Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-13, 03:08
  #1
Medlem
Hej,

Har en lite äldre stereo, men med fantastiskt ljud, så jag vill gärna ha kvar den, men jag vill även kunna streama dels musiktjänster exempelvis Spotify, men även youtube då där finns mycket man inte hittar någon annan stans. Jag ser helst en wi-fi lösning, och vill helst inte lägga sonos summor på det hela. Har idag en chromecast audio, och den fungerar bra, men vägrar ta youtube, vilket är märkligt då båda ägs av Google. Det var sagt att detta skulle ordnas 2016, nu är vi i mitten på 2017 och endast en handfull länder kan använda youtube Music. Jag kan av arbetsskäl inte byta till android, utan vill ha något som funkar via iPod, alternativt en mindre extern fjärrkontroll. Är detta en utopi eller finns det lösningar även för oss spm inte riktigt har råd med sonos. Jag vill dock inte på något sätt göra avkall på kvalitén, så sämre är chromecast audio får det inte vara.

Stereon tar bara RCA, men det kan man ju fixa med adaptorer. Är det någon som har en god idé på hur detta dilemma kan lösas?
Citera
2017-06-13, 05:18
  #2
Medlem
Servals avatar
Airport express?
Citera
2017-06-13, 08:19
  #3
Moderator
Rassas avatar
En Airport Express samt en 3,5mm-->RCA kabel bör ju funka. Sen Airplay från iPhone till Airporten, den tar allt ljud så oavsett vilken app man kör i från så ska det funka.
Citera
2017-06-13, 13:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
En Airport Express samt en 3,5mm-->RCA kabel bör ju funka. Sen Airplay från iPhone till Airporten, den tar allt ljud så oavsett vilken app man kör i från så ska det funka.

Låter ju precis som vad jag är på jakt efter, måste bara fråga hur ljudkvalitén är i förhållande till nuvarande chrome audio!
Citera
2017-06-13, 18:57
  #5
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SatansBalkong
Låter ju precis som vad jag är på jakt efter, måste bara fråga hur ljudkvalitén är i förhållande till nuvarande chrome audio!

Kan inte uttala mig om ljudet då jag aldrig testat nån chrome audio. Mig veterligen gör varken Airplay eller Airport Express nåt med ljudet kvalitetsmässigt, det skickas endast vidare. Och jag har kört Airplay i många år från dator och telefon till Airport Express och Apple TV och varit väldigt nöjd. Ett bra Wifi behöver man, mendet har väl alla idag?

Köp den senaste Airport Express då den har bättre specar än första generationen, bla n-standard och en extra Ethernet-port.
__________________
Senast redigerad av Rassa 2017-06-13 kl. 19:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback