Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-14, 22:46
  #25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag är agnostiker och därmed inte troende... Dock har jag ett stort intresse för bildning och därmed har jag som västerlänning studerat Bibeln, självständigt, med hjälp av svenska kyrkan och sekter likt Jehovas vittnen.

Ser man till Bibeln är nationer människans påfund och inget Gud uppskatttar. Gud vill att människan ska avstå politik och därmed nationer. Gud vill att vi ska leva efter hans regler som finns beskrivna i Bibeln.

Det här är fel. Det är helt enkelt inte sant. Du får nog studera din bibel lite till. Job 12:23 och Apg 17:26 är två av många exempel på att nationerna är från Gud.

Snarare ser vi i uppenbarelseboken att under antikrists kommande regimperiod kommer vi få ett världsrike.

När Jesus besegrat antikrist är det åter nationer vi ser i existens.

Citat:
Var hittar du nationaldagsfirande? Hittar du något som ens ger okej för nationaldagsfirande? Eller är du sund och inser att Gud genom Bibeln förbjuder firandet av "nationer"?

Vänd på det, var hittar du att det skulle vara förbjudet att fira en nationaldag?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback