Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-15, 04:15
  #1
Avstängd
Hej.

Precis fått fiber indraget i hushållet och enligt grabbarna var det en skarv i skåpet för att wan lampan skulle tändas. Detta skulle dom fixa senast måndag denna veckan.

Men kommer den lysa fastän jag inte beställt abonnemang ännu? Förstod det som att det är indikation på nätverket funkar som det ska.

Tänker så jag inte går o väntar på lampan ska tändas om dom redan fixat skåpet men att den inte tänder sig förens jag beställer abonnemang och har ett Internet att koppla upp till. För väntar just nu på att den ska tändas o veta att allt funkar innan jag tecknar något ytterligare.
__________________
Senast redigerad av Mekarn92 2017-06-15 kl. 04:25.
Citera
2017-06-15, 07:36
  #2
Medlem
fimbuls avatar
Lampan börjar lysa när fibersystemet är klart rent fysiskt.
Det betyder att fiberconvertern hos dig ser ljus i fibern från den centrala switchen.
Abonnemang eller inte påverkar inte den lampan.
Citera
2017-06-15, 08:17
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fimbul
Lampan börjar lysa när fibersystemet är klart rent fysiskt.
Det betyder att fiberconvertern hos dig ser ljus i fibern från den centrala switchen.
Abonnemang eller inte påverkar inte den lampan.

Okej, då är det bara att vänta på gubbarna då. Tänkte så inte man går o väntar på något som redan är fixat men som inte skulle synas utan något abbonemang. Men kanoners, tackar för snabbt svar, trevlig fortsättning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback