Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-14, 01:35
  #1
Medlem
Köpte en klocka men den är för stor så måste ta bort en "link" på vardera sida. Försökt ta bort skruven men den går bara ut ca 75% sen är den fast. Varför? På youtube videos går de ut smidigt men mina skruvar går ut ca 75% sen är de fast. Hur gör jag?

Vet att jag kan fixa hos någon butik för en hundring men vill göra det nu.
Citera
2017-06-14, 01:42
  #2
Medlem
constants avatar
Är det verkligen skruvar? Om inte så brukar det fungera att dra ut den sista biten med en tång. En del "pluggar" har också ett rätt och fel håll att dra ut den på.
Citera
2017-06-14, 01:45
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Är det verkligen skruvar? Om inte så brukar det fungera att dra ut den sista biten med en tång. En del "pluggar" har också ett rätt och fel håll att dra ut den på.

Testat att göra båda två men "skruven" blev nästan sne när jag försökte dra ut den med en tång. Fan vad tråkigt om den skulle gå sönder direkt när jag köpte den för några tusen kr

edit: drog ut den med all kraft jag har och skruven gick sönder i två bitar sjukt!
__________________
Senast redigerad av AbsolutFlashback 2017-06-14 kl. 01:48.
Citera
2017-06-14, 01:50
  #4
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutFlashback
edit: drog ut den med all kraft jag har och skruven gick sönder i två bitar sjukt!
Du har ju fler stift från de du drar ut.

Jag googlade på "förkorta klockarmband" nu, och fann flera guider.
Citera
2017-06-14, 02:01
  #5
Medlem
Okej nu fick jag ut allt och fixade allt MEN skruvarna går inte helt in den här gången hehe... Antar att jag får hamra in de liksom?
Citera
2017-06-14, 02:03
  #6
Medlem
constants avatar
Jo, det brukar man få göra.

Vad blev det för klocka?
Citera
2017-06-14, 02:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jo, det brukar man få göra.

Vad blev det för klocka?

En sån här Tissot PRC 200 automatic T055.427.11.057.00
Supernöjd!

Tack för hjälpen.
Citera
2017-06-14, 02:14
  #8
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutFlashback
En sån här Tissot PRC 200 automatic T055.427.11.057.00
Supernöjd!
Kul. Snygg!
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutFlashback
Tack för hjälpen.
Det var så lite så, blir mest glad över att det då och då dyker upp trådar mitt i natten när jag inte kan sova :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback