Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-25, 09:40
  #25
Medlem
zixls avatar
10 åriga skarvade kablar i gräsmattan som jag hade påverkar oxå grymt negativt när de börjar ge upp. Nåja numera har jag fiber.
Citera
2017-07-25, 11:51
  #26
Medlem
satt med adsl i 8 år men tackar gud att vi har fått fiber i villan i dag.kosta 13500kr men det var de värt
Citera
2017-07-25, 12:31
  #27
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej Flashback, är det någon här som kan förklara varför ADSL ska vara så jävla opålitligt, ostabilt och långsamt? Vad är det som går snett?

Jag själv sitter här med 0.5gb-2 gb/s när jag betalar för 8 och är förbryllad över faktumet att sen urminnes tider så har adsl modemet alltid varit förjävligt att hålla på med, ostabilt internet som försvinner titt som tätt osv.

En sammanfattning av texten: Varför är ADSL modem så opålitliga, ostabila och långsamma?


Låter väldigt underligt att du har 500Mbit till 2 GIGABIT i hastighet det har väl inte ens folk med fiber ?

Med trådlöst får jag max 30Mbit och det räcker till att se på TV över anslutningen och att surfa/ladda ner det jag behöver. Uppströms har jag 3-4Mbit och även det är helt OK.. Lite taskiga ping tider dock då jag ligger på 30-90ms
Citera
2017-07-25, 14:20
  #28
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Låter väldigt underligt att du har 500Mbit till 2 GIGABIT i hastighet det har väl inte ens folk med fiber ?

Med trådlöst får jag max 30Mbit och det räcker till att se på TV över anslutningen och att surfa/ladda ner det jag behöver. Uppströms har jag 3-4Mbit och även det är helt OK.. Lite taskiga ping tider dock då jag ligger på 30-90ms
Är ju nog självklart att TS skrivit fel prefix här och att det är 500Kbit till 2Megabit han menar. Går ju knappast att sända 2GB över kopparnätet.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback