Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-07-22, 00:28
  #61
Medlem
Jag tror att Backman kan lyckas med konst-stycket att göra en "Hakelius" och då har vi nog ett av sommarens främsta sommar-prat.
Citera
2017-07-27, 13:08
  #62
Medlem
Stones avatar
Så, öppningen i dagens Sommar "Fuck" och "kåt". Det gäller att tro att man är den första person i världen som ska "chocka", alla generationer har sina.
Citera
2017-07-28, 09:03
  #63
Medlem
Isnatts avatar
Herregud var sommarpratarna har spelat ut sin eventuella roll.
Nu mer har ju alla redan en plattform att göra sig hörd på och att få möjlighet att höras, ja den har samtliga inblandade haft och har sedan flera år.
Man får ta det för vad det är.
Citera
2017-08-02, 18:42
  #64
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Dagens sommarpratare Johannes Anyuru är klockren. En svart muslim som självömkar om hur fruktansvärt synd det är om honom, och naturligtvis alla muslimer. Allt framfört med en röst som hela tiden ligger nära gråt. Islamistisk terror fyller honom med oro och rädsla, för då blir det ännu mer synd om de stackars, stackars fredsälskande muslimerna. Själv blev han - utan någon närmare förklaring - muslim strax efter 9/11. Antagligen pga hur fruktansvärt synd det var om alla muslimer.
Det är kladdigt, dystopiskt, översentimentalt och typiskt muslimskt. Islam - världens tveklöst mest krigiska, hatiska och intoleranta religion - bär självfallet ingen skuld i terrordåden som utförs i dess namn. Den apologetiska gråtmilda tonen bryts bara när han spyr galla över kolonialmakterna - som enligt gråt-Johannes förstörde muslimernas "högt utvecklade" kultur (som konstigt nog inte utvecklats alls på tusentals år).

Kan någon begripa var hans ghettobrytning kommer ifrån? Han behärskar språket, inte tu tal om annat. Han har en svensk förälder, är uppvuxen i Borås, som åtminstone på den tiden då han växte upp, var tämligen enhetligt vitt. Ändå har han lagt sig till med en bruscha-intonation som säkert applåderas i vänsterkretsar, men som för oss vanliga tänkande individer ter sig oändligt pinsam.
Citera
2017-08-02, 19:06
  #65
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Kan någon begripa var hans ghettobrytning kommer ifrån? Han behärskar språket, inte tu tal om annat. Han har en svensk förälder, är uppvuxen i Borås, som åtminstone på den tiden då han växte upp, var tämligen enhetligt vitt. Ändå har han lagt sig till med en bruscha-intonation som säkert applåderas i vänsterkretsar, men som för oss vanliga tänkande individer ter sig oändligt pinsam.

Han växte upp i Växjö. Vi hade ett par gemensamma bekanta under gymnasieåren så jag träffade honom ibland. Han pratade ungefär så då också.

Mig veterligen var han helt ointresserad av litteratur då. Mest intresserad av att röka gräs, spela basket och lyssna på hiphop. Men han var rätt duktig i skolan tror jag.
Citera
2017-08-02, 19:49
  #66
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han växte upp i Växjö. Vi hade ett par gemensamma bekanta under gymnasieåren så jag träffade honom ibland. Han pratade ungefär så då också.

Mig veterligen var han helt ointresserad av litteratur då. Mest intresserad av att röka gräs, spela basket och lyssna på hiphop. Men han var rätt duktig i skolan tror jag.

Tack för klargörandet. Tror han är född i Borås och tog för givet att han fortsatt bodde där. Men mystiken kring brytningen kvarstår.
Citera
2017-08-05, 14:32
  #67
Medlem
Enmansdemos avatar
Är det inte dags för sven melander att krypa ner i graven snart ?, för så tråkig var han ju med sina upprepande mantran
Citera
2017-08-05, 19:41
  #68
Medlem
Jag tycker Sven Melander var underhållande med lite sting.
Citera
2017-08-19, 13:48
  #69
Medlem
Ruben Östlund nu.. vad tycker ni?
Sömnpiller tycker jag med avsaknad av tråd. Mycket PK.
Citera
2017-08-19, 14:24
  #70
Medlem
volvo 240s avatar
Ruben Östlund pratar om "så kallade terrordåd" Är det nån sorts kommunist? och vill flytta ner våra kungastatyer, vilket litet kräk.
Citera
2017-08-20, 15:37
  #71
Medlem
Stina Ekblad avslutade Sommar 2017.
Behagligt, poetiskt, vackert. Ett program för vuxna. Tänk att SR vågar det steget.
Hon piggade verkligen upp mig.
Underbart!
Citera
2018-07-15, 12:10
  #72
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViolaDoris
Stina Ekblad avslutade Sommar 2017.
Behagligt, poetiskt, vackert. Ett program för vuxna. Tänk att SR vågar det steget.
Hon piggade verkligen upp mig.
Underbart!
Bra reklam du ger för att hålla sig borta från den episoden då

Varför skulle SR inte våga (how dare you!!) om jag få fråga, var man rädd att skrämma bort
den dominanta omogna publikskaran?.

Tänk vad många pubertala barnprogram som ska ha släppts av Bibbi Rödröv däremellan
heta linjen vuxenpratet med Stina
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-07-15 kl. 12:16.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback