Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-03, 16:58
  #109
Medlem
nowadayss avatar
Jag är bekant med J*achim B*rtmyr sedan en längre tid tillbaka. Har köpt kött billigt av honom i många år, han har tidigare jobbat på Faringe Kött & Slakt och plockat med sig fina köttbitar och sålt svart till kompisar. För många år sedan så satt han inne för vapenbrott samt narkotikahandel.

Jag tror själv inte att han har något med själva försvinnandet att göra men jag tvivlar inte en sekund på att han hjälpt nån bekant som har något med saken att göra. Även nu har polisen hittat både droger och vapen hemma hos honom.
Citera
2017-10-03, 18:45
  #110
Medlem
Känner jocke mycket bra och är helt säker på att han inte har något med Fatimas försvinnande att göra. Det enda dom kommer gräva upp på hans gård är benrester från döda djur som är nergrävda exakt där dom gräver. Och att han har ett vapen är inte så konstigt eftersom han är jägare fast saknar vapenlicens. Vet att han inte känner kent. Och hur polisen kopplar ihop dom är en gåta.
Citera
2017-10-03, 22:42
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel-bengtsson
Känner jocke mycket bra och är helt säker på att han inte har något med Fatimas försvinnande att göra. Det enda dom kommer gräva upp på hans gård är benrester från döda djur som är nergrävda exakt där dom gräver. Och att han har ett vapen är inte så konstigt eftersom han är jägare fast saknar vapenlicens. Vet att han inte känner kent. Och hur polisen kopplar ihop dom är en gåta.

Kan ju även vara så att haan känner Kent fast DU EJ vet. En del saker nämner man ju ej. Nu har dom ju också hittat narkotika där. Och med det är det ju lätr att se en koppling.

Du kanske ej VET allt.
Citera
2017-10-04, 00:31
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Kan ju även vara så att haan känner Kent fast DU EJ vet. En del saker nämner man ju ej. Nu har dom ju också hittat narkotika där. Och med det är det ju lätr att se en koppling.

Du kanske ej VET allt.
Du verkar veta ALLT. Jag känner både Kent och Jocke mycket bra och vet att dom inte känner varandra och Jocke känner absolut inte Fatima. Och bara för att dom hittar narkotika är inte det per automatik att man måste känna Kenta.. ..
Citera
2017-10-04, 11:13
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel-bengtsson
Du verkar veta ALLT. Jag känner både Kent och Jocke mycket bra och vet att dom inte känner varandra och Jocke känner absolut inte Fatima. Och bara för att dom hittar narkotika är inte det per automatik att man måste känna Kenta.. ..


Jag VET dock att Kenta och Jocke har haft garage tillsammans. Så där sprack det du sa.
Citera
2017-10-04, 12:35
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siXfly
Jag VET dock att Kenta och Jocke har haft garage tillsammans. Så där sprack det du sa.
När och var skulle Jocke ha haft ett garage ihop med Kenta?
Citera
2017-10-04, 20:06
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel-bengtsson
När och var skulle Jocke ha haft ett garage ihop med Kenta?

Ännu en gång har Västerås drogKUNG manipulera polisen och rättsväsendet och undkommit.

Men nej har pratat med K och han känner inte Jocke så hur kommer han in i bilden?
Inte ens Kent vet det...
Citera
2017-10-05, 06:28
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel-bengtsson
Du verkar veta ALLT. Jag känner både Kent och Jocke mycket bra och vet att dom inte känner varandra och Jocke känner absolut inte Fatima. Och bara för att dom hittar narkotika är inte det per automatik att man måste känna Kenta.. ..


Nej det behöver man verkligen inte göra. Känna Kenta bara för att man anv narkotika. Men du vet kanske inte att dom har/haft ett garage tillsammans.

Du kan ju kolla med Kenta. Men han kommer säkert aldrig säga om det är så eller ej. Han är bara sådan. Grym på manipulera och snacka.
Citera
2017-10-05, 10:01
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Nej det behöver man verkligen inte göra. Känna Kenta bara för att man anv narkotika. Men du vet kanske inte att dom har/haft ett garage tillsammans.

Du kan ju kolla med Kenta. Men han kommer säkert aldrig säga om det är så eller ej. Han är bara sådan. Grym på manipulera och snacka.
Eftersom Kent aldrig träffat Jocke så är det rätt omöjligt att dom haft ett garage ihop.
Citera
2017-10-12, 18:54
  #118
Medlem
Och nu är även Jo*ke släppt.

Någon domar har tillgång till + som kan kopiera artikeln och lägga in här?
Citera
2017-10-13, 21:00
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Och nu är även Jo*ke släppt.

Någon domar har tillgång till + som kan kopiera artikeln och lägga in här?
Det hela startade med att 46-åringen greps och senare anhölls misstänkt för brott mot griftefriden och skyddande av brottsling. i samband med utredningen om den försvunna Fatima Berggren.

Även en 53-årig man greps och satt anhållen misstänkt på skälig misstanke för mord alternativt människorov och brott mot griftefriden. Han begärdes aldrig häktad fick lämna cellen på polishuset i Västerås.

När polisen gjorde husrannsakan i och omkring 46-åringens gård påträffades vapen och narkotika. För dessa misstänkta vapen– och narkotikabrott häktades 46-åringen 29 september.

I tisdags så släpptes han ur häktet efter ett beslut av kammaråklagare JennyAlriksson.

Varför släpptes mannen?

– Anledningen till att jag valde att häva häktningen var att tiden går ut i morgon (fredag) och jag gjorde bedömningen att det inte längre fanns tillräckliga skäl att hålla honom häktad i väntan på åtal. Det handlar inte om att misstanken har sjunkit utan mer om tiden det tar för analys av narkotika och vapen i förhållande till straffvärdet.

Är han fortfarande misstänkt i Fatimafallet?

– Den utredningen pågår fortfarande och misstanken kvarstår där.

Gäller det även 53-åringen som satt anhållen misstänkt för bland annat mord?

– Ja, det är riktigt.

Polisen gjorde även flera andra fynd vid gården. Vad det är för fynd, eller om det ens gjort några fynd kopplade till försvinnandet av Fatima, vill inte kammaråklagare Jenny Alriksson kommentera under torsdagen.

Är kvinnan återfunnen ännu?

– Nej, det är hon inte. Men utredningen pågår och det vidtas utredningsåtgärder. Jag kan dock inte kommentera vad det är vi gör, ska göra eller har gjort, säger Jenny Alriksson.

Polisens avspärningar runt 46-åringens gård är hävda och inga fler undersökningar kommer att göras där som det ser ut nu.


Inte direkt oväntat att jocke blir släppt....
Citera
2017-10-27, 18:28
  #120
Medlem
Inte första kvinnan blindstyret K förstör en kvinna...hm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback