Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-12, 08:45
  #1
Administrator
admin5s avatar
Möjligheten till att få amnesti har återinförts. Det betyder att de som är livstidsavstängda har möjlighet att få komma tillbaka till forumet.

Så här går det till rent praktiskt: man skickar ett PM till mig (admin5 alltså) där man berättar vilken användare det gäller och varför man anser att man har gjort sig förtjänt av att få komma tillbaka. Vi bedömer utifrån det man skriver, så det är viktigt att vara tydlig kring att man förstått användaransvaret. Skulle vi på ett tidigt stadium upptäcka att användaren är fast i gamla hjulspår så kastar vi ut denne omgående.

Generellt sett kan man också säga att de som blivit livstidsavstängda för 1.06 eller 1.08 behöver inte göra sig besvär, de kommer alltid att passa bättre på utsidan.


admin5
Citera
2017-06-12, 23:42
  #2
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Möjligheten till att få amnesti har återinförts. Det betyder att de som är livstidsavstängda har möjlighet att få komma tillbaka till forumet.

Så här går det till rent praktiskt: man skickar ett PM till mig (admin5 alltså) där man berättar vilken användare det gäller och varför man anser att man har gjort sig förtjänt av att få komma tillbaka. Vi bedömer utifrån det man skriver, så det är viktigt att vara tydlig kring att man förstått användaransvaret. Skulle vi på ett tidigt stadium upptäcka att användaren är fast i gamla hjulspår så kastar vi ut denne omgående.

Generellt sett kan man också säga att de som blivit livstidsavstängda för 1.06 eller 1.08 behöver inte göra sig besvär, de kommer alltid att passa bättre på utsidan.


admin5
Bra initiativ, nu hoppas man ju att ett gäng gamla legendariska rävar ska få och ta chansen att återvända till forumet.

Ingen nämnd, ingen glömd.
Citera
2017-06-13, 04:09
  #3
Medlem
SvartaBjorns avatar
Bara lite nyfiken:
Kommer de då att vara välkomna med sitt ursprungliga medlemsnamn eller betyder det att de får möjligheten att registrera ett nytt konto?
Citera
2017-06-13, 04:21
  #4
Medlem
Flaskhalsats avatar
Hoppas min gamla kompis Denom hittar tillbaka nu.
Citera
2017-06-14, 08:24
  #5
Medlem
Och om du skulle råka ut för något så att du måste vara frånvarande länge, går det då att skicka PM till annan admin? Det kan ju i alla fall vara relevant om någon först skickar PM till dig och väntar på svar som aldrig verkar komma. Då går det väl att kontakta annan admin?
Citera
2017-06-14, 11:35
  #6
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Hoppas min gamla kompis Denom hittar tillbaka nu.
Jag är här igen sedan några dagar tillbaka!

OnT: Tack admin5 för hjälpen. Hoppas att detta kanske medför att fler än jag hittar tillbaka hit också men har ingen koll på hur många andra som blivit avstängda som ens har något intresse av att komma tillbaka. Hoppas bara detta inte blir för mycket jobb för att kunna låta detta vara möjligt fortsättningsvis också!
Citera
2017-06-18, 19:24
  #7
Medlem
Hur länge är det öppet?
Citera
2017-09-19, 16:52
  #8
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hur länge är det öppet?
Det finns i nuläget ingen bortre gräns satt.
Citera
2017-11-12, 06:18
  #9
Avstängd
Det här fungerar riktigt uselt. I över en månad har jag försökt få ett ord av admin utan att han svarar. Jag förstår att forumet vill flörta med gamla "kända" medlemmar för att locka tillbaka dom.

Admin, du vet vilket konto jag ville ha amnesti för, eftersom du inte vill ge det så kan det här kontot också bannas.
Citera
2017-11-12, 07:23
  #10
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KramliG1
Det här fungerar riktigt uselt. I över en månad har jag försökt få ett ord av admin utan att han svarar. Jag förstår att forumet vill flörta med gamla "kända" medlemmar för att locka tillbaka dom.

Admin, du vet vilket konto jag ville ha amnesti för, eftersom du inte vill ge det så kan det här kontot också bannas.
Det låter konstigt. Du borde fått någon typ av besked under den tiden. Vill bara säkerställa, är det #admin5 du skickat PM till?
Citera
2017-11-12, 22:42
  #11
Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KramliG1
Det här fungerar riktigt uselt. I över en månad har jag försökt få ett ord av admin utan att han svarar. Jag förstår att forumet vill flörta med gamla "kända" medlemmar för att locka tillbaka dom.

Admin, du vet vilket konto jag ville ha amnesti för, eftersom du inte vill ge det så kan det här kontot också bannas.

Du ger inga vettiga svar på mina väldigt enkla frågor jag ställt till dig i PM.


admin5
Citera
2017-11-12, 22:43
  #12
Medlem
PappaPundares avatar
Eller så gör man bara ett nytt konto?...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback