Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-14, 10:45
  #1
Medlem
Fixade min iPhone 6S med abonnemang från Comviq November 2015, 2 års bindningstid.

Sommaren 2016 tappde jag den och fick en fet spricka har än inte åtgärdat problemet.

Mars 2017 släptes iOS 10.3, jag uppdatera och sedan dess har jag haft problem med batteriet, jag måste ha telefonen konstant på laddning. Batteri procenten försvinner på nolltid och om jag startar YT/IG/SC så dör den efter 2min knappt..

När jag går in på Inställningar-Batteri så står det en liten text på toppen "Your iPhone may need to be serviced"

Vad är bästa lösningen? Acceptera läget och lida i typ 6 månader tills bindningstiden går ut eller ska man dra till någon butik som kan fixa skärmen och batteriet på en gång?
__________________
Senast redigerad av Chris995 2017-06-14 kl. 10:46. Anledning: Felstavning
Citera
2017-06-14, 11:01
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris995

Vad är bästa lösningen? Acceptera läget och lida i typ 6 månader tills bindningstiden går ut eller ska man dra till någon butik som kan fixa skärmen och batteriet på en gång?

Om du verkligen står ut med en telefon som är trasig, och funkar så illa så är det väl den billigaste lösningen.

Själv skulle jag dragit den på service på en gång, och inte valt någon kvartersbutik, utan någon som jag vet gjorde korrekt vakuum-montage av nya skärmen.
Citera
2018-01-15, 11:08
  #3
Medlem
tjena.

jag har uppgraderat till den senaste versionen av ios på min iphone 6s. batteriet går åt sjukt fort efter uppgraderingen. är det fler än jag som har drabbats?
Citera
2018-01-23, 12:40
  #4
Medlem
Det står inget intressant under "batterianvändnings-fliken"?

Annars kanske det är det härliga vintervädret som bidrar?

https://discussions.apple.com/thread/7460113
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback