Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-10, 16:08
  #13
Medlem
Consolamentums avatar
Jag känner mig inte kapabel att uttala mig om just din situation, men generellt sett tror jag att förbannelser i mångt och mycket handlar om negativ självsuggestion. Med andra ord, om man anser att förbannelser är möjliga och tror sig vara utsatt för en sådan kommer man att tolka alla oturliga händelser i tillvaron som symptom på förbannelsen. Det kan också fungera som en självuppfyllande profetia; om man väntar sig att saker och ting ska gå fel är det lätt hänt att man blir mindre benägen att ta chanser och se de möjligheter till positiv utveckling som faktiskt finns.
Citera
2008-12-10, 19:48
  #14
Medlem
RobbingHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av print_me
ska jag vara ärlig så tror jag absolut på övernaturliga fenomen. så om det skulle finnas någon förbannelse eller en ond ande hos mig så är det absolut den som ställt till det men nu verkar faktiskt hela världen ha en förbannelse över sig

får hoppas att allt löser sig så snabbt man säljer fan skapet!

Det är teoretiskt möjligt att binda andar till föremål, dock har jag aldrig hört att en ande har blivit bunden till en bil. Men anden ser föremålet som sin ägodel och förstör du den så blir han förbannad.

Det kan vara så att anden har besatt dig, det dessa andar gör är att de placerar tankar inom dig, du tror att det är dina egna tankar, men så är ej fallet. Det finns olika nivåer av besatthet, att vara fullständigt besatt är sällsynt ...

En egen erfarenhet:
Jag fick själv en ande utdriven som pratade till mig, jag trodde det var mina egna tankar, det jag gjorde var att jag motsade det ande sa med att det stred mot bibeln, anden lämnade mig med ett obeskrivbart skrik.

Detta har lämnat mig i huvudbryn, betyder detta att kristendomen är den sanna religionen ... Jag vet inte ...
Citera
2008-12-10, 21:50
  #15
Avstängd
print_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Consolamentum
Jag känner mig inte kapabel att uttala mig om just din situation, men generellt sett tror jag att förbannelser i mångt och mycket handlar om negativ självsuggestion. Med andra ord, om man anser att förbannelser är möjliga och tror sig vara utsatt för en sådan kommer man att tolka alla oturliga händelser i tillvaron som symptom på förbannelsen. Det kan också fungera som en självuppfyllande profetia; om man väntar sig att saker och ting ska gå fel är det lätt hänt att man blir mindre benägen att ta chanser och se de möjligheter till positiv utveckling som faktiskt finns.

precis som du säger. jag binder alla dåliga händelser till att det är inom förbannelsen om sådan finns i fallet. jag är absolut mindre positiv med att försöka ta risker just nu eftersom det händer oftast skit i slutändan av det.



Citat:
Ursprungligen postat av RobbingHood
Det är teoretiskt möjligt att binda andar till föremål, dock har jag aldrig hört att en ande har blivit bunden till en bil. Men anden ser föremålet som sin ägodel och förstör du den så blir han förbannad.

Det kan vara så att anden har besatt dig, det dessa andar gör är att de placerar tankar inom dig, du tror att det är dina egna tankar, men så är ej fallet. Det finns olika nivåer av besatthet, att vara fullständigt besatt är sällsynt ...

En egen erfarenhet:
Jag fick själv en ande utdriven som pratade till mig, jag trodde det var mina egna tankar, det jag gjorde var att jag motsade det ande sa med att det stred mot bibeln, anden lämnade mig med ett obeskrivbart skrik.

Detta har lämnat mig i huvudbryn, betyder detta att kristendomen är den sanna religionen ... Jag vet inte ...


det kan stämma det du säger, jag känner att det är precis så.
det borde vara en ande eller förbannelse över min bil. allt far bara illa till med den i tillvaron.

det som har hänt denna månad:

-banken vill sparka ut mig ur huset eftersom jag ej betalat lånet
-firman har gått i konkurs via tingsrätten
-däcket på bilen sprängdes
-tvättmaskin går sönder
-krono vill ta lastbilen
-jag får inte ut några pengar till julklappar

detta år har varit som sagt för jävligt för min del. blir bara att lägga ut avgifter men inget får man tillbaka.
Citera
2008-12-10, 23:47
  #16
Medlem
Krafses avatar
Läs Law of Attraction. Man vet aldrig, det kan ju vara så att du råkar ut för detta p.ga att du förväntar dig det!
Citera
2008-12-11, 01:13
  #17
Medlem
Consolamentums avatar
Jag vill tillägga att jag innerligt hoppas att det reder ut sig för din del.
Citera
2008-12-11, 01:23
  #18
Avstängd
print_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krafse
Läs Law of Attraction. Man vet aldrig, det kan ju vara så att du råkar ut för detta p.ga att du förväntar dig det!

har kollat upp den och jag ska verkligen läsa om den. tack

Citat:
Ursprungligen postat av Consolamentum
Jag vill tillägga att jag innerligt hoppas att det reder ut sig för din del.


tack så mycket.
jag har fått underbara svar så jag vill tacka alla som har svarat på mina frågor.
Citera
2008-12-11, 02:27
  #19
Medlem
Jag hoppas verkligen att RobbingHood trollar, ännu mer hoppas jag att ts inte tror på det han skriver. Och nej, det vilar ingen förbannelse över er eller er bil...

Tragiskt att det finns människor som tror på sånt
Citera
2008-12-11, 02:31
  #20
Avstängd
print_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Jag hoppas verkligen att RobbingHood trollar, ännu mer hoppas jag att ts inte tror på det han skriver. Och nej, det vilar ingen förbannelse över er eller er bil...

Tragiskt att det finns människor som tror på sånt


men vad skulle du kunna lägga för förklaring på vad som har hänt sedan 2004 då?
Citera
2008-12-11, 02:55
  #21
Avstängd
Velis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av print_me
ifall du menar med pengar som ingen har osv så har jag hört talas om detta.
men jag tänkte bara höra vad folk trodde med det här förbannelser eftersom allt vände år 2004 då vi bytte bil


Sälj dina kläder på internet.
Citera
2008-12-11, 03:31
  #22
Avstängd
print_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veli
Sälj dina kläder på internet.


jag har just öppnat en hemsida och håller på att uppdatera den med nya varor. jag hoppas att det kommer att lösa någonting iaf.
Citera
2008-12-11, 12:09
  #23
Medlem
RobbingHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Jag hoppas verkligen att RobbingHood trollar, ännu mer hoppas jag att ts inte tror på det han skriver. Och nej, det vilar ingen förbannelse över er eller er bil...

Tragiskt att det finns människor som tror på sånt

Jag säger inte att han har en förbannelse, jag vet inte. Bara för att jag tror på att dessa varelser finns, så behöver det inte betyda att jag anse mig veta något.

Problemet, är att det finns så många religiösa flummare. Det gör att du inte har någon trovärdighet om du pratar om något som nu anses övernaturligt.

Vem vet dessa varelser har kanske något att göra med den mörka materian och energin som fysikerna ännu inte vet något om. Uppdelningen av materia är som följer 25% mörk materia, 5% vanlig materia och 70% mörk energi.

Men det är bara spekulationer från min sida ...
__________________
Senast redigerad av RobbingHood 2008-12-11 kl. 12:29.
Citera
2017-06-13, 22:59
  #24
Medlem
Förbannelser, tror ni på de?

Tror ni på förbannelser?

Jag känner att jag har otur i livet och upplever att jag har en sådan otur att det är förbannelse i mig.

Lång historia kort - Jag sökte hjälp på socialen. De skickar mig til en man hyr ut ett rum, som sedan flyttar och packar mina saker till en annan bostad. Utan mitt medvetandet.

Jag vantrivs stort, känner mig snurrig och mår otroligt dåligt. Jag får dålig magkänslan i bostaden på grund av människorna runt om där. Så jag får hjälp med att komma till en lägenhet via en kompis. Mitt i turen dök det upp en annan otur. Precis när jag skall flytta mina saker till en taxi, så dyker det upp en man och frågar om han kan ta en säng. Jag är stressad och mår dåligt. Jag lägger alla saker i taxin och fick lite hjälp ifrån de som frågade efter en säng.

På grund av att de hjälpte mig, så har jag jättesvårt att säga nej till de. Så jag faller bostavligt på knä för att be de att jag skall få låsa dörren, när de står allihopa och säger att de skall få låna sängen. Jag säger jag orkar inte med fler bekymmer. Och då säger den ena att han har redan pratat med någon och de fick låna sängen.

Jag ringer han som hyr ut rummet, och han sa att han inte har någon aning. Jag får en stor oros klump i magen, och mår jättedåligt.

Nu när jag äntligen kommit till en lägenhet, så har jag ångesten i mig i och med att det ändå är på nitt ansvar.

Jag fattar inte när jag skall få vara ifred, när skall jag få ro i livet?!

Jag är född med en familj som är mycket stökig, jag har en bror som trakasserierar mig, som jag äntligen valt att anmäla nu.


Men nu när jag flyttat bort, är det som om andra bekymmer kommer i mig och jag fattar inte varför. Jag vill bara få vara ifred.

Det känns som om jag har en förbannelse i mig.

Tror ni på förbannelser?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback