängd
hon verkar bara ute efter din bekräftelse och hon fick den. nu behöver hon inget längre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback