Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-13, 11:30
  #1
Medlem
Förlåt om jag lagt denna tråd fel. Jag har ett prov idag i programmering och har pga en miss fokuserat på att plugga in programmering 1, då detta var det enda provet som fanns på hemsidan. Igår kväll, en dag innan provet, får jag meddelande att det finns ett annat prov nu att göra, "Grundläggande objektorienterad programmering". Så jag ringer idag frågar, vilket det är jag ska göra egentligen. Svar: detta senare, och det är en nivå högre. Jämförbart med programmering 2 (på gymnasiet).

Nu är jag desperat. De goda nyheterna är att det är ett skriftligt prov där varje fråga har fem alternativ. Jag tänker att om jag hinner kika lite på grundläggande begrepp kan det kanske funka.

Så min fråga är: vilka begrepp borde jag läsa in mig på? Polymorfism kanske? Klassarv? Instanser? Jag kommer ha en och en halv timme på mig efter jag slutat jobbet att läsa in detta! Det ska gå!
Citera
2017-06-13, 11:47
  #2
Medlem
Hur fan kan du inte veta vad kursen innehåller förrän samma dag?

Exakt vad kursen innehåller är omöjligt för oss att svara på. Vi kan bara gissa utifrån namnet, och det enda rådet jag egentligen kan ge är att hitta någon sida om just objektorientering.
Citera
2017-06-13, 11:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Hur fan kan du inte veta vad kursen innehåller förrän samma dag?

Exakt vad kursen innehåller är omöjligt för oss att svara på. Vi kan bara gissa utifrån namnet, och det enda rådet jag egentligen kan ge är att hitta någon sida om just objektorientering.

Det är ingen kurs, det är ett behörighetsprov. Man får ingen förhandsinformation överhuvudtaget och fram till igår kl. 22 fanns endast ett enda behörighetsprov relaterat till programmering, nämligen programmering 1.

Det är även för mig omöjligt att veta vilka begrepp som jag behöver kunna, men om någon läst programmering 2 på gymnasiet så skulle den personen i så fall kunna nämna några begrepp från den kursen.
__________________
Senast redigerad av rymdregn 2017-06-13 kl. 11:55. Anledning: tillägg
Citera
2017-06-25, 15:53
  #4
Medlem
Objektorienterad programmering
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback