Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-14, 19:41
  #1
Medlem
Azizoks avatar
Hej, just nu ligger jag inte så bra till med betygen och jag har bara googlat snabbt och fick fram olika universitet som har öppet för ansökan men det enda problemet är att jag inte har sån fräsch minne från gymnasiet med alla naturkurserna. Först och främst anser jag att antagningen till Slovakien är mest sannolik för mig eftersom man ska studera 1000 frågor varav 200 kommer på provet. På varje fråga finns 8 svarsalternativ där 2 av svaren kan vara rätt. Varje rätt fråga ger dig 4poäng och totalt kan man landa på 800poäng varav 555 är den godkända gränsen.

Vad rekommenderar ni att jag gör? Jag vill helst börja i någon läkarprogram redan nu eftersom det är antagning varje höst, och för de lite mer avancerade universiteten behöver man snitta ett C i alla kurser tror jag.

Vet ni även hur enkelt det är att byta Universitet om man blir missnöjd?

Jag tänkte ansöka till Universiteten via olika utbildningsanordnare bland annat Språkpunkten, nu vet jag att det är en självklarhet att de vill tjäna pengar på oss så de säger enbart bra saker om universiteten för de får provision för varje elev som de skickar till de olika universiteten. Vad ska jag utgå ifrån när jag väljer en universitet?
Citera
2017-06-14, 20:28
  #2
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02. Utbildning och studier-------------->Utlandsstudier.

/Mod.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback