Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 09:50
  #1
Medlem
Hejhej!

Ska resa utomlands i Juli och hittat olika boende jag ska välja mellan. Men kikade på priserna på flyg och kollade i 2h hittade 2 biljetter för runt 9000 som var då direktflyg dit vi ska.
Jag har inga problem att betala 4500 för flyg då det är högsäsong men hittade 2 biljetter på blocket för 5000, direktflyg med Norweigan istället för SAS.

Verkar vara en trevlig typ som säljer men måste bara fråga, är detta legit?


Bokar vanligtvis inte flyg själv så har ingen uppfattning när de kommer till pris.
Fick förklaringen att hen bara ändrar mejl och namn till detta så blir dom ''Mina''.

Notera, bor 1h ifrån så kan nog träffa personen om ni tror det är smartast!
__________________
Senast redigerad av JeffSeid 2017-06-15 kl. 09:56.
Citera
2017-06-15, 09:50
  #2
Medlem
Är till Spanien
Citera
2017-06-15, 10:02
  #3
Medlem
Är säljaren svensk? Då kanske men annars inte. Kolla upp med flygbolaget om biljetterna är överförbara, annars suger det lite när du står vid inchekningen och inte får komma med.
Citera
2017-06-15, 10:14
  #4
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffSeid
Hejhej!

Ska resa utomlands i Juli och hittat olika boende jag ska välja mellan. Men kikade på priserna på flyg och kollade i 2h hittade 2 biljetter för runt 9000 som var då direktflyg dit vi ska.
Jag har inga problem att betala 4500 för flyg då det är högsäsong men hittade 2 biljetter på blocket för 5000, direktflyg med Norweigan istället för SAS.

Verkar vara en trevlig typ som säljer men måste bara fråga, är detta legit?


Bokar vanligtvis inte flyg själv så har ingen uppfattning när de kommer till pris.
Fick förklaringen att hen bara ändrar mejl och namn till detta så blir dom ''Mina''.

Notera, bor 1h ifrån så kan nog träffa personen om ni tror det är smartast!

Ring Norwegian och fråga hur sånt här brukar hanteras. Dom har säkert stött på det förut. Fråga om dom kan lämna nån garanti för att allt går rätt till.

Sen åker du till killen, går igenom namnbytet med honom och då bör det förhoppningsvis vara lugnt.
Citera
2017-06-15, 10:41
  #5
Medlem
haiguises avatar
Högsäsong eller inte, är det inte bisarrt dyrt med 4.5k för en biljett till Spanien av alla ställen??
Tycker inte ens de där blocketbiljetterna lät speciellt billiga.

Nu är jag ju inte nån rutinerad resenär men är helt bombsäker på att polare har flygit till Spanien för under tusenlappen iallafall..?
Utbilda mig, jag har ju uppenbarligen ingen koll.
Citera
2017-06-15, 11:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Högsäsong eller inte, är det inte bisarrt dyrt med 4.5k för en biljett till Spanien av alla ställen??
Tycker inte ens de där blocketbiljetterna lät speciellt billiga.

Nu är jag ju inte nån rutinerad resenär men är helt bombsäker på att polare har flygit till Spanien för under tusenlappen iallafall..?
Utbilda mig, jag har ju uppenbarligen ingen koll.


Kände exakt samma sak, var inne på flygresor.se (?) där hittade jag billigaste direktflyget för 9000. Löjligt dyrt för Spanien!

När du ändå är här, har du tips på ställen att hyra bil för en i sällskapet som råkar vara 19 år?
Citera
2017-06-15, 11:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Ring Norwegian och fråga hur sånt här brukar hanteras. Dom har säkert stött på det förut. Fråga om dom kan lämna nån garanti för att allt går rätt till.

Sen åker du till killen, går igenom namnbytet med honom och då bör det förhoppningsvis vara lugnt.


Ringde dit och fick prata med en skev norsk dam som inte förstod något av de jag sa, jag gjorde inte heller de
Men ska inte vara några problem om jag förstod de rätt, tack för hjälpen!
Citera
2017-06-15, 11:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Är säljaren svensk? Då kanske men annars inte. Kolla upp med flygbolaget om biljetterna är överförbara, annars suger det lite när du står vid inchekningen och inte får komma med.


Yes personen är svensk om man ska döma efter hans namn! Det verkar gå prima så ni som ska göra det själva
Citera
2017-06-15, 11:41
  #9
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffSeid
Ringde dit och fick prata med en skev norsk dam som inte förstod något av de jag sa, jag gjorde inte heller de
Men ska inte vara några problem om jag förstod de rätt, tack för hjälpen!

Tips: Snacka engelska, dom är säkert bättre på det än svenska
Citera
2017-06-15, 11:42
  #10
Medlem
NOTERA PEOPLE

Jag valde att INTE köpa biljetten då SAS har ungdomsbiljetter för oss under 26 så fick en enkelresa för 599 kr/st, så jag är mer nöjd!

Ha en trevlig dag gott folk
Citera
2017-06-15, 11:48
  #11
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Norwegian har extremt varierande priser på sina biljetter till Spanien beroende på avgång, tillgång/efterfrågan osv.

Enkel biljett till Spanien kan kosta allt från några hundralappar till några tusenlappar så 5000 för två T o R biljetter är ett helt rimligt pris (du har väll kollat att det inte är enkelbiljetter?).

Norwegian har mycket generösa regler kring ändring av namn på resenärer så det säljaren säger att han kan ändra biljetterna på nätet är helt riktig.

Sedan är det väl bara en fråga om du litar på honom så att det inte är en scam ändå på något sätt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2848397

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback