Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-18, 20:08
  #13
Medlem
Har varit med i sammanhang där jag vetat att de andra skvallrade och spekulerade mycket om mig bakom ryggen och det ledde till en slags spärr hos mig, trots att folk var tillgjort trevliga mot mig var det fruktansvärt jobbigt att prata med någon av dessa människor. Det var verkligen som att de bara samlade material till nästa samtal. Jag kan inte förklara det, men jag mådde så dåligt att jag gick mer eller mindre in i en depression.

Har hört andra som varit med om liknade saker av att umgås med vänner som egentligen inte vill dem väl osv. Att vi människor mår dåligt av att vara runt människor som signalerar något annat än det de säger och där vi hela tiden måste vara på vakt. Vi har något slags behov av äkthet och godhet, inte hela tiden av alla, men det måste finnas någonstans. Så jag tror lite som någon skrev här ovan, när vi sluter oss och har svårt för att prata med någon eller pratar om dålig personkemi, så handlar det ofta om att vi omedvetet känner på oss att vi pratar med någon som ser ner på oss eller på något sätt inte vill oss något gott.
Citera
2017-06-19, 01:52
  #14
Medlem
zajjahs avatar
För att du inte är dig själv fitthuve.
Citera
2017-06-19, 02:04
  #15
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Jag är social och är trevlig mot alla. Jag har lätt att prata med dom flesta! Men det finns vissa människor som jag inte klarar av att föra en konversation med. Dessa människor är ofta lite av den "coola" sorten. Dom älskar att ta plats och göra sig extra roliga i sällskapet. Av någon anledning så blir det en envägskommunikation mellan mig och en sån här person.

Jag har funderat på varför det är så.. Vissa personer är kul att prata med, eftersom man får respons av personen. Men vissa personer verkar inte gilla mig eller så stämmer inte kemin bara? Dessa personer är som tidigare nämnt likadana i sitt sätt att vara enligt mig.

Någon som har några kloka ord kring detta eller som känner igen sig?

Min frus brors fru är en av dessa personer. Jag ställer frågor och pratar normalt med henne, men jag får aldrig ett engagemang tillbaka från henne.

Vissa är så. Har två sådana på jobbet, och det är inte bara jag som har problem med dem. Alla har problem med dem, men säger inget för att inte skvallra eller vara elaka.
Citera
2017-06-20, 15:06
  #16
Avstängd
Det kan vara att du eller de andra har lite trauman från barndommen som gör så att försvarsmekanismer kommer upp till ytan och tar över. Det är rätt vanligt och vanligare för blyga människor.
Citera
2017-06-21, 09:31
  #17
Medlem
jenny1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Jag är social och är trevlig mot alla. Jag har lätt att prata med dom flesta! Men det finns vissa människor som jag inte klarar av att föra en konversation med. Dessa människor är ofta lite av den "coola" sorten. Dom älskar att ta plats och göra sig extra roliga i sällskapet. Av någon anledning så blir det en envägskommunikation mellan mig och en sån här person.

Jag har funderat på varför det är så.. Vissa personer är kul att prata med, eftersom man får respons av personen. Men vissa personer verkar inte gilla mig eller så stämmer inte kemin bara? Dessa personer är som tidigare nämnt likadana i sitt sätt att vara enligt mig.

Någon som har några kloka ord kring detta eller som känner igen sig?

Min frus brors fru är en av dessa personer. Jag ställer frågor och pratar normalt med henne, men jag får aldrig ett engagemang tillbaka från henne.
Jag kan vara sån. "cool" och rolig. Men kan vara mer normal också. En del gillar väldigt mycket en sån människa men en del har svårt för det också. Jag förstår att man kan ha svårt för det och ogilla det, men man måste inte gilla alla, är helt okej att ogilla den
Citera
2017-06-23, 12:00
  #18
Avstängd
moluskens avatar
Du kanske bli osäker eller så kanske de blir osäkra. Om du inte kan prata med de så acceptera det och prata inte med de, om du är så social som du säger så prata med någon annan bara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback