Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-14, 01:55
  #1
Medlem
Hur kan man bli lika filosofisk, artikulerad och intelligent som Charles Manson? Hur blir man lika karismatisk? Var Charles sociopat eller vad tror ni?
https://www.youtube.com/watch?v=7l2WMuoIuhE
https://www.youtube.com/watch?v=evlcl6FunaU
2017-06-14, 02:43
  #2
Medlem
Drinkycrows avatar
1. Hans framtoning hade inte funkat lika bra idag.
2. Att du skapat denna tråd är för mig ett starkt tecken att du varken besitter hans karisma eller intellekt.

Observera att jag inte säger han var smart. Bara smartare än dig.

Jag skulle satsa lägre. Du kanske kan få två fula brudar runt ditt lillfinger eller nåt

Lycka till!
2017-06-14, 04:30
  #3
Medlem
Håller med Drinkycrow om att hans sätt säkerligen inte skulle funka lika bra idag.

Manson, som ung, var självlärd och skapade sin personlighet genom en jävligt hård uppväxt där han lärde sig manipulera, helt enkelt för att överleva.

Han var äldre och därmed mer livserfaren än de han styrde. Dessutom var en hel del droger involverade, vilket underlättar om du vill styra någon.

Det förekom en hel del kultbeteenden på den tiden. Finns en bra dokumentär om en snubbe som kallades "The Source" om jag inte missminner mig. Tror filmen heter The Source Family. Sen har du L Ron Hubbard, Anthon LeVei och ett gäng andra som körde liknande manipulativa grejer.

Anledningen till att det är långt svårare idag är att vi är mer medvetna nu än människor var då. Vi har internet. Vi tillåts ifrågasätta auktoritet i större utsträcking. Möjligen kan du flytta till ett lågutvecklat land och starta en kult.

Nu har ju Manson suttit inne sjukt länge och har därmed kunnat förkovra sig i filosofi, politik, psykologi och allt annat en man med oändlig tid och ett stort bibliotek kan tänkas studera. Lägg där till oändlig tid till reglektion och analys av det han läst.

Så i ditt fall skulle jag gissa att du aldrig någonsin kommer att matcha varken hans intellekt eller manipulativa förmågor... möjligen hans intelligens men jag är skeptisk.
__________________
Senast redigerad av 666ten 2017-06-14 kl. 04:35.
2017-06-14, 14:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
1. Hans framtoning hade inte funkat lika bra idag.
2. Att du skapat denna tråd är för mig ett starkt tecken att du varken besitter hans karisma eller intellekt.

Observera att jag inte säger han var smart. Bara smartare än dig.

Jag skulle satsa lägre. Du kanske kan få två fula brudar runt ditt lillfinger eller nåt

Lycka till!
Hans IQ var 106, min är högre. Manson var analfabet, jag läser böcker hela tiden.
2017-06-14, 15:40
  #5
Medlem
cba123s avatar
Hejsan!

Du "behöver" inget av det du nämnde för att bli som honom. För att verka intelligentare än människorna du umgås med ska ni prata om ämnen du vet mer om än dem, för att vara mer karismatisk ska du vara mer på och försöka "leda" samtalet mer än dem. På samma sätt kan och borde du tänka om allt du vill bli bättre på. Du behöver inte ha ett visst IQ för att verka smart, säger du att du är smart och pratar om smarta saker så kommer människor tro att du är smart. Säger dom att du är dum och har fel om något så säger du att alla kan ha fel och att det gör dig mänsklig inte dum. Vissa tycker det är jobbigt, andra tycker det är roligt och vill höra om det du har att berätta för dem.

Det är fritt fram att vara vem du vill, ingen kan egentligen motbevisa dig eller veta mer om dig än vad du väljer att säga. Det är ett sätt att vara på det handlar om det finns inte någon "magisk" bit information man behöver.

Är Manson din idol eller har du några andra egenskaper du vill bli bättre på att framhäva?
2017-06-14, 19:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cba123
säger du att du är smart och pratar om smarta saker så kommer människor tro att du är smart.

Att säga att du är smart kommer sällan att få andra att tro att du är det. Ofta fr det nog omvänd effekt. Om du däremot pratar om "smarta saker" på ett sätt som visar att du är påläst i ämnet så funkar det säkert bättre.
2017-06-14, 19:51
  #7
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Hans IQ var 106, min är högre. Manson var analfabet, jag läser böcker hela tiden.

Det hänger inte på det. Det hänger på hur starkt psyke och hur karismatisk man är. Så länge man har IQ över 100 spelar det föga roll för hur "streetsmart" man är.
2017-06-14, 21:59
  #8
Medlem
Whitewidow1s avatar
Det faktum att du vill bli som Charles Manson gör att du ej kan bli som honom, Charles Manson vem han nu må vara, då vi vet väldigt lite om honom mer än att han hade en trasig uppvuxt gör att du antagligen inte kommer kunna bli som honom. Han satt väl i isoleringcell redan innan han begick/anstiftade det där uppmärksammade mordet, isoleringscell kan väl liknas som ett kloster på många sätt, du själv med dina egna tankar 24/7, vissa blir galna men om du är stark så kan en sådan erfarenhet göra dig väldigt oberoende/cool eller vad du vill kalla de och Manson känns som en person som har reflekterat mycket om saker och ting så som livet och döden och många andra fundamentala ting. Mitt tips är att bli en eremit, det är väl första steget. Sedan när du funnit dig själv i din ensamhet så kan du gå ut i världen och mingla med folk, du kommer nog snart märka att folk kommer fascineras av dig för du har något många människor saknar, det blir lite som en aura.
2017-06-15, 00:03
  #9
Medlem
cba123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Att säga att du är smart kommer sällan att få andra att tro att du är det. Ofta fr det nog omvänd effekt. Om du däremot pratar om "smarta saker" på ett sätt som visar att du är påläst i ämnet så funkar det säkert bättre.

Jag är medveten om det, det råkar tyvärr vara så att just smart är känsligt. Byt ut smart mot filosofisk och att prata om filosofiska saker t.ex så funkar det mycket bättre.

Poängen är att människor kommer tro att du är bra på det du säger att du är bra på. Om det är viktigt för en att vara smart så behöver man inte anpassa sig efter människor som tycker att man är dum. Fortsätt söka tills du hittar människor som tror och tycker att du är smart när du säger att du är smart. Man är den man vill vara för att må som bäst
2017-06-15, 01:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cba123
Hejsan!

Du "behöver" inget av det du nämnde för att bli som honom. För att verka intelligentare än människorna du umgås med ska ni prata om ämnen du vet mer om än dem, för att vara mer karismatisk ska du vara mer på och försöka "leda" samtalet mer än dem. På samma sätt kan och borde du tänka om allt du vill bli bättre på. Du behöver inte ha ett visst IQ för att verka smart, säger du att du är smart och pratar om smarta saker så kommer människor tro att du är smart. Säger dom att du är dum och har fel om något så säger du att alla kan ha fel och att det gör dig mänsklig inte dum. Vissa tycker det är jobbigt, andra tycker det är roligt och vill höra om det du har att berätta för dem.

Det är fritt fram att vara vem du vill, ingen kan egentligen motbevisa dig eller veta mer om dig än vad du väljer att säga. Det är ett sätt att vara på det handlar om det finns inte någon "magisk" bit information man behöver.

Är Manson din idol eller har du några andra egenskaper du vill bli bättre på att framhäva?
Ja, han är lite av en idol, eftersom han lyckades ta sig från botten till toppen. Jag vill bli bättre på att uttrycka mig, ha rätt ton i rösten och mer karisma.
2017-06-15, 01:29
  #11
Medlem
cba123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Ja, han är lite av en idol, eftersom han lyckades ta sig från botten till toppen. Jag vill bli bättre på att uttrycka mig, ha rätt ton i rösten och mer karisma.

Är det något specifikt syfte du vill uppnå, var har din karisma och ditt sätt att uttrycka dig på svikit?
2017-06-15, 01:34
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cba123
Är det något specifikt syfte du vill uppnå, var har din karisma och ditt sätt att uttrycka dig på svikit?
Det har aldrig svikit mig, men jag vill ha en aura och karisma som direkt drar till sig folkets intresse. Jag vill ha anhängare som är tillräckligt lojala att mörda för mig.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback