Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-14, 07:48
  #13
Medlem
Du har ju ett bra förhållande som det låter och en vettig tjej. Du vet kärlek funkar inte som på duken, efter det första stadiet så måste man bygga kärleken. Du kommer aldrig att känna fjärilar i magen genom hela relationen. Prova att vara ifrån varandra i ett par veckor utan kontakt. Om du då inte saknar henne eller känner som nu så kan du fatta ett beslut där ifrån.
Fråga dig själv vad som är viktigast för dig i en relation. För oss män så brukar det vara lojalitet vilket din flickvän verkar ha. Vill ni samma saker, vart vill du att det ska leda? Om allt faller in i en relation som du känner att du vill ha så har ni ju något att bygga på eller hur.
Citera
2017-06-14, 08:04
  #14
Medlem
Snälla, även om ni skriver att det är hans beslut, eller ger endast 2 alternativ så hjälper det inte. Situationer som denna är svår. Speciellt med första relationen skulle jag tro. Han vill ju bara ha åsikter för att reflektera sina tankar på. Han kommer ju inte följa vad någon säger ändå.


Så här skulle jag säga: Stanna kvar i relationen.

Anledning: Relationer går alltid upp och ner. Men det finns också en vetenskaplig anledning till varför du känner som du gör.
När vi blir kära i någon släpper hjärnan ut massa roliga droger i hjärnan som kallas dopamin (typ samma effekt som om du tar kokain) och serotonin. Det gör att allt är underbart, du är lycklig, hon är underbar. Ja, allt är som dans på rosor.
Men nu släpper drogen, eftersom hjärnan inte kan ha denna drog aktiv konstant utan att skada sig själv. Så det släpper gradvis. Lite google sökningar och du kan hitta bevis. Såvida inte kärlek är en religion för dig som typ 99% av befolkningen och vägrar tro på vetenskap. (OBS, fantasifull statistik).

Du var aldrig kär i henne. Du var kär i drogerna i ditt huvud (jävla missbrukare ).
Så, du kände inte henne. Troligen känner hon inte dig heller. Ni är kumpaner i att punda helt enkelt. Och ingenting mer än så.

Grattis! Du är på väg att bli fri från ditt knarkande! Nu kan du fortsätta genom att hitta en ny partner och punda loss. En del kanske bara räcker i några fnuttiga månader. En del i ovanliga 3 år. Men det är aldrig för evigt, och i slutet kommer du sitta där. Ensam pensionär, familjen splittrad. In i graven ensam som typ 90% av befolkningen. Ooo... olycklige. Att du aldrig fann den "genuina kärleken" som beskrivs i alla Disney filmer och romantiska sagor och som alla talar om. Om du ändå hade kunnat punda resten av livet....

... eller så kanske du inser nu. Du är tillbaka i verkligheten. Du ser den verkliga sidan av din flickvän som du aldrig sett tidigare. Din osäkerhet bedrivs bara av att drogen inte är lika närvarande länge. Det är först nu du kommer lära känna henne.
Det kommer att vara tufft. Du kommer irritera dig på småsaker:

Hon - ("Jag hoppas han blir glad när han ser hur fint hans kläder har vikts")
Du - "Varför viker hon kläderna på det sättet"

Hon - ("Jag känner mig så ledsen. Ge mig en kram")
Du - "Måste hon alltid klaga om sina problem med sina vänner"

Hon - ("... Men jag har ju verkligen försökt att...")
Du - "Asså hon är överkänslig... kan ju inte säga nått utan att hon blir sårad..."

Hon - "Vill du gå till Naturhistoriska museet med mig?"
Du - "(ugh... gud så trist jag vill spela istället). Ne, kanske nästa gång"

Hon - ("... Han vill ju aldrig ta del av vad jag gör ändå")
Du - "Varför tycker hon inte om mina intressen. Vi passar nog inte ihop"

Hon - ("Idag vill jag se vacker ut för honom")
Du - "Måste hon alltid klä sig i den där tantiga kjolen..."

etc etc etc etc

Du kommer titta på andra tjejer och jämföra. Tala med tjejer och jämföra.
Tänk om min tjej hade sånna bröst... tänk om min tjej var lika intressant...
(Tänk om min hund var lika cool... tänk om min hund kunde göra samma tricks...)

Gräset ser alltid grönare ut på andra sidan

Detta är en period där de flesta par gör slut. "Vi passar inte". Men i verkligheten är det en eller båda i relationen som inte försöker anpassa sig eller skapa balans. Sluta tänk egoistiskt och börja arbeta på relationen:

Hon - ("Jag hoppas han blir glad när han ser hur fint hans kläder har vikts")
Du - (Varför viker hon så där...aja, hon försökte ju sitt bästa) "Oj, vad fint du har vikt det!"
Hon - "Haha, du märkte!"
Du - "Jag brukar alltid vika så här dock"
Hon - "Ah... det är ju smart"

Hon - ("Jag känner mig så ledsen. Ge mig en kram")
Du - "Så ja, vad har hänt?"
Hon - "Tack för att du alltid stöttar mig"
Later reward: Sex

Hon - ("... Men jag har ju verkligen försökt att...")
Du - "Jag förstår att du försöker ditt bästa, men jag vill bara ge lite råd."
Hon - ".. okej, men säg inte på det sättet snälla"
Du - "Ja... förlåt. Jag tog i för mycket"
Hon - "Ingenting. Vill du hitta på nått kul?"
Du - "Visst!"

Hon - "Vill du gå till Naturhistoriska museet med mig?"
Du - "(ugh... gud så trist jag vill spela istället). Hmm, okej visst"

Hon - ("... Han tar alltid del av vad jag gör!")
Du - "Verkligen kul att hon engagerar sig i mina intressen! Vi passar utmärkt ihop1"

Hon - ("Idag vill jag se vacker ut för honom")
Du - "Älskling, jag vet att du tycker om den där kjolen men jag tycker verkligen inte den passar på dig. Du ser så vacker ut i andra kläder"
Hon - "Hmmm... Okej men jag tycker om den här. Vad sägs som att du lägger undan den där gräsliga skjortan om jag gör detsamma med min kjol?
Du - "Ugh... okej då"


Relationer (inte bara sexuella relationer) handlar om anpassning, hårt arbete, dedikation och tålamod. Även ett objektivt tänkande och reflektion m.m.

Genuin kärlek, utan drogen i ditt huvud, kommer efter denna långa tuffa period. Mycket av det som nu försvinner kommer att komma tillbaka, men på ett lugnare sätt och betydligt bättre. Och nu känner ni verkligen varandra. Och ni är kära i varandra, inte i drogen.

Ni kommer fortfarande ha perioder där allt går neråt. Ni kommer bli irriterade på varandra eller tvivla. Men ni har lärt er att samarbeta, och ni vet vad som krävs för att dra upp relationen igen. Och ni kommer stödja och älska varandra livet ut. Ingen kommer känna dig som hon känner dig. Och ingen kommer känna henne som du känner henne.


Så fråga dig själv nu: Vad är viktigt för dig i din partner?
Det kan vara lojalitet. Att hon är godhjärtat. Att hon alltid vill utvecklas. Att hon är lika sexuellt aktiv som du, osv osv.
Du kan vänta ett år till. Lära känna henne bättre. Tänk med huvudet, och inte med känslorna. Och var öppen med henne. Men inte så öppen att du sårar henne. Du har mycket kvar att lära, och det har hon också. Nu har du ändå haft sån tur att hitta en så otroligt härlig tjej. Ta tillfället att lära dig om hur man samarbetar i en relation, och det finns stora möjligheter att ni kanske aldrig behöver göra slut.
Om inte annat så kommer du göra slut, och hon hittar en man som är mer mogen och gör henne lycklig. Eller, så kan det vara du.
Citera
2017-06-14, 12:45
  #15
Medlem
Galaham du tar upp något väldigt viktigt som man bör komma ihåg och reflektera över när man börjar tvivla i en relation. Jag har dock läst hans tidigare inlägg som handlar om hans relation med den där tjejen alldeles från början då de träffades tills nu. Om hans känslor för henne varit starka en gång och han känt sig kär och säker på henne i början men börjat tvivla nu skulle jag rekommendera honom att tänka på det du skrev i ditt inlägg. Men som det verkar vara har han ända från början tvivlat ganska starkt på henne och det är inte en bra grund att bygga en långvarig relation på.

Man ska inte avsluta något bra så fort man tvivlar, men man ska inte stanna kvar i något som inte känns rätt heller och som inte känts rätt någon gång.
Citera
2017-06-17, 12:05
  #16
Avstängd
bara för att du inte är nykär så behöver det inte betyda att du inte har känslor för henne. du måste nog lära dig att lyssna på dig själv mer noga så kommer du alltid veta vad du egentligen vill.
Citera
2017-06-22, 13:48
  #17
Avstängd
moluskens avatar
Du får bara göra slut med henne, om du inte gör det så kommer du att förstöra din egen självkänsla och må piss. Visst så kommer hon bli ledsen, vem blir inte det liksom men det är nog bättre att göra det nu istället för sen.
Citera
2017-07-05, 05:33
  #18
Medlem
De är bara att lämna.. Ingen idé att dra ut på det.. Lämna, bryt kontakten, blocka.. Det låter kallt men de är i längden det skonsamaste du kan göra, lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback