Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-14, 20:58
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyclextier
Backade du eftersom ni tydligen var två som blev baksmällda?

Whiplash är jävligt skumt. Nu är jag inte läkare men har förstått att det har med nackens rörelse o inte hastighet. Men varför hakar du upp dig på detta? Är knappast så att du lär vara behandlande läkare.
anledningen är för att jag inte vill behöva känna mig skyldig för att ha orsakat en permanent skada på en annan människa. Ska jag ringa honom om några år och fråga om han känner något så jag slipper oroa mig liksom vet inte vad man gör.
Citera
2017-06-14, 20:59
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Vilken växel la du i innan du körde in bakifrån ? var det 2:an ?
nej, körde bara på dragläget till ettan
Citera
2017-06-14, 21:02
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagetBak
anledningen är för att jag inte vill behöva känna mig skyldig för att ha orsakat en permanent skada på en annan människa. Ska jag ringa honom om några år och fråga om han känner något så jag slipper oroa mig liksom vet inte vad man gör.

Går ju alltid att göra om det nu hjälper dig. Men i dagsläget är det ändå inget du kan påverka på något sätt. Vad du får för svar om några år behöver inte heller stämma, du kan råka på någon som överdriver det hela så mycket som möjligt eller lika gärna någon som helst inte vill beklaga sig, i synnerhet inte flera år efteråt.
Citera
2017-06-14, 21:06
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Går ju alltid att göra om det nu hjälper dig. Men i dagsläget är det ändå inget du kan påverka på något sätt. Vad du får för svar om några år behöver inte heller stämma, du kan råka på någon som överdriver det hela så mycket som möjligt eller lika gärna någon som helst inte vill beklaga sig, i synnerhet inte flera år efteråt.
ja det var ju lite det jag kände när hans pappa ringde efteråt och sa att han hade jätteont, när grabben själv sa att det var lungt, körde ju som sagt i dragläget på ettans växel i ca 5 km/h.
Citera
2017-06-14, 21:14
  #17
Medlem
mainfurers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagetBak
ja det var ju lite det jag kände när hans pappa ringde efteråt och sa att han hade jätteont, när grabben själv sa att det var lungt, körde ju som sagt i dragläget på ettans växel i ca 5 km/h.
Det får man inte skador av. De drar en rövare!
Påkörning bakifrån är alltid den bakom varandes ansvar (fel) som jag förstått det. Du höll helt enkelt inte tillräckligt avstånd säger försäkringsbolaget och polisen om de blir inkopplade.

Har själv bumpat in i en bil i dragläge, utfart från parkering mot väg, inga synliga skador o absolut ingen wiplash

Edit: Har han skador så får han visa läkarintyg på skadorna. Är inte svårare än så
Citera
2017-06-14, 21:37
  #18
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Vilken växel la du i innan du körde in bakifrån ? var det 2:an
?

Har han inte hunnit få i trean är han en mes som inte borde ha körkort.

Men allvarligt, påkörande bakifrån åker du på i 99,9% av fallen.

Jag har faktiskt otroligt nog klarat mig en gång. Jag undrar fortfarande vad hon jag körde in i skrev på sina papper?
"Plötsligt kände jag en sådan enorm medkänsla att jag lade i backen"???
Citera
2017-06-15, 09:35
  #19
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Ang pisksnärtskador står det så här på wikipedia:
Citat:
Eftersom nacken är känslig kan skador uppstå vid påkörningar i så låg hastighet som 10–15 km/h. Skadorna kan förbises då den skadade undersöks första gången efter olyckan, eftersom kroppen själv "låser" muskler och kotor. När kroppen så småningom slappnar av kan symtomen återkomma vilket kan göra att sambandet med olyckan ofta ifrågasätts.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback