Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-16, 08:28
  #13
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
"Trams"?

Vill du drabbas av EHEC eller botulism? Du har ingen aning om vad du pratar om.

Nä för du verkar ha svalt en fet dos trams med syfte att förklema mänskligheten. Dog folk i breda led förr av att färskt bröd inte hade tillsatser?

Men för all del, vill du gå och vara rädd för mat, var det. Själv föredrar jag främst färska produkter (så skyddar jag mig från de himska bacillerna).
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2017-06-16 kl. 08:47.
Citera
2017-06-16, 12:15
  #14
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Nä för du verkar ha svalt en fet dos trams med syfte att förklema mänskligheten. Dog folk i breda led förr av att färskt bröd inte hade tillsatser?

Men för all del, vill du gå och vara rädd för mat, var det. Själv föredrar jag främst färska produkter (så skyddar jag mig från de himska bacillerna).

Problemet är att du saknar dom mest grundläggande mikrobiologiska kunskaperna och därför fattar du ingenting om det här. Du tror att det är "med syfte att förklena mänskligheten" som man använder tillsatser. Nitrit används för att förhindra tillväxt av clostridium botulinum. Om Nitrit inte finns där, så finns en risk att clostridium botulinum växter till och det är dödligt om man inte får behandling.

Varför tror du att färsta produkter inte innehåller mikrober? "Skyddar mig från de hemska bacillerna" jo visst skydda dig mot dom patogena mikroberna.
Citera
2017-06-16, 18:54
  #15
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetoBeto-San
Problemet är att du saknar dom mest grundläggande mikrobiologiska kunskaperna och därför fattar du ingenting om det här. Du tror att det är "med syfte att förklena mänskligheten" som man använder tillsatser. Nitrit används för att förhindra tillväxt av clostridium botulinum. Om Nitrit inte finns där, så finns en risk att clostridium botulinum växter till och det är dödligt om man inte får behandling.

Varför tror du att färsta produkter inte innehåller mikrober? "Skyddar mig från de hemska bacillerna" jo visst skydda dig mot dom patogena mikroberna.

Nu blev jag faktiskt intresserad, det här måste jag läsa mer på
Citera
2017-06-18, 00:25
  #16
Medlem
18carataffairs avatar
Förutsatt att det inte är för sent, så kan jag varmt rekommendera dessa recept; http://www.onegreenplanet.org/vegan-...amburger-buns/
https://food52.com/recipes/27433-dan...-hour-baguette
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback