Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-27, 02:33
  #25
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antiqoole
Jag tror att det här scenariot är det mest sannolika om man ska försöka spå i framtiden, vilket alltid brukar slå fel. Det är inte helt otänkbart att Sverige får ett politiskt låge som påminner en del om det som råder i USA med nedskjutna inreseförbud i domstolar etc. Det ska bli mycket intressant att komma tilllbaka till denna tråd om några år.

Ja kanske. USA är väldigt annorlunda. Speciellt de svenska Trump-fanatikerna verkar ha svårt att acceptera att Trump inte är vald till envåldshärskare utan endast till ett slags cermonimästare som delegerats en del beslutanderätt genom konstitution och lagar.

I Sverige kan man få mycket mer långtgående "vändingar på en femöring" när politiska pariter slutar med att hugga varandra i ryggen och gör detta med väljarna istället.

T ex hela EU-medlemskapet var en kupp där folket egentligen aldrig fick tid att fundera. Inte för att jag tycker att det var fel i sak men så "demokratiskt" var det inte.
Citera
2017-06-27, 17:33
  #26
Medlem
Lillarapunzels avatar
Nu innehåller det här möjligen en liten smula önsketänkande, men jag tror ändå att det här är fullt realistisk:

I valet 2018 vinner Alliansen. Inte så att de får egen majoritet kanske, men de blir definitivt största blocket, på runt säg 45%. Annie Lööf blir statsminister och C blir Alliansens största parti. SD blir vågmästare på runt 15%, men får i praktiken inget inflytande.
De absurt höga skatterna sänks. Invandringen ligger på samma högst rimliga nivå som nu. Stora satsningar görs på integration och olika typer av "instegsjobb" för invandrare så att de har en bra grund att stå på tills de lärt sig språket tillräckligt bra för att kunna söka mer kvalificerade jobb som matchar deras egentliga utbildningar. Även stora satsningar på landsbygden kommer att göras. Kollektivtrafiken där kommer att byggas ut och förbättras. Arbetsmarknaden kommer att fortsätta blomma, högkonjunkturen håller i sig. Ekonomin är stark och både den och Sverige i stort kommer att bli ännu starkare med Annie Lööf vid rodret.
Citera
2017-06-27, 23:14
  #27
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Nu innehåller det här möjligen en liten smula önsketänkande, men jag tror ändå att det här är fullt realistisk:

I valet 2018 vinner Alliansen. Inte så att de får egen majoritet kanske, men de blir definitivt största blocket, på runt säg 45%. Annie Lööf blir statsminister och C blir Alliansens största parti. SD blir vågmästare på runt 15%, men får i praktiken inget inflytande.
De absurt höga skatterna sänks. Invandringen ligger på samma högst rimliga nivå som nu. Stora satsningar görs på integration och olika typer av "instegsjobb" för invandrare så att de har en bra grund att stå på tills de lärt sig språket tillräckligt bra för att kunna söka mer kvalificerade jobb som matchar deras egentliga utbildningar. Även stora satsningar på landsbygden kommer att göras. Kollektivtrafiken där kommer att byggas ut och förbättras. Arbetsmarknaden kommer att fortsätta blomma, högkonjunkturen håller i sig. Ekonomin är stark och både den och Sverige i stort kommer att bli ännu starkare med Annie Lööf vid rodret.

Hahaha! Alla vet att centern är det nya mp, infiltrerat av araber för att lura Sveriges bönder.
Alla får 🐑 tro vad de vill men SD lär få minst 30% i nästa val. Inte för att jag tror SD blir någon räddning dock.. Hoppas Annie Lööf får cancer, verkligen från djupet av mitt hjärta! 💕
Citera
2017-06-27, 23:16
  #28
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Hahaha! Alla vet att centern är det nya mp, infiltrerat av araber för att lura Sveriges bönder.
Alla får 🐑 tro vad de vill men SD lär få minst 30% i nästa val. Inte för att jag tror SD blir någon räddning dock.. Hoppas Annie Lööf får cancer, verkligen från djupet av mitt hjärta! 💕

Stackars verklighetsfrånvända och hatiska stackare!
C är inte alls något "nytt MP". Det går bra för de för att de är bra och har bra politik utan en massa käbbel.
SD får väl 15% om de har tur. Förhoppningsvis betydligt mindre.
Citera
2017-06-27, 23:22
  #29
Medlem
dstructs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Stackars verklighetsfrånvända och hatiska stackare!
C är inte alls något "nytt MP". Det går bra för de för att de är bra och har bra politik utan en massa käbbel.
SD får väl 15% om de har tur. Förhoppningsvis betydligt mindre.
Centern kommer få 2% enbart av isis-anhängare. Bönderna har vaknat och redo att anfalla med högafflarna. Det är du som är hatisk din pedofil och kamelknullare.
Citera
2017-06-27, 23:24
  #30
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstruct
Centern kommer få 2% enbart av isis-anhängare. Bönderna har vaknat och redo att anfalla med högafflarna. Det är du som är hatisk din pedofil och kamelknullare.

Varför skulle de få det?
Och nej, jag är inte hatisk, jag är realistisk. Men det kan du väl inte ens stava till.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback