Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-16, 18:34
  #25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
"Blöjan" heter egentligen nåt annat förstås! Gå in på en välsorterad affär eller Clas Olsson och säg att du vill ha en absorberande grej att lägga i frysen vid avfrostning. Jag kan för mitt liv inte komma på vad den kallas

Jag skulle kunna tippa på att vanliga småbarnsblöjor funkar precis lika bra och blir billigare! (Om man får tro reklamen om "otrolig uppsugningsförmåga när man häller på blå vätska")!
Citera
2017-06-16, 19:03
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
"Blöjan" heter egentligen nåt annat förstås! Gå in på en välsorterad affär eller Clas Olsson och säg att du vill ha en absorberande grej att lägga i frysen vid avfrostning. Jag kan för mitt liv inte komma på vad den kallas
Känner du någon som jobbar på sjukhus/ålderdomshem? Fråga om de kan ta med sig några "coverdry", en sorts hygienunderlägg. Jobbar dom där man har sådana vet dom vad det är ;-)
Citera
2017-06-16, 19:14
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag skulle kunna tippa på att vanliga småbarnsblöjor funkar precis lika bra och blir billigare! (Om man får tro reklamen om "otrolig uppsugningsförmåga när man häller på blå vätska")!
Säkert gör de det. Men det blir nog svårare att passa in en vanlig blöja mot kanterna i frysen, så det ligger dikt an. Annars måste du iaf torka vatten från golvet. Du kan väl testa och sen berättar du hur det gick? Cliff-hanger
Citera
2017-06-16, 19:24
  #28
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Säkert gör de det. Men det blir nog svårare att passa in en vanlig blöja mot kanterna i frysen, så det ligger dikt an. Annars måste du iaf torka vatten från golvet. Du kan väl testa och sen berättar du hur det gick? Cliff-hanger

Spännande projekt verkligen! Å andra sidan kan man väl ställa in mer än en blöja längst ner i skåpet..
Får se hur det blir!
Citera
2017-06-16, 19:36
  #29
Medlem
Tvonds avatar
Avfrostningspåse finns på Biltema 2 pack för 65 sek.

http://www.biltema.se/sv/Hem/Kok/For...st-2000036728/
Citera
2017-06-20, 13:43
  #30
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Avfrostningspåse finns på Biltema 2 pack för 65 sek.

http://www.biltema.se/sv/Hem/Kok/For...st-2000036728/

89 hos classe, om det är samma
http://www.clasohlson.com/se/Avfrostningsduk/34-1160
Citera
2017-06-20, 13:58
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
i fortsättningen så ser du till att kyl - frys är något tillbakalutad - så är dörrarna stängda även den våtaste av nätter.

Kylen har små tassar som den står på --- knö in mynt eller kil eller likn.

Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Det var riktigt smart... och troligen inte omöjligt att fixa... mycket bra tips...
Behöver ju inte luta jätte mycket...
Grymt bra tips!
Detta är ju inte första gången det har hänt... men andra gången på typ 30 år.. men ändå... bra tips!
Annars så är benen justerbara så att man kan ställa in rätt lutning på kyl/frys. Dörren ska alltid stänga sig själv när man släpper den.

Jag fick dock uppfattningen att TS frys var så full av is att den själv hade öppnat dörren. TS borde frosta av och äta upp maten skyndsamt men då även kontrollera extra noga hur den luktar, smakar och ser ut innan.
Citera
2017-06-20, 17:14
  #32
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Annars så är benen justerbara så att man kan ställa in rätt lutning på kyl/frys. Dörren ska alltid stänga sig själv när man släpper den.

Jag fick dock uppfattningen att TS frys var så full av is att den själv hade öppnat dörren. TS borde frosta av och äta upp maten skyndsamt men då även kontrollera extra noga hur den luktar, smakar och ser ut innan.

Jag vet inte exakt vad som hände, men visst det är inte fullständigt omöjligt att frysen har öppnat sig själv... Den gick i alla fall inte att stänga när jag väl upptäckte det... pga av isen som bildats.
Citera
2017-06-23, 12:03
  #33
Avstängd
Plaguetongues avatar
noob, man frostar av frysen innan detta händer. frosta av på vintern när det är minusgrader så slipper du slänga all mat också.

frosta av frysen varje år
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback