Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 16:22
  #1
Medlem
Headss avatar
Hej alla glada. Jag är inte speciellt aktiv här inne men känner att jag måste göra någonting åt min stora fundering.

Det gäller alltså BNNY RBBT.

Denna "artist" ska tydligen ha hittats på ett gammalt VHS-band från 90-talet och ingen verkar känna till vem det är. Musiken är ju lite skön så man blir ju väldigt sugen på att veta mer.

https://www.youtube.com/watch?v=Al1y0gzBrwM

Vad jag förstår finns tre låtar: Big World, Bombs och Anchor.

Någon som vet något mer?
Citera
2017-06-15, 16:30
  #2
Medlem
Headss avatar
Känner direkt att min fundering i inlägget är nog suddig. Låt mig klargöra.

Det startas en YT-kanal i början av året och heeelt plötsligt "Hittar" han ett band som råkar innehålla en ändå modern musik fast den enligt utsago ska vara från 90-talet. - SKUMT

Han startar som en serie på sin YT-kanal och hux flux hittar fler låtar m.m.

Min teori är att detta var tänkt att bli en snackis som kanske genererar gratis marknadsföring osv.
Har försökt läsa mig till om denna man funnits under 90-talet men misslyckats fatalt.

Hoppas ni förstår var jag vill komma.
Citera
2017-06-15, 16:42
  #3
Medlem
Jag röstar för pr-trick. Skulle säga att stilen är för modern, många studiotekniska grejer skulle varit väldigt dyra på 90-talet och i "bombs" syns det en modern bil enligt Youtube-kommentarerna.
Citera
2017-06-15, 19:01
  #4
Medlem
Shamdons avatar
Överproducerat reklambyrå-junk.

Om det nu skulle ha varit på riktigt (vilket det förstås inte är) varför skulle då han som hittade VHS-bandet och sedan startade fansajten (bnnyrbbt.fans) formge och designa den som om den var gjord 1995? Och varför skulle han vara så noga med att säkerställa att det inte går att se att det är han som registrerat den (bnnyrbbt.fans@protecteddomainservices.com).

Nej, det här är gjort av några trötta reklamare eller webbyråtjejer med bakåtvända kepsar.

Här är nog ett av de första inlägget i astroturfkampanjandet:
https://www.reddit.com/r/tipofmytong...er_named_bnny/
Citera
2017-06-15, 20:31
  #5
Medlem
Det som också slog mig var att det vore jäkligt konstigt att spela in 3 videos men ingen singel (vilken i så fall borde finnas registrerad nånstans, man hittar liksom obskyra polska punkband som tryckts i 50 ex från samma tid).
Det är liksom så mycket som inte stämmer....

Men man måste ge dem lite cred för idén, att ha en mystisk utklädd kanin. Hoppas det går vägen bland folk som är för unga för att genomskåda det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback