Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-13, 23:24
  #1
Medlem
När det gäller var man ska inta svampar första gången i Sverige, vad är att föredra för någon som känner lite pirr i magen inför det?

Funderat på att både testa någonstans inom Sverige, men kan också tänka mig resa till något europeiskt land där man uppleva något utöver det vanliga. Har hört en hel del om Skottland bl.a. och att det ska vara vanligt att folk tar mushrooms i bergen.
Eller kanske Holland, där får det dock bli tryffel antagligen eftersom jag hört att svampar nu ska vara förbjudna.

Jag har ev en vän som jag kan ha med första gången men då får det bli i Sverige, då jag inte tror att han kommer följa med utomlands.

Detta skulle bli min första upplevelse med hallucinogener.
Jag har velat prova länge och har inga goals med trippen förutom kanske lite soul searching.
Är inte ute efter att ta det i samband med någon fest eller liknande då jag gissar att det kommer påverka en hel del.

Tacksam för svar och ev poster om eran första gång
Citera
2017-06-13, 23:31
  #2
Avstängd
Selfie-generationen orkar inte ens googla.
Inser du hur mycket som redan står skrivet på internet om detta?
Är du typ korkad eller något?

Dessutom: jag vet inte om du skämtar med någon sorts avancerad humor, men du skriver i alla fall som en parodi av en fjortis. Lägg ned tv-serierna och läs lite böcker.

https://www.flashback.org/sok/set+och+setting
343 trådar dyker upp, vad är det för fel på dem?
Annars så har du ju 2 miljoner 730 tusen resultat som dyker upp på google med sökorden "set och setting", eller varför inte pröva med engelskans "set and setting" med 99 miljoner 300 tusen resultat?

"set och setting tips" på google genererar 4 miljoner 890 tusen resultat.
Lycka till och för våran allas skull, sluta klottra ned internet med skit. tack.
__________________
Senast redigerad av Be-Fast-Or-Be-LasT 2017-06-13 kl. 23:51.
Citera
2017-06-14, 00:14
  #3
Medlem
Parrehs avatar
Testa (FB) Första trippen - FAQ
Citera
2017-06-14, 00:25
  #4
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
Selfie-generationen orkar inte ens googla.
Inser du hur mycket som redan står skrivet på internet om detta?
Är du typ korkad eller något?

Dessutom: jag vet inte om du skämtar med någon sorts avancerad humor, men du skriver i alla fall som en parodi av en fjortis. Lägg ned tv-serierna och läs lite böcker.

https://www.flashback.org/sok/set+och+setting
343 trådar dyker upp, vad är det för fel på dem?
Annars så har du ju 2 miljoner 730 tusen resultat som dyker upp på google med sökorden "set och setting", eller varför inte pröva med engelskans "set and setting" med 99 miljoner 300 tusen resultat?

"set och setting tips" på google genererar 4 miljoner 890 tusen resultat.
Lycka till och för våran allas skull, sluta klottra ned internet med skit. tack.

Herregud, blev du verkligen så triggered av detta inlägget? Du måste ha gigantiska tår, känns otroligt lätt att lyckas trampa på dom.

OnT: Jag skulle absolut föreslagit att du gör det en solig dag, ute i naturen. Gärna med en vän, en vän som du verkligen känner dig bekväm med och litar fullt ut på. Detta pga att dina känslor och tankar kommer att förändras så otroligt mycket, därför är det viktigt att personen du väljer att ha som sitter ("barnvakt") kan få dig att känna dig bekväm. Negativa tankar är något vi inte vill ha, speciellt inte om din sitter.

Ät och drick mycket innan, detta är något du antagligen inte kommer att göra under trippen. Trippen kommer att pågå under 5-6 timmar ungefär, därför är det viktigt att du får i dig näring och dylikt innan du börjar. Se det som en tågresa, utan snacks-vagnen.

Viktigaste av allt, vad som än händer, hur förvirrad du än lyckas bli, bara låt det ske. Försök absolut inte kämpa emot. Får du tankar som att "Fan detta måste sluta nu, vakna, vakna!!" eller andra tankar som räknas som att du kämpar emot, kommer du att öka chansen att snea otroligt mycket. Bara flyt med liksom. När mindfucket kommer, försök tänka att "Shit vad skevt det där var! " typ. Snea på en hallucinogen är det sista du vill göra.

Försök inte klura ut mindfucks, gör du detta finns risk att du fastnar i en så kallad tankeloop. Dvs samma tanke/händelse upprepar sig om & om igen, vilket kan tyckas vara väldigt väldigt obehagligt.

Jag har kommit med lite varningar nu bara, men trippa är långt ifrån endast negativa, försöker bara förbereda dig lite så att OM något skulle hända, så är du ändå lite kunnig om hur du ska hantera det, och hur du ska tänka.

Nu till det positiva; Trippa är en väldigt unik grej att göra. Något jag tycker alla bör uppleva iallafall en gång. Ingen tripp är sig lik en annan, du kan aldrig veta hur din tripp kommer att bli, där av kan du inte vara förbered för just nästa tripp.

Du kommer att se saker du aldrig sätt förut, och ack vad fint det är! Allt är så vackert, nytt, fullt med liv och känslor. Jag har då aldrig känt sån lycka någon gång under mitt liv, som jag ibland gör när jag trippar.

Svamlat lite för mycket nu, men som den arga snubben där uppe sa, det finns jättemånga trådar om just detta. Sök runt lite vettja! Din fråga har blivit besvarad tusen gånger förut, och det finns en hel del vettiga svar och tips här på flashback, och många andra forum.

Lycka till!
Citera
2017-06-14, 08:01
  #5
Medlem
PotentOpponents avatar
Om du nu aldrig har testat svamp eller någon annan hallucinogen så skulle jag starkt rekommendera att du startar mjukt med en låg dos så att du fasar in dig själv och inte blir överväldigad av en monsterdos direkt.

Börja med runt 1.5 gram torkad svamp som intas någon vacker sommardag ute i naturen, gärna vid något vattendrag, och känn hur din upplevelse av naturen förstärks.
Ta med en musikspelare och lyssna på någon musik som du blir harmonisk av, på lagom tyst volym, ingen hård aggressiv musik.
Skulle rekommendera att inte använda hörlurar då jag personligen gillar att höra allt som finns i närheten som exempelvis fåglarnas sång, vattnets porlande, vindarnas sus i träden.
Se till att ha något mjukt att ligga på, något gott att äta om lusten finns och något att dricka.

Detta borde vara ett recept för att få en lagom schysst förstagång och att stärka modet för att nästa gång inte vara allt för nervös för att höja dosen en aning.
Allt för mycket nervositet kan vara en orsak som gör att man får en dålig tripp full av oro och rädsla.

Kom bara ihåg att när man höjer doser så stegras effekten betydligt.
Citera
2017-06-14, 13:25
  #6
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
Selfie-generationen orkar inte ens googla.
Inser du hur mycket som redan står skrivet på internet om detta?
Är du typ korkad eller något?

Dessutom: jag vet inte om du skämtar med någon sorts avancerad humor, men du skriver i alla fall som en parodi av en fjortis. Lägg ned tv-serierna och läs lite böcker.

https://www.flashback.org/sok/set+och+setting
343 trådar dyker upp, vad är det för fel på dem?
Annars så har du ju 2 miljoner 730 tusen resultat som dyker upp på google med sökorden "set och setting", eller varför inte pröva med engelskans "set and setting" med 99 miljoner 300 tusen resultat?

"set och setting tips" på google genererar 4 miljoner 890 tusen resultat.
Lycka till och för våran allas skull, sluta klottra ned internet med skit. tack.

Lugna dig lite, herregud...

OnT:

Som några skrivit så börja lågt och testa dig fram. Det är en fin linje mellan att överdosera så att upplevelsen blir alldeles för intensiv, och att dosera perfekt.

Antingen är du hemma i trygga vrån och så stänger du ned TV:en och lägger dig i sängen eller soffan med en lång playlist, sedan är det bara att ligga och slappna av. Blundar du så får du helt fantastiska CEV:s ( Closed Eye Visuals ) abstrakta och färgglada tunnlar som du färdas igenom, 3D-visuella mönster och andra abstrakta mönster.
Det är bäst att ligga ned och slappna av på svamp, för det blir riktigt svårt att röra på dig. Sedan för att undvika illamående så är det bäst att ligga/sitta och slappna av under "come-up:en".

Eller så är du ute i naturen långt bort från civilisationen. precis som PotentOpponent skriver i sitt inlägg.

Kom ihåg att du ska vara taggad till max och trygg. Ingen bakfylla, inga irritationsmoment och definitivt inte på fest bland folk första gången. No way.

Här har du en rapport på min första gång om du är intresserad:
(FB) Mazatapec 2,9 g. Första trippen.

Lycka till
__________________
Senast redigerad av GuldBuddah 2017-06-14 kl. 14:04.
Citera
2017-06-18, 12:02
  #7
Medlem
Snart är toppis säsongen igång så snart kan du ge dig ut i naturen och plocka dina egna magiska svampar. Det är en underbar​ set&setting. Att få plocka dessa guds gåvor alldeles själv för att sedan äta dem när rätt tillfälle ges.

Personligen blir jag ganska slö i kroppen av svamp och föredrar att helt enkelt ligga ner och blunda under en filt med sköna bekväma kläder i en soffa. Kan rekommendera Younger Brother som bra tripmusik. En annan bra platta till första gången är Mike Oldfields platta Songs from a distant Earth.

Om jag varit ute i naturen hade jag tagit med mig ett bra liggunderlag och någon filt för att kunna göra det bekvämt för mig om jag kände för att ligga ner.

Personligen föredrar jag att vara ensam. Men även tillsammans med någon mycket nära vän som jag litar på till 100% går bra.

Jag gillar att ha med mig frukt att tugga på till mina resor. Citrusfrukter i alla dess former är fantastiska när man är trippad på svamp.
Timmarna innan trippen om jag är hemma brukar jag ägna mig åt att äta väldigt lätt under dagen. Inga mastiga måltider. Duscha och städa rent och plocka iordning. Göra det mysigt helt enkelt. Sedan så vill jag inte ha något planerat på hela dagen/natten. En helt ledig dag helt enkelt.

Jag gillar att börja trippa typ vid 14-15 tiden då jag helt enkelt inte är någon nattmänniska och vill inte känna mig "sömnig" under trippen.

Personligen blir jag ganska introvert på svamp. Jag ligger mest och blundar och är inne i mina egna tankar i ett virvlande av färger och mönster. Musiken blir helt fantastisk.

Jag föredrar att göra citron te på svamparna, lägger svamparna i en kopp tillsammans med citronentrakt en stund sedan häller jag varmt vatten över dem och det får stå och dra i typ 20 minuter. Sedan sveper jag drycken och tuggar i mig svamparna. Lägger mig ner och inväntar resan. Det är helt normalt att vara nervös och lite pirrig inför sin resa. Men låt den komma och låt den ske. Acceptera att det inte finns någon turning back. Gör dig införstådd med att du nu precis intagit svamp och oavsett vad som händer så kommer du att landa igen om ett par timmar. Stäng av mobilen och andra tekniska saker som kan störa din resa förutom musiken då kanske. Lås dörren.

Innan resan läs på om dosering etc. Och bestäm dig för en dos du vill ta. På cubensis kan 1.5g-2g vara en ok första dos. På toppisar kan det vara lagom med 1-1.5g

Men det är olika beroende lite på din vikt och din generella tolerans. Jag själv är väldigt lättpåverkad och reagera ganska starkt på relativt små doser. 2g är en relativt stark dos för mig och jag är ganska vältränad och väger ca 85kg.

Men förbered dig innan första trippen helst i några veckor. Läs böcker, gör saker du tycker om, var extra snäll mot någon. Börja med något positivt som du velat göra länge men inte tagit tag i etc....
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback